Autko do 50tys, 1.0 TSI?

09 Mar 2025, 08:22

Witam. Jestem w trakcie poszukiwania auta. Budżet to maks 50tys, dobrze jak znajdzie się coś poniżej. Dojazd do pracy koło 19km w jedną stronę plus krótkie dojazdy do sklepu i pewnie z 2 razy w roku wakacje. Czy w grę wchodzi diesel?
Myślałem o Golfie lub Octavii z silnikiem 1.0 TSI, czy macie jakieś doświadczenia z tymi silnikami? Czy warto kupić z przebiegiem 100-120tys bo nie wiem ile te silniki wytrzymują. Jeszcze raczej bardzo spokojnie więc może i spalanie byłoby fajne w tym. Szukam combii ale myślę, że taka octavia jeśli chodzi o bagażnik też spełni moje oczekiwania. Dziękuję
Uczysie
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Mar 2025, 09:54

A po co Ci taki badziew ? Kup sobie coś normalnego, starszego nawet za połowę tej kwoty a zostanie Ci kupę kasy w kieszeni. Biorąc pod uwagę Twoje potrzeby/planowane przebiegi to dużych potrzeb nie masz.
Rozumiem kiedyś kupowało się nowsze auta bo były lepsze od starszych ale teraz jest na odwrót.
Do tego pytasz o silnik a reszta Cię nie obchodzi?

Ostatnio oglądałem dla kogoś :
Aurisa 1 hybrydę za 35k.pln.z nalotem 43k.km., oglądałem Mazdę GH 2,5 FL za 33k.pln.i 80k.km.Octavie 2 1,6 mpi w chorej cenie bo prawie 30k.pln.a100k.km.,
Audi a3 pięciodrzwiowa 1,6 mpi też w chorej cenie pod 30k.pln.ale nalot niecałe 100k.km. i ostatni wypust.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11158
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Mar 2025, 10:22

Chciałbym auto żeby paliło jak najmniej. Wcześniej rozglądałem się na dieslem ale nie wiem czy na te przebiegi warto. Te 1.0 są naprawdę takie złe? Słyszałem, że nawet fajnie to jedzie i mało pali, że awarie sporadyczne, może faktycznie za bardzo poszedłem w to, że dobry rocznik idzie wyrwać do 50tys. A ewentualne coś pod LPG?
Jak wchodzę na portale samochodowe to do kwoty 40tys ciężko coś fajne kupić żeby pojeździć parę lat

Jakiś czas temu odrzuciłem diesle, ma być duży w miarę bagażnik ale nie koniecznie combi. Dlatego tutaj chciałem zapytać o opinie. Myślałem że nowsze auto to już na parę ładnych lat. Dodam, że się totalnie nie znam dlatego tu jestem;)
Uczysie
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Mar 2025, 12:09

Poszukaj 1,4 tsi
1,0 raz że za słaby do napędzania Golfa i Octavii to jeszcze kiepska kultura pracy i żywotność też słaba.
Natomiast żaden z tych silników nie jest dobrym wyborem pod lpg, to już są wtryski bezpośrednie, musiałbyś coś na pośrednim poszukać.

Może Tipo 1,4 tjet?

Ogólnie jak masz iść w 1,0 tsi to poszukaj diesla nic gorszego Cię nie spotka a chociaż normalny silnik
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Mar 2025, 12:35

Jak szukam aut starszych w mniejszym przedziale finansowym to już auta z przebiegiem pod 300tys, roczniki 2012 itd.
Wcześniej szukałem właśnie diesla ale mi kilka osób podpowiedziało, że na takie przebiegi się nie opłaca. Też nie jeżdżę jakoś szybko, myślałem że to 1.0 TSI wystarczy. Pytaniem było też, czy potem sprzedam takie auto z przebiegiem np ponad 200 tys.
Zobaczę dziś jakieś starsze auta czy są jakieś ciekawe. 1.4 TSi myślisz spali duzo więcej nic 1.0?
Uczysie
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Mar 2025, 17:04

