Audi a3 8l ciśnienie w układzie chłodzenia

06 Kwi 2017, 16:44

Witam. Mam problem z moją a3. pp zakupie samochodu okazało się że mam do zrobienia upg bo jest walnieta i jest dużo ciśnienia . mechanik zrobił wymienił termostat a ciśnienie nadal jest dość duże mniejsze niż było ale nadal za duże do tego jeszcze wąż dolny chłodnicy jest zimny a górne gorące. Co to może oznaczać?
Martal96
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a3 8l
Silnik: 1.6 102 Km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2017, 20:12

Albo układ zapowietrzony albo poprostu zrobić test na obecność spalin w płynie chłodzącym. I wszystko będzie jasne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2017, 20:31

Martal96 napisał(a):ciśnienie nadal jest dość duże mniejsze niż było ale nadal za duże
Z ciekawości zapytam . Jak oceniasz / mierzysz ciśnienie ? Na jakiej podstawie twierdzisz że jest nadal za duże ? Pytam bo zbieram doświadczenia. Z tego co wiem to układ jest zamknięty , wytwarza się w nim ciśnienie, a przekroczenie jego górnej granicy znajduje ujście w zaworze nadciśnieniowym korka zbiorniczka płynu . Jeśli to nie nastąpi to układ jest sprawny .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Kwi 2017, 09:13

Kiedy odkręcam kotek od Zbiorniczka wyrownawczego to płyn aż chce wylecieć górą czyli jest za duże bo powinno zrobić tylko pss i tyle.
Martal96
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a3 8l
Silnik: 1.6 102 Km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2017, 09:15

Jeśli test na obecność spalin nic nie pokaże to co wtedy? I jak dokładnie odpowietrzyc układ?
Martal96
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a3 8l
Silnik: 1.6 102 Km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2017, 13:10

Martal96 napisał(a):Kiedy odkręcam kotek od Zbiorniczka wyrownawczego to płyn aż chce wylecieć górą czyli jest za duże bo powinno zrobić tylko pss i tyle.
Nie koniecznie, bo po odkręceniu korka ciśnienie w układzie chłodzenia spada i temperatura wrzenia cieczy również :)
Sprawdź zawór ciśnieniowy, może być on np. w korku chłodnicy. Jeżeli jest niesprawny to to może powodować właśnie wzrost ciśnienia ponad normę lub w drugą stronę brak ciśnienia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Kwi 2017, 14:03

Korek od Zbiorniczka jest nowy i dalej to samo.
Martal96
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a3 8l
Silnik: 1.6 102 Km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2017, 14:58

Martal96 napisał(a):Korek od Zbiorniczka jest nowy i dalej to samo.
No to nie może być za dużego ciśnienia skoro korek jest sprawny i w nim jest zawór.

Na oko nie sprawdzisz jakie to jest ciśnienie i czy jest prawidłowe.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Kwi 2017, 16:24

Ale widać że jest za duże. I jeszcze dolny wąż od chłodnicy jest zimny cały czas. Jak samochód jest rozgrzany to słychać jak bulgocze woda w wezach
Martal96
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a3 8l
Silnik: 1.6 102 Km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2017, 18:17

Martal96 napisał(a): I jak dokładnie odpowietrzyc układ?
Wlej płyn do zbiorniczka wyrównawczego na 3/4 między max a min. Zakręć korek odpal auto ustaw ogrzewanie na maksa i jak włączy się wentylator wyłącz auto niech ostygnie, ale nie odkręcaj korka od zbiorniczka. Dopiero jak ostygnie sprawdź poziom płynu jak ubyło znacznie to wlej ponownie do takiego poziomu i powtórz akcję aż po ostygnięciu poziom będzie taki sam. Powinien się odpowietrzyć. Jak się nie uda to trzeba by odpiąć górny wąż od chłodnicy i sprawdzić czy tam jest płyn.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Kwi 2017, 19:52

Martal96 napisał(a):Jeśli test na obecność spalin nic nie pokaże to co wtedy? I jak dokładnie odpowietrzyc układ?
Teraz na poważnie
Martal96 napisał(a):Mam problem z moją a3
To nie Ty powinieneś mieć problem a teraz mechanik bo
Martal96 napisał(a):mam do zrobienia upg bo jest walnieta i jest dużo ciśnienia . mechanik zrobił wymienił termostat a ciśnienie nadal jest dość duże
Zrobił więc powinno być dobrze . Jest żle , zapłaciłeś za usługę a szukasz pomocy na forum ,, no weż przestań :mrgreen: Jedż do tego mechaniora , porzuć auto przed wjazdem, zrób awanturę i pie...j mu kluczyki na biurko.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Kwi 2017, 13:43

Zasada działania układu chłodzenia - silnik się nagrzewa, rośnie temp. płynu. Równocześnie z temp. płynu rośnie ciśnienie w układzie. W sumie logiczne chyba...ciśnienie w układzie jest regulowane za pomocą zaworka ciśnienia umieszczonego w korku zbiorniczka wyrównawczego. Jak ciśnienie jest za duże, to zaworek się otwiera i ciśnienie ucieka.
Jednak za duże ciśnienie może uszkodzić ów zaworek i może on się zablokować.
Za duże ciśnienie może się pojawić jeżeli do układu chłodzenia dostają się spaliny.
Tak więc zrób test na obecność spalin w płynie chłodzącym.
A jak nie chcesz robić testu, to odkręć korek zbiorniczka, uruchom silnik i obserwuj, czy w płynie nie robią sie bąbelki i czy ze zbiorniczka nie zalatuje spalinami. To jest test " na nos-a ".
A jeżeli okaże się, że są spaliny, to UPG źle zrobiona. A jak spalin nie będzie, to zaworek ciśnienia w korku walnięty.
Możesz też spróbować nagrzewać silnik z odkręconym korkiem zbiorniczka i sprawdzać, czy węże dalej są twarde.
Chyba wszystkie możliwości tego tematu wyczerpałem :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Kwi 2017, 19:33

A jest szansa że chłodnica jest zatkana bądź jest z nią coś nie tak?
Martal96
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a3 8l
Silnik: 1.6 102 Km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Kwi 2017, 20:55

Wypnij więc oba węże od chłodnicy, jesdną stroną wlewaj wodę z węża, i będziesz widział, czy wylatuje ona z drugiej strony. Sprawdzić zawsze możesz jak jestes ciekawy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Kwi 2017, 08:38

Ok. Ten dolny wąż jest zimny i wygląda jakby termostat się nie otwierał a jak jest nowy to co jeszcze może być przyczyną że jest zimny. Jest odpowietrzony układ
Martal96
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a3 8l
Silnik: 1.6 102 Km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000