Autko do 9000

Autko do 9000

26 Lis 2009, 23:31

Witam.

Dylemat stary jak historia samochodu: co kupić?

Jestem zdesperowany. Do pracy muszę dojeżdżać zdezelowanym Malaczem, w którym wymieniłem już chyba wszystko, przez co pod grubą warstwą kitu i farby kryje się ledwo zipiący Zombie, który stanowi zagrożenie dla każdego, na drogach wszelakich. Więc Wasza pomoc może uratować czyjeś życie!:)

Mam dość konkretne wymagania (w tej kolejności):
1. Ekonomia + bezawaryjność (rzecz względna...)
2. Wygląd (nie musi się koniecznie wyróżniać)
3. Osiągi (żeby przynajmniej tira bez problemu łykał:)
Inne wymagania:
- Nie może to być duży silnik (jestem młodym kierowcą i OC mogło by mnie zabić). Dlatego niestety odpadają moje ulubione diesle typu 1.9TDI. Czy silnik diesla, np. 1.6/~60KM to dobry pomysł w średnim samochodzie (np. Megane I), bo śmię wątpić... (słabawy)
- Lepiej, żeby bez LPG, wolę sobie sam przerobić, nie ufam gotowym przeróbkom.
- Auto "czyste", bez pseudo tuningu.
- Nie wierzę w 100% bezawaryjność - drobne naprawy mogę sam poczynić, ale lepiej, żeby się nie "sypało" co 500km:/
- Mogę poświęcić niskie spalanie w zamian, za super osiągi (sztywność, dynamika)
- Nie musi być przestronne, ani super bezpieczne - wolę wygodę i/lub wyposażenie
- Autko może być praktyczne do długich wyjazdów (wygodne), lub kompletnie nie praktyczne, ale z charakterem:) nie interesują mnie "praktyczne do jazdy po mieście". W nowoczesnych miastach ciężko mówić o "jeździe", raczej czekaniu w kolejce.
Auta które ABSOLUTNIE odpadają (z różnych powodów):
- Golf i Polo
- Skoda
- Fiat
- Opel astra
- Deawoo (czy jak to się tam pisze...) i inne "szewrolety"
Auta preferowane (kolejność dowolna):
- Civic (byle nie za stary!) lub inna "hondziara"
- Rover 200 (fajny, ale nie mam z nim jakiegokolwiek doświadczenia)
- Inny japończyk (niezbyt atrakcyjne z wyglądu, ale polecane...)
- Siakiś francuz (wspomniana Megane I?)

Ostatnio znalazłem fajnego Roverka 200 za 8500. Super wnętrze i fajny silniczek - 1.4 si (103KM). Otarcia na przednim zderzaku - do przełknięcia (coś wymyślę:). Myślę, że spokojnie zejdę do 8 tysi, za autko z klimą, ABS i fajnym, bogatym wykończeniu (ach, te wygodne fotele z pseudo skóry...). Jest też fajne audio, lakier metalik i alufelgi ale to już dla mnie mniej istotne detale. Co Wy na to? W niedzielę wybieram się do niego z "moim" mechanikiem, warto go fatygować?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich!

P.S. Podstwowe zadania auta to dojazd do pracy (~10km na dzień) i weekendowe (przynajmniej raz na miesiąc) wyprawy (w zależności od stopnia wytrzymałości i ekonomiczności auta od 100 do 500km+)
Tomasz P
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 26 Lis 2009, 21:38
Miejscowość: Rybnik

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND 2013 / relacja Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND 2013 / relacja
    Targi Pojazdów 4x4 w Warszawie to prawdziwa uczta dla fanów aut z napędem 4x4 i miłośników jazdy w terenie. W hali wystawowej MT Centrum, przy ul. Marsa 56C odbyła się wystawa ponad 120 aut terenowych ...
    [D] Alfa 156 1,9JTD / A4 B5 1,9TDI / e46 320d / Passat B5 1,9TDI [D] Alfa 156 1,9JTD / A4 B5 1,9TDI / e46 320d / Passat B5 1,9TDI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 156 1,9JTD - 115KM - Audi A4 B5 1,9TDI ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Infiniti Q50
      S2020005
      Subaru Impreza STI
      MINI Clubman Bond Street, tył