ML W 163 2.7 Ciśnienie w układzie chłodzenia, zasysanie węża

25 Wrz 2018, 23:23

Witam,
Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi.
Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym ( wejście od dołu ),przy 3000 obrotów i zamkniętym układzie widać jak z tego węża do zbiornika dostaje się płyn bardzo jasny bo zmieszany z micro bąbelkami powietrza. uzależnione jest to od prędkości ( przy 90 km/h nawet z lawetą załadowaną wyrzuca mniej płynu niż np. przy 120 bez lawety ) Na 1500 kilometrów z lawetą przy prędkościach 100-100km/h ubytek około 0.7-0.8 litra. Przy jeździe po mieście jest wszystko ok. Na postoju auto rozgrzewałem do 96 stopni i włącza się wiatrak, który zbija temperaturę do 93 stopni i się wyłącza. Po kilku takich próbach węże są normalnie twarde i nie wyrzuca płynu.
Test na obecność spalin w układzie chłodzenia nic nie pokazał.
Wąż od termostatu do chłodnicy jest przez cały czas pusty ( słyszę jak się przelewa mała ilość płynu gdy go podnoszę i opuszczam ) Przy pełnym rozgrzaniu silnika, gdy spuszczę ciśnienie z układu, zakręcę zbiorniczek wyrównawczy i dodam gazu tak do 3000 obrotów to wąż od termostatu do chłodnicy zasysa na płasko, niestety dolnego węża nie sprawdziłem. Wywaliłem termostat i jest już lepiej, wąż górny jest napełniony płynem i przy ściskaniu czuć, że jest pełny płynu lecz dolny wąż zasysa prawie na płasko. Zdjąłem chłodnicę i nie widać żeby była zakamieniona. Bez termostatu również wyrzuca płyn korkiem
Korki do zbiorniczka mam trzy i na każdym jest to samo.
Zrobiłem tym autem w takim stanie ( większość z lawetą ) ponad 40 000 km
Bardzo proszę o Wasze opinię bo kończą mi się pomysły
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Marcin
MartinFG
Obserwowany
 
Posty: 2

26 Wrz 2018, 10:02

Wszystkie wężyki które idą do zbiorniczka wyrównawczego są drożne? Sprawdzałeś to?
MartinFG napisał(a):wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze
To wskazuje na uszczelkę pod głowicą ale nie masz CO2 w układzie chłodzenia :bored: to może wina samego płynu który ma niską wartość temperatury wrzenia? Kiedy wymieniałeś płyn sprawdź jego właściwości na przemarzanie i temperaturę wrzenia.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Wrz 2018, 20:29

Węże są drożne, a ten co idzie z górnej części chłodnicy do górnego krućca w zbiorniczku wyruwnawczym ma zaworek który nie pozwala sie cofać powietrza do chłodnicy i też działa. Natomiast płyn jest pewnie jak nowy bo przez te wszystkie kilometry dolałem juz z 20 litróe bo nie wszystko co wylatuje udaje mi sie złapać w pojemnik. Dziwne jest to że test szczelności głowicy nic nie pokazuje.
MartinFG
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Paź 2018, 07:53

Sprawdź ten płyn jaką ma temperaturę wrzenia to będziesz wiedział czy tu jest ok.

Czy temperatura płynu chłodzącego na wskaźniku jest stała i nie wzrasta kiedy płyn tak bąbluje?

MartinFG napisał(a):Zdjąłem chłodnicę i nie widać żeby była zakamieniona.
Sprawdzałeś jej drożność przelewając np. wodę czy nie ma większych oporów. To że na wlocie i wylocie z chłodnicy nie widać kamienia nie znaczy że jest w pełni drożna. Silnik ewidentnie ma problem przy większym obciążeniu z tego co piszesz i dla nie to wygląda tak jak by się przegrzewał płyn w układzie chłodzenia skoro nie ma CO2.
MartinFG napisał(a):wąż od termostatu do chłodnicy zasysa na płasko
To tak jak by termostat nie został otwarty i tworzy się jakieś podciśnienie, jak by był tam płyn to nie zrobiłby się płaski.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

07 Paź 2018, 16:30

A pojeżdzij bez korka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000