Wolnossące auto na gaz do 20k

15 Maj 2021, 22:57

Witam. Jest pełno tematów odnośnie samochodu do 20k, ale żadne nie odpowiada na moje pytanie.
Jaki samochód wolnossący w miarę jeżdżący (mający większą moc niż 102km) do 20k, który będzie jak najmniej awaryjny i tani w naprawie oraz na przyszłość mający możliwość założenia gazu?
Wykorzystanie: samochód służący co dzień do pracy 10km, 2 razy na miesiąc trasa 600km.
I tutaj fajnie byłoby mieć opinię właścicieli takich samochodów.
Oczywiście na pierwszy ogień idzie 1.8 od civica ufo, ale staw w bagażniku, rdza, problemy z zawieszeniem. Biorę pod uwagę 1.6mpi od vaga, ale jestem pod wrażeniem, że mój obecny golf v 1.4mpi zbiera się o wiele szybciej niż wersja z silnikiem 1.6 mpi. Oglądałem bravo 1.4t, ale tam dwumasa, turbina i skrzynia m32 generuje większe koszty. Niestety odpadają samochody z silnikiem 1.8t od vaga z przyczyn "skomplikowanych".
Będzie mi miło poznać Państwa opinie.
Berti
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Maj 2021, 23:05

Berti napisał(a):Oglądałem bravo 1.4t (pomijając wolnossaka), ale tam dwumasa, turbina i skrzynia m32 generuje większe koszty.

Turbo wytrzymałe to nie vw, dwumas w benzynie nie dość, że jest dużo tańszy to jeszcze wolniej się zużywa, bo ma mniej niutów. Od bodajże połowy 2010 montowana jest poprawiona skrzynia. Przy zakupie z vinu można odczytać jaka jest.
Gość114260
 

15 Maj 2021, 23:22

W przypadku innej skrzyni biegów (bravo) to chyba w grę wchodzą tylko wersje 120km? Pytanie czy z masą bravo jakoś to jedzie? Nie jestem typem, co zamyka licznik, chcę tylko od razu coś wyprzedzić na trasie- paradoks bo płynnie/od razu bez turbo na wolnossącym to fantastyka w tym budżecie. Mam jedynie porównanie z fiestą mk7 120km, która pomimo małej masy i takiej mocy nie ma tego momentu.
Berti
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Maj 2021, 06:56

Jak ci skrzynia biegów, dwumasa czy turbo, gdzie każdy z tych elementów naprawia się raz w cyklu życia auta (a jeśli skrzynia taka "awaryjna" to jakim cudem kilkanaście lat już bez remontu mogła wytrzymać?) to dla ciebie generowanie kosztów, przez ktore miałbyś zrezygnować ze świetnego auta to chyba zostań przy tym golfie co sobie nim teraz jeździsz. Co to są niby "problemy z zawieszeniem" w chądzie? Jak będziesz tak podchodził do zakupu auta i wymyślał jakieś głupoty to nic nie kupisz bo wszystko co jest na rynku będzie wadliwe i generujące koszty
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Maj 2021, 11:50

zostań przy tym golfie co sobie nim teraz jeździsz
Chciałbym zmienić samochód na trochę większy oraz bardziej żwawszy. Stąd również pytanie do użytkowników 1.6mpi.
przez ktore miałbyś zrezygnować ze świetnego auta
Nie podjąłem decyzji o rezygnacji, po prostu chciałbym zasięgnąć informacji, bo może taniej będzie regenerować/wymienić skrzynie, dwumase i turbo w bravo niż iść w stronę 1.6mpi czy ufo.
Co to są niby "problemy z zawieszeniem" w chądzie?
nie mam fizycznie tego auta, mogę jedynie bazować na postach grupy ufo na fb, dlatego nie będę wdawać się w szczegóły.
bo wszystko co jest na rynku będzie wadliwe i generujące koszty
Właśnie mam tę świadomość, nie kupuje nowego auta i eksploatacja generuje koszty, ale chciałbym by te koszty były tańsze spośród konkurencyjnych marek.
Berti
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Maj 2021, 15:44

tanio ..pod LPG...Cruze 1.8 141KM (Opel) ? do 20 000zł kupisz :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy opłaca się kupować opony używane?
    Zakup opon z drugiej ręki to tylko pozorna oszczędność. Kupowanie używanych opon i jazda na nich to najgorszy sposób na szukanie oszczędności przez kierowców. Jazda na używkach to za duże ryzyko. Kupujący nic ...

16 Maj 2021, 19:27

Ciekawa propozycja, nawet nie brałem jej pod uwagi tyle że do 20k jest ich bardzo mało :|
Berti
Nowicjusz
 
Posty: 4