Auto 20k , kombi, gaz, 6-biegów

29 Wrz 2018, 10:34

Witam

Zastanawiam się nad wymianą auta bo mój niestety przekroczył już magiczne 500k kilometrów i należy mu się emerytura ;)

Co do wymagań:

-najlepiej kombi bo nieraz muszę zabrać coś większego, w ostateczności jakiś hatchback albo sedan ale nie za mały
- robię miesięcznie około 2500 km , głównie na dłuższych trasach 100-300 km dziennie, często po autostradzie A1 Kutno- Łódź
- wolałbym jakieś autko dobre i bezproblemowe pod gaz niż diesla , najlepiej do 2.0 i spalaniem tak do 12 gazu (ale rozważę inne opcje)
- fajnie żeby to była skrzynia 6-biegowa
- nie jestem fanem dynamicznej jazdy, jeżdżę dość wolno i to lubię ;) (możecie się śmiać) no ale chciałbym żeby wyprzedzić też było czym
- co do wygód to fajnie by było jakieś wygodniejsze fotele i klima, radio i żadnych wodotrysków (nawigacje mam w telefonie, tempomatów nie potrzebuje bo oszczędniejszą mam stopę ;) )
-fajnie by też było żeby był to samochód który psuje się najmniej, a jak już sie popsuje to każdy mechanior naprawi go z zamkniętymi oczami. Mój obecny samochód psuje się rzadko ale niestety jak już się raz popsuł przez te 5 lat to mechanika trzeba było szukać daleko i trwało dłuuugo.

Proszę o pomoc , budżet można zakrzywić w jedną albo w drugą ;)
Pozdrawiam
kwiatek666
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Omega 2.0, T&C 3.3v6
Paliwo: Benzyna + LPG

29 Wrz 2018, 10:52

Rozumiem, że chcesz 6-biegów, bo liczysz wtedy na niższe spalanie, ale nie każda 5-biegowa skrzynia jest źle zestopniowana. Kiepska skrzynia jest w Astrze H 1.8, gdzie masz 3000 obrotów przy 100km/h. Ja mam 5-biegowy automat i przy 150km/k jest 3 tys. obrotów.

Rozumiem, że chcesz populusa, ze względu na tanie naprawy, ale przy takich trasach brałbym coś wygodnego np.
Volvo V70 II - rewelacyjne fotele - najlepsze silniki 2.0T lub wolnossące 2.4, przy jeździe 120-130km/h na autostradzie zejdziesz poniżej 10l LPG na 100km
Mercedes W203 i W210 (po lifice) ma w standardzie 6-biegowy manual - silniki 1.8/2.0, mogą być z kompresorem
Honda Accord VII 2.0
Citroen C5 II 2.0 (bardziej przestronny) lub Peugeot 407 SW 2.0 (zdecydowanie mniejszy bagażnik i mniej miejsca na tylnej kanapie) -> mają ten sam silnik benzynowy
Ewentualnie Volvo V50 2.0 (silnik kooperacji Ford/Mazda) lub 2.4 (zdecydowanie lepszy pod LPG)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Paź 2018, 11:19

Jazda na autostradzie tak ponad 110 km/h jest straszna jak samochód ma ponad 3ooo obr. Chciałbym 6 biegów bo tylko wtedy da się tego uniknąć. No chyba ze znowu automat, ale nie jestem zbyt wielkim fanem automatów...

Mercedesy odpadają bo niestety utrzymanie jest za drogie. Volvo nie bardzo mi się podobają i mój kolega który ma Volvo v70 2,4 wstawił gaz i od tej pory ma same problemy niestety...

Citroen C5 fajny pomysł, podobnie Honda - chociaż nie jestem zbyt wielkim fanem przepłacania za znaczek... Zastanawiałem się też na coś z grupy VW z silnikiem 1.6 MPI albo 2.0MPI moze ma ktoś taki silnik w jakiejś octavii albo seacie ?

Dzięki za odpowiedź.
kwiatek666
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Omega 2.0, T&C 3.3v6
Paliwo: Benzyna + LPG

01 Paź 2018, 11:23

kwiatek666 napisał(a):Chciałbym 6 biegów bo tylko wtedy da się tego uniknąć.


Wiele skrzyń 6 biegowych ma identyczne przełożenie końcowe co 5 biegowe... Jedyna różnica to więcej wachlowania, po mieście się przydaje. Więc ekhm, lepiej sprawdź daną skrzynię bo się zdziwisz.

Dodatkowo taki Golf 4 z 1.6 przy 100 km/h ma już 3200 obrotów. U mnie równe 3000 obrotów, obydwie skrzynie 5b. Musisz każdy przypadek zbadać osobno.

Tak czy siak, ja bym na trasy w autostradę nie patrzył na kompakty i silniki pokroju 1.6/1.8 - one nie były projektowane do takiej jazdy. W każdym będzie głośno, niezależnie jaka skrzynia. Tu musisz spojrzeć segment wyżej i na większe silniki, dłuższe skrzynie (ewentualnie automat, często te stare miały długie biegi, tylko broń boże CVT).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Paź 2018, 11:46

Jeśli wyciszenie jest priorytetem to mozna z gory odrzucic kompakty i kombi na bazie kompaktow, bo skrzynia to jedno a wyciszenie to drugie.

