Skoda Fabia I 1,2 hatchback - jednorazowy brak hamulców

13 Cze 2022, 17:36

Witajcie,

partnerka jadac o zgrozo od mechanika po wymianie :
- końcówka drażka kierowniczego (lewy przód)
- sworzeń wahacza (lewy przód)
- sprężyna zawiesza. (lewy przód) ...pomijam fakt ,że mechanik nie zasugerował od razy wymiany symetrycznie prawej strony :)
- wymiana kół z wyważaniem

po jakiś 4 km i kilku hamowaniach na przedostatnim zakręcie przed domostwem nie wzięła zakrętu bo "skończyły" się jej hamulce. Na szczęście zdażyła skorygować tor jazdy na wprost.

Po powolnym dojechaniu do domu lewe tylne koło i bęben były bardzo zagrzane. Po kilku godzinach po mojej próbie hamulce wróciły choć już w około 80% siły co do wcześniejszej siły hamowania ale grunt, że sa :) .
Po kilku kolejnych krótkich kursach (max 5km) hamulce sa ale zauważam ten sam objaw (tylko prawy tylny bęben jest całkowicie zimny) a pozostałe hamulce ciepłe. Jeden mechanik twierdzi "na odległość" ,że to z tym ciepłym jest coś nie tak bo bęben powinien być zawsze zimny.
Czy to prawda?
Jaką usterkę podejrzewać? Jak uniknąć wysokich kosztów wymiany bębnów i szczęk w tak starym aucie?

Dzięki wielkie
~szerokiej ... wyobraźni~
Snayper_0-0_
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Gdańsk

14 Cze 2022, 09:38

Snayper_0-0_ napisał(a):po jakiś 4 km i kilku hamowaniach na przedostatnim zakręcie przed domostwem nie wzięła zakrętu bo "skończyły" się jej hamulce.
To nie może być ina tylko jednego bębna hamulcowego z tyłu tu coś innego musiał być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Snayper_0-0_ napisał(a):Jaką usterkę podejrzewać? Jak uniknąć wysokich kosztów wymiany bębnów i szczęk w tak starym aucie?
Ja bym tu zaczął od regulacji szczek przy bębnach. Dodatkowo na pewno odpowietrzyłbym cały układ hamulcowy.

Snayper_0-0_ napisał(a):hamulce sa ale zauważam ten sam objaw (tylko prawy tylny bęben jest całkowicie zimny) a pozostałe hamulce ciepłe.
Zobacz sobie jeszcze z jaką lekkością obracają się koła z tyłu i porównaj prawe z lewym.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6702
Zdjęcia: 23

14 Cze 2022, 12:17

Dziwna sprawa z tym zniknięciem hamulców. Pedał wpadł do podłogi, czy jak się to objawiło?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7937
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Cze 2022, 13:57

galakty napisał(a):Dziwna sprawa z tym zniknięciem hamulców. Pedał wpadł do podłogi, czy jak się to objawiło?

Snayper_0-0_ napisał(a):Po powolnym dojechaniu do domu lewe tylne koło i bęben były bardzo zagrzane.

Podejrzewam, że płyn hamulcowy się zagotował. A jeżeli nie był wymieniany przez ostatnie kilka lat, to jest to całkiem najbardziej prawdopodobne. Dla pewności proponuję zrobić test - takie zwykłe testery kosztują od 20 zł chyba, ale każdy szanujący się mechanik powinien mieć taki tester już bardziej konkretny, elektroniczny. Warto to sprawdzić, bo jak w płynie hamulcowym jest woda ( płyn hamulcowy jest higroskopijny ) , to sytuacja może się powtórzyć.
Warto też sprawdzić poziom płynu hamulcowego - czy jest tyle ile powinno być, czy czasem też gdzieś nie ucieka. No i trzeba zerknąć na ten bęben który robi się ciepły. Najlepiej by było podjechać na SKP i poprosić diagnostę o sprawdzenie hamulców - jak robisz przeglądy cały czas na tej samej SKP, to takie hamulce powinni ci sprawdzić za darmo. Zapisz sobie jaką siłę hamowania pokaże na każdym kole. No i wtedy będziemy mogli coś sensowniejszego podpowiedzieć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18663
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2022, 15:06

MotoAlbercik napisał(a):Podejrzewam, że płyn hamulcowy się zagotował. A jeżeli nie był wymieniany przez ostatnie kilka lat, to jest to całkiem najbardziej prawdopodobne.


Chyba jedyne logiczne wytłumaczenie, bo grzejący się hamulec mógł rozgrzać płyn ponad jego limit (starość i woda). Chociaż i tak jakoś ciężko mi to sobie wyobrazić w aucie pokroju Fabia 1.2.

Tym bardziej że obecnie w Polsce jest dość zimno, to już naprawdę albo jechała jak Hołowczyc, albo stan jest agonalny :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7937
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oznaczenia tablic rejestracyjnych Sił Zbrojnych / Wojska Polskiego
    Sprawdź, jak rozpoznać auto po numerze rejestracyjnym Wojska Polskiego / Sił Zbrojnych. Poniżej przedstawiamy aktualne tablice rejestracyjne pojazdów zarejestrowanych na terenie naszego kraju. UA – samochody ...
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny – Toyota Corona – sierpień 1973. Już od lat 30. XX wieku samochody posiadały wskaźniki i lampki kontrolne informujące kierowcę o poziomie i ciśnieniu oleju, poziomie ...

  •