Audi A3 8V sedan/kompakt

03 Sty 2021, 19:21

Witam serdecznie. Zastanawiam się nad zakupem, tego Audi w wersji kompakt lub sedan, silnik koniecznie benzynowy i 4 drzwiowe.
1.Na co w szczególności zwrócić uwagę przy zakupie?
2.Silniki 3 generacji uchodzą za bezawaryjne?
3. I jak je rozpoznać rozpoznać?

Jak wygląda sprawa z eksploatacja tego auta jakieś, typowe usterki które mogą się przytrafić i oscylacyjne koszty.
Ew. proszę o jakaś propozycje A4.
scoty78
Nowicjusz
 
Posty: 6

04 Sty 2021, 13:15

scoty78 napisał(a):1.Na co w szczególności zwrócić uwagę przy zakupie?
Na silnik, z benzynowym będzie ciężko trafić dobry egzemplarz.

scoty78 napisał(a):2.Silniki 3 generacji uchodzą za bezawaryjne?
Generalnie to najlepsza opcja wyboru z wcześniejszych ale najbezpieczniejsze będą te po 2016 roku EA888. Tu masz więcej na ten temat silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm

scoty78 napisał(a):3. I jak je rozpoznać rozpoznać?
Najprościej patrząc od góry powinny być na obu wałkach rozrządu fazatory rozrządu.

scoty78 napisał(a):typowe usterki które mogą się przytrafić
Tu warto uważać na automatyczne skrzynie S Tronic i dobrze ją sprawdzić przy kupnie żeby uniknąć później rozczarowań. Potrafiły się przepalać diody w tylnych światłach led. Czasem zdarzały się problemy z bezkluczykowym odpalaniem silnika ale też i otwieraniem samochodu.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2618
Zdjęcia: 11

05 Sty 2021, 16:30

Generalnie to najlepsza opcja wyboru z wcześniejszych ale najbezpieczniejsze będą te po 2016 roku EA888. Tu masz więcej na ten temat silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm
Czytaj więcej: audi-a3-8v-sedan-kompakt-vt123617.htm

1. Jak wygląda sprawa w przypadku EA211, czytałem że są poprawione, czy jednak bywają awaryjne? I rozpoznać je można tylko po pasku zamiast łańcucha?

2. Poleciłbyś ewentualnie coś z Audi niekoniecznie A3, w benzynie do 50 tys.
scoty78
Nowicjusz
 
Posty: 6

05 Sty 2021, 17:13

Moim zdaniem szukasz dziury w całym, to nie jest 20-letni trup tylko 6 letnie auto, 1,4 badziewne to były twin-charger doładowane turbina i kompresorem 14-lat temu, tutaj masz inną konstrukcję i świeże auto z przebiegiem typu 70 tys z silnikami sprzed 6-7 lat.
Poszukaj coś zdrowego i tyle. Szukaj 1,4 bo 3 cylindrowe 1,0 może szybko paść ale przy pozostałych nie powinno być problemu.

A jak chcesz poznać która to wersja to najprostszym sposobem, jest weryfikacja napędu rozrządu po nr VIN:
- jeżeli jest na łańcuchu, to mamy do czynienia z kłopotliwą serią EA111
- jeżeli napęd rozrządu jest na pasku, to mamy do czynienia z nowszą serią EA211
Ale z tego co kojarzę w A3 8V masz wszystkie wersje EA211 bo to inne lata są.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 531
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sty 2021, 19:06

Moim zdaniem szukasz dziury w całym, to nie jest 20-letni trup tylko 6 letnie auto, 1,4 badziewne to były twin-charger doładowane turbina i kompresorem 14-lat temu, tutaj masz inną konstrukcję i świeże auto z przebiegiem typu 70 tys z silnikami sprzed 6-7 lat.
Czytaj więcej: audi-a3-8v-sedan-kompakt-vt123617.htm#p799426


Pytam bo nie kupuje nowej karoserii, tylko w używanych autach można trafić na jakiegoś ulepa, czego przykładem jest handlarz który zaczął się wydzierać jak spytałem jakiej generacji jest silnik w prezentowanym 8v, i miał łańcuch. Więc wywody ze w każdym jest EA211 to trzeba się na innym świecie urodzić.

A 2014 to jasne że bezpieczeństwo silnika jest większe, tylko w tym roczniku coraz trudniej złapać do 50k, fajny egzemplarz.

Gdzie znajdę numery VIN w tym modelu, bagażnik?
scoty78
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Lut 2021, 21:26

Też szukam A3 8V w benzynie, zastanawia mnie tylko czemu na aukcjach, sedany w tej wersji występują w wersji 1.4 125 i 122 koni, czyżby to są jakiejś szwindle?
michal751
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX L to naziemna klasa biznes dla całej rodziny
    Kto pamięta jeszcze, jak lata się samolotem? Piloci z pewnością, ale spójrzmy na sytuację oczami pasażerów. Liczba rejsowych lotów jest w obecnej sytuacji minimalna, a wiele osób tęskni za podróżami, ...
    Cyfrowa asystentka o imieniu Alexa dla Lexusa i Toyoty
    Samochody marek Toyota i Lexus zyskają możliwość sterowania głosem dzięki wykorzystaniu cyfrowej asystentki o imieniu Alexa, opracowanej przez Amazon – tak postanowił japoński koncern, do którego należą obie ...

  • 10 Lut 2021, 23:57

    Jakie szwindle?
    Były dwie wersje
    1,4 TFSI /2012-2014/ - 122 KM
    1,4 TFSI /2013-2016/ - 125 KM
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 531
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    11 Lut 2021, 19:22

    Dzięki za odpowiedz, dostałem info od użytkownika tego silnika 1,4 125 KM, że oleju wciągał 2l na 12.000 km i więc sprzedał po 140k km.
    Myślę, że to wszystko zależy od użytkowania, jeśli ktoś zmieniał olej co 10k km i nie long life to taka jednostka spokojnie dociągnie do 200k km bez awarii.
    michal751
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    12 Lut 2021, 08:19

    michal751 napisał(a):Myślę, że to wszystko zależy od użytkowania, jeśli ktoś zmieniał olej co 10k km i nie long life to taka jednostka spokojnie dociągnie do 200k km bez awarii.

    Na Twoim miejscu nie układałbym sobie takich story bo możesz się potem mocno rozczarować :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7452
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    12 Lut 2021, 09:46

    szybki napisał(a):Na Twoim miejscu nie układałbym sobie takich story bo możesz się potem mocno rozczarować


    w vag'u jak w bmw, "awaria" to dopiero remont kapitalny :mrgreen:
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6277
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1