Ostatnio miałem okazje jechać BMW E90 2.0 diesel 170 na budziku a w srodku idealna cisza, i to jest dobrze wyciszony samochów
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2018, 11:57

może toyota avensis? auto spore z dużym bagażnikiem, mało awaryjne.
Następnie
Vectra C/ Signum 1,8.
Mazda 6 no ale walka z korozją może wykończyć człowieka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2018, 12:06

Wiem, że autor sklania sie ku benzynie ale...rownie sensownym wyborem jest A4 B6 1.9 TDI 131km, niestety wymagania sa wysokie a budzet niewielki wiec trzeba wybierac sposrod starszych aut
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2018, 17:59

Hałas nie jest żadnym wyznacznikiem dla mnie, po prostu nie przepadam za jazdą powyżej 3000 obrotów. Myślałem ze da się tego uniknąć z 6 biegowa skrzynią, bo taką ma mój kolega w Lagunie i jadąc po autostradzie 120 km/h ma tam z 2500 obrotów - marzenie.

No nic chyba będzie trzeba pochodzić po komisach i pooglądać, szkoda ze czasu brak :/

Dzięki za pomoc
kwiatek666
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Omega 2.0, T&C 3.3v6
Paliwo: Benzyna + LPG

01 Paź 2018, 19:31

kwiatek666 napisał(a):o nic chyba będzie trzeba pochodzić po komisach i pooglądać,


i marnować czas?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Paź 2018, 19:33

6 biegowa skrzynia nie oznacza, że silnik na ostatnim biegu będzie miał niskie obroty. Dla przykładu Lexus IS200 - 100km/h - 2800-2900rpm, 120-3500, 140-4100rpm.

Może Vectra C? Wyciszenie ma całkiem dobre (pomijając spasowanie plastików, które na nierównościach trzeszczą), znane auto mechanikom, populus. W dodatku nie rdzewieje :P Znajomy ma 2.2 147KM (przyjmuje paliwko biedy bez wybrzydzania), na 5 biegu przy stówie jakieś 2500RPM. W dodatku sprawia wrażenie dynamiczniejszego w najbardziej użytkowym zakresie obrotów (2000-3500) niż IS200.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 158
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Paź 2018, 19:55

No to ja już nie wiem po co te 6 biegi. Jak mówisz że w lexusie przy 100 na godzinę jest 2900 obrotów to ja mam mniejsze w mojej siostry peugeocie 207 1,6 ...... Chyba jednak nie znajdę żadnego sensownego auta i zostanę przy mojej babci na wieki :)
Vectra C ciekawa opcja, chociaż mam drobny uraz po mojej omedze która lubiła się psuć niestety :)
A może ktoś jechał Renault Laguną 2.0 16V 140 KM i powie mi jak tam jest ze stopniowana ta skrzynia. Bo diesel 1,9 dci ma świetną skrzynię
kwiatek666
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Omega 2.0, T&C 3.3v6
Paliwo: Benzyna + LPG

01 Paź 2018, 20:07

Pisałem... Musisz każde auto sprawdzić z osobna, jest internet, pewnie znajdziesz takie dane.

Przykład IS200 jest kiepski, bo to ciężkie auto o małym silniku i małej mocy, gdyby tam wsadzili dłuższą skrzynię to byś do tej setki się rozpędzał godzinę. Musi być krótka żeby wkręcać silnik na obroty, gdzie posiada moment (czyli od 4000), dzięki temu jest elastyczny. Automat ma dłuższe biegi, ale przez to jest mułem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Paź 2018, 20:31

Dla mnie w jaguarze brakuje 6 biegu a przy 120 mam 2,5 tyś. Ale po co sobie głowię tym zaprzątać jak Ty nie osiągasz wyższych prędkości, nie stawiaj priorytetu skrzyni 6 biegowej a i jeszcze takie cuś, to że silnik ma niższe obroty to nie oznacza że mniej pali :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2018, 20:48

Wiem o tym, że dłuższe przełożenia by zamuliły, ale skoro skrzynia ma już te 6 biegów to ten ostatni mógłby być jednak dłuższy... Szczególnie, że w 4 biegowym automacie przy stówie w tym ISie masz 400rpm mniej na ostatnim przełożeniu i ta różnica w stosunku do manuala proporcjonalnie rośnie.

Co do obrotów i spalania to prawda. Długie i delikatne przyspieszanie też niema nic wspólnego z ecodrivingiem i w dodatku jest męczące.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 158
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Paź 2018, 05:53

Wg mnie temat brnie nie w tą stronę. Zamiast skupiać się na biegach trzeba skupić się na mocy silnika i jego pojemności. Logiczne, że im słabszy silnik tym więcej obrotów przy wyższych prędkościach w danym modelu. Jak damy za długie biegi w słabym silniku to dynamika leży.

Jeżeli autor nie lubi jeździć z wysokimi obrotami nie z powodu hałasu to pewnie chodzi o spalanie. O spalaniem o 1-2l więcej przy LPG nie zawracałbym sobie nawet takiego problemu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010