AUDI a4- problemy po wymianie tarcz i klocków

01 Maj 2022, 21:36

Witam,
Kilka dni temu odebrałam samochód od mechanika- wymieniali przednie tarcze, klocki hamulcowe przód i tył. Od tego czasu zaobserwowałam, że podczas szybszej jazdy (70-80km/h) i jednoczesnym skręcie kierownicą plus przyhamowaniu albo nawet bez hamowania słychać dziwne szuranie i trzaski dodatkowo drga hamulec i wlącza się kontrola trakcji. Byłam ponownie u mechanika, wzięli samochód na podnosnik i nic nie stwierdzili. Czy ktoś z Was wie co to może byc? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Wrzucam dwie fotki- tarcze z przodu, które były wymieniane i tarcze z tyłu ktore mam od 3 lat. Te z przodu są cale porysowane- masa poprzecznych rys- czy to normalne ze tarcze tydzień po wymianie tak wygladaja?
lukpotocz
Nowicjusz
 
Posty: 8

02 Maj 2022, 09:33

Zerknij, czy czasem nie założyli któregoś klocka odwrotnie. Do tego warto sprawdzić, czy zacisk hamulca jest dobrze zamontowany i przykręcony.
A jadąc wolniej ( np. dojeżdżając do skrzyżowania ) mi hamując np. przy 20 lub 30 km/h też coś takiego występuje czy już nie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18663
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2022, 10:09

Przy jeździe po mieście czyli tak do 50- 60 km/h objawy o ktorych pisałam w ogóle nie występują. Dlatego zorientowałam sie, ze coś nie tak dopiero jak wyjechalam poza miasto. Jadąc po krętej drodze kolo 70-80 km/h zaczyna przy skretach stukać i trzaskać plus tak jak pisałam wczesniej drga hamulec i kontrolka sie pojawia.
lukpotocz
Nowicjusz
 
Posty: 8

02 Maj 2022, 10:13

W takim razie, to raczej nie założony odwrotnie klocek. Wtedy by szurało przy każdej próbie hamowania.
Ja bym spróbował rozebrać cały zacisk raz jeszcze i pooglądałbym wszystkie elementy. Być moze coś jest po prostu źle złożone, luźne. Nie wiem w jaki sposób mechanik sprawdzał to jak problem wystąpił.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18663
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2022, 10:18

Sprawdzał tak, że poświęcił latarką z zewnątrz niczego nie zdejmując i powiedział, że wszystko jest w porządku :/
lukpotocz
Nowicjusz
 
Posty: 8

02 Maj 2022, 10:27

No to skoro problem nadal jest i pojawił się po wymianie tarcz i klocków, to podjedź do niego i poproś go, aby zdemontował zaciski i posprawdzał.
Oczywiście może to być zupełny przypadek, że wyskoczyło to po naprawie hamulców i nie będzie to jego wina. Ale sprawdzić nie zaszkodzi, a będzie już coś pewne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18663
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co wspólnego ma dekoder VIN z ochroną Twoich finansów? Sprawdź!
    Zwłaszcza osoby prywatne samochodu szukają na rynku wtórnym. Jednak samochody używane są coraz droższe, a przy tym nie zawsze wolne od wad – technicznych i prawnych. Nic dziwnego, że przy zakupie pojazdu z drugiej ...
    [S] A5 8T 2,7 / 325d e92 / CLK 320CDI w209 / 407 2.7 / Laguna III 3,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - nadwozie coupe - silnik diesla o mocy ok. 200KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A5 8T 2,7 TDI - 190KM - BMW 325d ...

  • 02 Maj 2022, 10:38

    Ok dzięki.
    lukpotocz
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    02 Maj 2022, 10:48

    A jeszcze mnie nurtuje czy te rysy na nowej tarczy to normalne? Spojrzalam na tarcze u sąsiadów nikt nie ma tak porysowanych....
    lukpotocz
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    02 Maj 2022, 13:35

    Szczerze powiem, że trudno mi powiedzieć skąd takie rysy na tarczy z pierwszego zdjęcia. Te na drugim to jak najbardziej normalne. Przy takich rysach jak na drugim zdjęciu zazwyczaj daje się też wyraźnie wyczuć rowki. Jest to efekt zużycia tarczy i można to zeszlifować ( oczywiście zachowując pewne zasady dotyczące grubości tarczy ). Ale kojarzy mi się, że już widziałem takie coś na tarczach. Jednakże nie przypominam sobie, żeby było czuć pod palcami rowki. Być może że nawet na nowej tarczy coś takiego jest widoczne. I być może dlatego w innych autach tego nie widać.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18663
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Maj 2022, 21:42

    Po dłuższej jeżdzie i częstym hamowaniu sprawdziłbym ciepłotę tarcz,czy wszystkie mają taką samą temp.czy pedał hamulca pracuje tak samo,nic się nie zmienia? Czy podczas jazd po mieście i delikatnym hamowaniu jest tawardy i hamuje dobrze,a po szybkiej jeżdzie i mocnych hamowaniach staje się gąbczasty i spada efektywnosć hamowania?Ryskami bym się nie przejmował,myślę,że wszystko jest OK.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8212
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    04 Maj 2022, 22:33

    Nie zauważyłam żeby efektywność hamowania spadła ani zeby hamulec byl gąbczasty. Aczkolwiek staram sie mocno nie hamowac i oszczędzam tarcze póki sie dotrą... Jutro zostawiam auto u tamtego mechanika. Ma sie przejechać i dać znać. Mam nadzieje ze w końcu coś się wyklaruje...
    lukpotocz
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    05 Maj 2022, 12:07

    Takie coś miałem u siebie kiedyś, ale nie po wymianie a przed. Po prostu klocki były już za luźne bo pozdzierane. Ciekaw jestem co stwierdzi mechanik, ale tak jak mówi Albert to jest raczej jakiś błąd w montażu.
    LKempinski
    Początkujący
     
    Posty: 111
    Zdjęcia: 2

    05 Maj 2022, 12:36

    Byłam dziś ponownie w warsztacie z autem panowie przejechali się i potwierdzili że włącza się abs i słychać tarcia ale, że to wina zużytych przednich opon. Zgadzam się że opony są zużyte jednakże ta diagnoza nie przekonuje mnie do końca ponieważ przed wymianą klocków i tarcz byly te same opony a nic się nie działo nawet jeżdżąc w zimie. Mam wymienić opony na letnie i znów się zgłosić do nich jak będzie nadal cos nie tak... Wiem że trochę pozno na wymiane opon ale mam je w garażu i ciezko mi to ogarnąć po prostu. Zajmę się tematem i dam znać czy nadal jest problem.
    lukpotocz
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    05 Maj 2022, 12:55

    Opony w L200 powodowały u mnie bicie jakby był zużyte tarcze. Ale nie było żądnych trzasków czy dźwięków. Chyba że masz na mysli dźwięki jakie generują opony i układ w trakcie działania ESP/TC czy ABS.
    LKempinski
    Początkujący
     
    Posty: 111
    Zdjęcia: 2

    05 Maj 2022, 19:40

    lukpotocz napisał(a):że to wina zużytych przednich opon.

    Zawsze można zamienic koła przód na tył i odwrotnie i sprawdzić.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18663
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000