1.4 tsi spali 0.5 l więcej, także różnica niewielka. Szukaj na wielu portalach, często porównując olx z OtoMoto to auta potrafią być tańsze o 5-10%.
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Mar 2025, 20:00

Te 1.4 TSI to też czytałem, że bardziej wadliwe niż 1.0 podobno. Też mnie to gryzie, że szkoda wydać 50tys na takie auto. Znaczy z wyglądu te skody mi się podobają bardzo. Człowiek się bije z myślami
Uczysie
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Mar 2025, 21:07

Za 1.0 nie przemawia kompletnie nic. Może jest to całkiem niezły silnik (na obecne czasy), ale to motor do Fabii / Rapida / Kamiqa. W Octavii nie będzie tak oszczędny (jak katalogowo), jazda, zwłaszcza z obciążeniem w trasie - też nie będzie zbyt przyjemna. No i jest to r3, które w tej klasie jest jednak nie do zaakceptowania. W miejskim wozidle może to tak nie przeszkadza (mimo zazwyczaj gorszego wyciszenia), ale patrząc na sprawę realnie - wybierając go nie dostajesz żadnej wartości dodanej. No i czy nie zastanawia Cię, że porównując 1.4 TSI vs 1.0 TSI ten pierwszy jest droższy, jeśli zrównamy roczniki? :ok:
Uczysie napisał(a):Te 1.4 TSI to też czytałem, że bardziej wadliwe niż 1.0 podobno.
temat pozostawię fanom VAG, ale niby te paskowe 1.4 są całkiem dobre i niewiele palą. Ja bym nie był jednak taki pewien tego 1.0, bo w Octavii pracuje jednak pod większym obciążeniem
Uczysie napisał(a):Jak szukam aut starszych w mniejszym przedziale finansowym to już auta z przebiegiem pod 300tys, roczniki 2012 itd.
idąc tym tropem, mój 21 latek usiałby ieć już z 500k, a ma ok 140 :ok: tutaj nie ma cudów - jeśli szukasz popularnych modeli w najniższych widełkach cenowych - przebieg będzie większy. Analogicznie, jeśli skupisz się na mniej popularnych modelach, ew nie tych najtańszych egzemplarzach modeli popularniejszych - przebiegi będą niższe
Uczysie napisał(a):Wcześniej szukałem właśnie diesla ale mi kilka osób podpowiedziało, że na takie przebiegi się nie opłaca
jak dla mnie podobna sytuacja jak z 1.0 - żadnej wartości dodanej. Może gdybym codziennie latał ekspresówkami / autostradai, ciągał przyczepę, czy do jakiegoś dużego suva czy busa pokroju VW T5. Dla przeciętnego kierowcy, szukającego zwykłego auta osobowego do jazdy na co dzień, to raczej wiecej problemów, niż pożytku
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14211
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Mar 2025, 21:30

A ja uważam że autor tematu jest ofiarą dzisiejszego Moto marketingu który wyprowadza na manowce osoby które nie znają się na motoryzacji.
Tu jest wypisz wymaluj taka sytuacja czyli rozmowa o spalaniu które jest sztandarowe a tak naprawdę jakie to ma znaczenie przy TSI a w dodatku w mikro wydaniu i dużej budzie ? Do tego stwierdzenia że taniej się nie da bo nie ma aut. Kolejny mit powielany przez Januszy motoryzacyjnych nakierowanych przez tych co zarabiają na filmikach o o oszustach, przez firmy prześwietlające auta przez cały ta otoczkę pt. "w pl nic nie ma".
Do tego autor nie liczy ile straci na czymś starszym a stabilnym rynkowo a ile straci na takim skakańcu jak 1,0.

