Audi A4 B9 2.0 TFSI Przebieg a silnik.

14 Lut 2024, 00:02

Witam, interesuje mnie zakup Audi B9 2016-2017 rok. Silnik 2.0 TFSI S tronic quattro. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat jak wygląda wytrzymałość silników w tych modelach? Zakładając wymianę oleju oraz serwisowanie co 10 tyś. km przy jakim przebiegu mogą występować większe usterki? Czy zakup takiego auta z przebiegiem powyżej 200 tyś. przebiegu to raczej zły pomysł?

Pozdrawiam.
florek012
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Lut 2024, 06:58

florek012 napisał(a):Czy zakup takiego auta z przebiegiem powyżej 200 tyś.
tak :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lut 2024, 07:48

florek012 napisał(a):Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat jak wygląda wytrzymałość silników w tych modelach?

Ale kupujesz silnik na palecie ? Reszta Cię nie interesuje?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lut 2024, 08:00

Może źle się wyraziłem ale interesuje mnie zakup auta. I pytanie brzmi czy oferty z przebiegiem powyżej 200 tyś. przy odpowiednim serwisowaniu co 10 tyś. km warto brać pod uwagę? Czy szukać w mniejszym przedziale?
florek012
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Lut 2024, 08:21

Zależy ile jeździsz. Teraz pomagam kupić TSI q3 to bierzemy pod uwagę tylko prawie nowe sztuki bo do około 100k.km.powinien być względny spokój.
Pisze względny bo do zaakceptowania przez miłośników marki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lut 2024, 09:58

Z ciekawości ile trzeba mieć awaryjnie odłożone na remont motoru? 20k mało? Pytam dla brata :lol:
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec kręcenia liczników?
    Z dniem 1 stycznia 2014 r. weszła w życie nowelizacja rozporządzenia Ministra Transportu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Jedną ze zmian jest zobowiązanie stacji kontroli pojazdów do ...

14 Lut 2024, 13:40

florek012 napisał(a):przebiegiem powyżej 200 tyś. przy odpowiednim serwisowaniu co 10 tyś. km warto brać pod uwagę? Czy szukać w mniejszym przedziale?


250k przejeżdza 1,0 tsi r3, tutaj normalny silnik, więc jak jest serwisowany i zadbany to dlaczego ma być zły pomysł?
Dodatkowo pytasz o A4 B9 a nie syfiaste B8 bo to spora różnica (inne silniki)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

14 Lut 2024, 14:03

Trevor napisał(a):250k przejeżdza 1,0 tsi r3, tutaj normalny silnik, więc jak jest serwisowany i zadbany to dlaczego ma być zły pomysł?
Dodatkowo pytasz o A4 B9 a nie syfiaste B8 bo to spora różnica (inne silniki)


Przestań śmiecić tymi farmazonami o TSI. Aktualnie serwisuje ich pewnie że 20szt.kak nie lepiej i sá to syfy.

rupertpumpkin napisał(a):Z ciekawości ile trzeba mieć awaryjnie odłożone na remont motoru? 20k mało? Pytam dla brata


Nie zadawaj tak pytania bo to nie chodzi o silnik tylko o wszystko. Co z tego że zrobisz silnik za 10k jak jest mnóstwo innych bolączek.
I potem niby coś błahe a np. 20ty raz lampka wypadania zapłonu. Za każdym razem jedziesz do mechanika i sprawdzasz. A to może wtryskiwacz a to czujniki walka rozrządu a to może coś z wariatorem. Potem źle się wstrzelisz bo rozjechała się mapa komputera. Do tego coś Ci drży i jak przelecisz koła, półosie itp.okazujec się DSG do naprawy. Niby nic bo wpisz sobie wszystkie te usterki to Ci super miłośnicy tych gówien bagatelizują je bo to tylko to albo tylko tamto. Gorzej tak jak mój kolega któremu w ruchliwym tunelu wpadło auto w tryb awaryjny (audi 16r) i trzeba było zostawić dzieciaki i dostać się do klem. Albo wpisz sobie awaria immobilajzera.
Albo ledy zobaczę te epopeje. A wiesz że tylne ledy mają moduły na każdá stronę które się walą a do tego palące się wiązki. Efekt jak jechałem tym syfem w trasę padły mi z tyłu ledy i elektryk przypadkowy podłączył mi je kablem i wtyczká do zapalniczki żebym mógł wrócić do moich chłopaków do firmy.
I teraz pewnie wpiszesz hasło na google a ten tylko koszt Leda 250zł natomiast frajda gratis.

I wszystko lajcik oraz pytanie czy TSI jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lut 2024, 17:00

florek012 napisał(a):Czy zakup takiego auta z przebiegiem powyżej 200 tyś. przebiegu to raczej zły pomysł?

bardzo zły, tfsi jest dobre...jak jest nowe :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

14 Lut 2024, 19:06

szybki napisał(a):Przestań śmiecić tymi farmazonami o TSI. Aktualnie serwisuje ich pewnie że 20szt.kak nie lepiej i sá to syfy.

Jak się zabiera głos na forum to warto chociaż w minimalnym zakresie rozróżniać modele aut i wersje silników w nich montowanych :ok:
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

14 Lut 2024, 19:16

Trevor napisał(a):Jak się zabiera głos na forum to warto chociaż w minimalnym zakresie rozróżniać modele aut i wersje silników w nich montowanych


Lubię to pocieszanie się pt. "kiedy poprawili"
Prawda jest taka że te poprawione nie biorą oleju ww hurtowych ilościach. Reszta takie samo "szczęście" jak przed poprawą.

Mam wśród swoich znajomych ortodoksów vw i kupują auto z max małym nalotem dochodzi 100k.km. i robią mu papa. Tak na wszelki wypadek.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lut 2024, 19:52

Też mam znajomych np Golf V 20 letni 280k nalotu, stage 2 320 koni./415 Nm, z dsg i to jeździ i zepsuć się nie chce ale może magia, cud, wyjątek
albo Leon cupra 2007 rok też ok 300 koni

wszystkie mają tfsi/tsi i są pałowane non-stop
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna