Auto dla rodziny 2+2, głównie do miasta, cena do 100-120tys

01 Sie 2023, 11:33

franccc napisał(a):1. Jak chcesz palić 7L benzyny w mieście i mieć "większe" auto to zapomnij o czymkolwiek innym niż hybryda

A jak w praktyce wyglądają auta pokroju 1.4TSI, itp? Nie wiem co prawda jak z mocą, ale myślałem, że skoro silnik niezbyt duży to i spalanie w mieście byłoby mniejsze.
trawel
Nowicjusz
 
Posty: 14

01 Sie 2023, 11:54

Najpierw hybryda, a potem TSI, grubo :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Sie 2023, 12:11

trawel napisał(a):A jak w praktyce wyglądają auta pokroju 1.4TSI, itp?


Duże auto waży więcej i potrzebuje więcej mocy żeby się poruszać a moc jest generowana dzięki spalaniu paliwa, tyle. Dopóki jedziesz spokojnie i nie obciazasz zbytnio silnika to spali mało ale kiedy wciśniesz mocniej gaz i taka popierdółka ma napędzić auto ważące 1500+ to robi się wir w baku.

Do tego gdzie bezawaryjność hybrydy toyoty a gdzie tsi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Sie 2023, 12:56

TSI to nowoczesny silnik z charakterystyka diesla np 150 konny ma 250 Nm już od 1500 obrotów, więc spalanie nie będzie duże bo nie trzeba kręcić tak jak wolnossącej benzyny żeby jechał.
7/100 to może nie ale ok 9 w aucie pokroju Tiguan u nas w robocie uzyskiwaliśmy z 1,4 tsi
O przyjemności z jazdy pomiędzy np taką Mazdą a innym autem z TSI wspominać nie trzeba raczej. Jaki ma moment max mazda i gdzie a gdzie TSI.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

01 Sie 2023, 13:21

Ale niech najpierw sobie odpowie na pytanie czego chce, bo zaczął od prostych aut czy hybryd, a teraz TSI na tapecie.

Pod kątem jazdy będzie 100x lepiej, pod kątem serwisu gorzej. Jak akceptuje wyższe koszty to spoko.

I zaznaczę jeden błąd w myśleniu. Koszt paliwa to nie jedyny koszt utrzymania auta, dla mnie 7 litrów czy 9 to żadna różnica.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Sie 2023, 15:01

galakty napisał(a):dla mnie 7 litrów czy 9 to żadna różnica.


A dla mnie ewentualne 10 tysięcy rocznie więcej w portfelu :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Sie 2023, 16:26

Nie jest to też takie oczywiste moim zdaniem - hybryda zdaje się że jest bardziej ekonomiczna z punktu widzenia eksploatacji (zużycie paliwa, prostsza konstrukcja, brak niektórych elementów typu sprzęgło, alternator, skrzynia planetarna, itd), ale przy tym wyższa cena zakupu.
Silniki benzynowe pokroju TSI to "bardziej skomplikowana" konstrukcja, więcej rzeczy które mogą się zużyć/zepsuć, wyższe spalanie, ale jednocześnie niższa cena kupna.
I w tym momencie pojawia się taka komplikacja, że roczny przebieg będzie poniżej 10 tys (obecnie na poziomie 6 tys, jak dzieci podrosną to zwiększy się przebieg, bo zajęcia dodatkowe, itd). I tutaj jest taki problem, że mogę kupić taką hybrydę w zadanym budżecie, ale będzie to powiedzmy 2019 rok, za benzynę z tego samego roku zapłacę pewnie lekko 10 tys mniej (zakładam że jednak różnica będzie większa). Biorąc pod uwagę koszty związane z paliwem, eksploatacją, ubezpieczeniem, przeglądami, itp, itd, okaże się że różnica w cenie w przypadku hybrydy zwróci mi się po 10 latach.
Stąd moje pytania i wątpliwości, bo nie jestem pewien czy z pozoru bardziej ekonomiczna hybryda opłaci się przy moim użytkowaniu.
trawel
Nowicjusz
 
Posty: 14

01 Sie 2023, 16:56

franccc napisał(a):A dla mnie ewentualne 10 tysięcy rocznie więcej w portfelu


Które wydasz na zabawy z TSI, deal życia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Sie 2023, 17:47

trawel napisał(a):Stąd moje pytania i wątpliwości, bo nie jestem pewien czy z pozoru bardziej ekonomiczna hybryda opłaci się przy moim użytkowaniu


Zapominasz że więcej zapłacisz i więcej otrzymasz.

Do tego hybryda to nie tylko spalanie ale też koszty bezpośrednie przy serwisie a do tego inny komfort jazdy za który normalnie się dopłaca np.automat.

Do tego kwestia użerania z wiecznym "coś" się wiele osób pomija. Ja auta do jazdy DD używam max bezobsługowe bo mając dostęp do łatwego serwisu bez kosztów robocizny i tak musiałbym zostawić swojego wola roboczego i instalować się że wszystkim w innym aucie które mam do dyspozycji.

A jak ktoś nie ma takich możliwości bo ma jedno auto i za robotę płaci normalnie to co jest lepsze ?


To jest właśnie całość obcowania z hybrydą.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sie 2023, 09:19

Kurcze, ciągle mam wątpliwości.
Z jednej strony hybryda wygląda na bardziej "bezpieczne" auto pod względem kosztów, eksploatacji, itd.
Z drugiej strony zacząłem myśleć o czymś takim jak Volkswagen Touran 1.5TSI.
Toyota boję się, że może być mało komfortowa w podróży 2+2 i z tyłu może być po prostu niewiele miejsca (teraz w Maździe 6, mając fotelik z tyłu, pasażer z przodu ma miejsce tak akurat, w Toyocie pewnie będzie miał go mniej, nie mówiąc już o tym jakby chcieć usiąść z tyłu przy dwóch fotelikach).
I wiem, że Toyota będzie o wiele lepszym wyborem ze względu na ekonomię, bezawaryjność, czy koszty serwisu, itd, ale jednocześnie nie wiem czy taki Touran z 1.5TSI będzie miał aż tak dużą różnicę na swoją niekorzyść.
Jednocześnie też mam z tyłu głowy to, że może się okazać, że pojawi się trzecie dziecko (w tym momencie nie zakładam, ale potencjalnie zawsze istnieje jakaś szansa), co w przypadku Toyoty zupełnie nie przejdzie. Gdyby Toyota miała w swojej gamie coś w stylu minivana z silnikiem hybrydowym i wyposażeniem/możliwościami corolli to wybór byłby dużo łatwiejszy. Niestety w tym momencie z racji, że auta typu minivany nie są praktycznie w ogóle produkowane, wybór jest bardzo ciężki i zostają albo auta gdzie ilość miejsca może nie być wystarczająca (ale mają pewne jednostki, niewielkie koszty utrzymania, itd), albo auta które potencjalnie mogą zapewnić większy komfort podróży i więcej miejsca, ale jednocześnie może być gorzej z ekonomią i kosztami utrzymania.
trawel
Nowicjusz
 
Posty: 14

08 Sie 2023, 09:40

Hybryda vs 1.5 TSI i mówienie że może koszty będą podobne... Oj chłopie byś się zdziwił.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Sie 2023, 09:43

trawel napisał(a):Toyota boję się, że może być mało komfortowa w podróży 2+2 i z tyłu może być po prostu niewiele miejsca (teraz w Maździe 6, mając fotelik z tyłu, pasażer z przodu ma miejsce tak akurat, w Toyocie pewnie będzie miał go mniej, nie mówiąc już o tym jakby chcieć usiąść z tyłu przy dwóch fotelikach).
To poszukaj Camry hybrydowej w tym budżecie i problem Ci się sam rozwiąże. Kupisz model z 4 generacją napędu nie tą najnowszą ale i tak będzie naprawdę dobrze nawet w trasie przy normalnej jeździe nie spali więcej niż podobna benzyna.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

08 Sie 2023, 09:53

Rokiko napisał(a):To poszukaj Camry hybrydowej w tym budżecie i problem Ci się sam rozwiąże

Myślałem o Camry, tylko tutaj problemem może być fakt, że występuje jedynie jako sedan i zmieszczenie do bagażnika takich rzeczy jak wózek, itp może być problemem. Jednocześnie nie jestem pewien czy ilość miejsca będzie dużo większa niż w corolli.

galakty napisał(a):Hybryda vs 1.5 TSI i mówienie że może koszty będą podobne... Oj chłopie byś się zdziwił.

Nie znam się, stąd moje pytania. Czytałem też, że 1.5TSI jest dopracowaną jednostką i ludzie nie narzekali na te silniki. Może Ty wiesz coś więcej, albo masz jakieś ciekawe źródła którymi mógłbyś się podzielić. Co do toyoty/hybrydy mam raczej zaufanie, co prawda nie użytkowałem nigdy. Jednocześnie z TSI nigdy nie obcowałem i wiem, że niektóre silniki z początku produkcji były bardzo złe, ale podobno błędy zostały naprawione, ale tego nie wiem (i mimo wszystko mam pewne obawy, że będą jakieś mniejsze czy większe problemy i będzie to wszystko kosztowało niemało).
Gdyby Toyota posiadała coś pokroju tego Tourana z silnikiem hybrydowym, wybór byłby dużo łatwiejszy. A tak to mam do wyboru w zasadzie auto bezproblemowe, ale może się okazać za małe/ciasne, albo auto o wiele bardziej komfortowe, ale potencjalnie problematyczne.
trawel
Nowicjusz
 
Posty: 14

08 Sie 2023, 09:55

trawel napisał(a):Czytałem też, że 1.5TSI jest dopracowaną jednostką i ludzie nie narzekali na te silniki.

Ona dopracowana jest po Niemiecku a to trochę inaczej niż po Japońsku :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sie 2023, 10:04

trawel napisał(a):A tak to mam do wyboru w zasadzie auto bezproblemowe, ale może się okazać za małe/ciasne, albo auto o wiele bardziej komfortowe, ale potencjalnie problematyczne.


Na to pytanie już musisz sobie odpowiedzieć sam.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007