Ogólnie jest jak jest :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11158
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Mar 2025, 21:36

Właśnie wspominałem wyżej, że nie wiem jak potem że sprzedażą takiego auta za 3-4 lata jeśli będzie miało pod 200k przebiegu, zdaje sobie sprawę że ciężko będzie coś odzyskać z tej kwoty. Muszę przyznać, że mam tego typu myślenie, że dając za auto 50tys chciałbym żeby też fajnie wyglądało w środku. Mam stare auto z 2004r więc przeskok pewnie i tak będzie ogromny. Teraz mam LPG więc jestem przyzwyczajony do tanich kosztów na stacji. Ale też pisze tutaj ponieważ na silnikach to się totalnie nie znam.

Ciekawe czy są tutaj osoby użytkujące ten silnik i są w stanie naprawdę powiedzieć swoje odczucia na ten temat. Oczywiście jestem otwarty i szukam dalej czegoś
Uczysie
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Mar 2025, 22:19

Jeżeli zastanawiasz się jak potem takie 1.0 sprzedać to tuu na pewno będzie większy problem niż z eksploatacją. Utrata wartości będzie bardzo duża. Co innego kupić go i jeździć aż do złomu (lub sprzedać za czapkę gruszek). Napisz czego oczekujesz od auta, może jakaś inna marka wejdzie w grę? Zwykły wolnossak będzie najtańszy w ogólnym utrzymaniu
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Mar 2025, 22:45

Tak jak wspominałem wyżej, dojazd do pracy w jedną stronę 19km, drobne wyjazdy na zakupy, wakacje. Lecz na s-ce jadąc do pracy również staram się jeździć spokojnie. Chciałbym combi albo ewentualnie sedan żeby bagażnik był w miarę duży. Kilometrów rocznie myślę maks 16 tys. W środku żeby autko miało już np ładny wyświetlacz, czujniki parkowania, tempomat. No i w miarę dobre spalanie. Wcześniej szukałem auta do 35 tys ale z czasem zwiększałem bo ciężko było coś znaleźć. Oczywiście inne marki wchodzą w grę, sam szukałem wcześniej golfa 7 w combi albo Peugeota 308 w 1.6hdi czy focusa.
Ostatnio edytowany przez Uczysie, 09 Mar 2025, 23:11, edytowano w sumie 1 raz
Uczysie
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Mar 2025, 22:54

Uczysie napisał(a):Wcześniej szukałem auta do 35 tys ale z czasem zwiększałem bo ciężko było coś znaleźć. Oczywiście inne marki wchodzą w grę, sam szukałem wcześniej golfa 7 w combi albo Peugeota 308 w 1.6hdi czy focusa.

Tia, jak to się dzieje że rocznie pomagam wyszukać xx aut z tych tańszych i są.
Sądzę że przy aucie za 35k.pln będziesz miał taki sam problem jak przy tym za 50k.czyli rocznik. Marketingowcy czuwają nad tym żeby "prestiż" rocznika był ważny :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11158
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Mar 2025, 23:14

Dalej nie bardzo wiadomo jakiej dynamiki oczekujesz. Rzucę do rozważenia:

Auris/corolla - hybryda/pb 132konie
I30 (II lub III). Pierwszy najlepiej pb 1.6 120 koni, drugi 1.5 dpi.
Cee'd (II lub III) - 1.4 MPI
Ewentualnie poszukać tipo z t-jetem

W zależności od roczników, jesteś wstanie takie auta kupić za 35-50k.
Jak za droga jazda to do każdego wsadzisz LPG.
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Mar 2025, 23:17

Zdaje sobie sprawę, że moje myślenie może byc błędne. Dlatego jeśli dowiem się takich rzeczy + uda się kupić coś taniej to dla mnie tylko będzie pozytywnie.
Nie zależy mi na demonie prędkości, jeżdżę raczej spokojnie i oszczędnie odpowiadając na pytanie
Uczysie
Nowicjusz
 
Posty: 20