Auto dla studenta - bmw e39 czy e87 do 20tyś złotych

17 Sie 2017, 10:28

Witam :)
Zrobiłem sobie rok przerwy od szkoły i poszedłem do pracy. Uzbierałem sume 20 tyś które chciałbym przeznaczyć na auto. Jako iż wybieram się na studia dzienne, nie będę miał za dużo pieniędzy na serwis (dorabianie w weekendy + to co dostane od rodziców). Z początku myślalem o e39 530d, jednak wiem, że to auto jest dużo droższe w utrzymaniu od benzyny, dlatego bardziej jestem przychylny kupnu 525/528i. I tutaj pytanie czy powinienem utrzymać to auto bez mniejszych problemów? Chciałbym przeznaczyć na zakup auta tak około 18,5tyś, a reszte zostawić na początkowy serwis. Zastanawiałem się także czy nie lepszym wyborem będzie e87, jednak czytałem że w tej cenie trudno o dobrą sztuke? Ostatecznie rozważam także zrezygnowanie z wygody i kupno e36 (chodzi o koszty utrzymania). Pomóżcie mi proszę przy wyborze, nie chce pakować się w auto, którego nie utrzymam.
Pod uwagę biorę także inne marki, jednak zależy mi na tylnym napędzie. Ciekawy wydaje sie lexus is 200
Ostatnio edytowany przez wonzgy, 17 Sie 2017, 15:26, edytowano w sumie 1 raz
wonzgy
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 12 03 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

17 Sie 2017, 10:46

Powiem tak, jeśli w miesiącu nie masz luzem tysiąca złotych na niespodziewane awarie, to ja bym o BMW a tym bardziej serii 5 nie myślał... Te auta wymagają portfela, nie popełniaj błędu ludzi, którzy kupują taki samochód "do szkoły", a potem jeżdżą autobusem...

Zjechałbym do serii 3 zdecydowanie. E36 jest dobrym wyborem, ale to auto wiekowe i z blacharką może być nieciekawie... Bardziej skłaniałbym się ku E46, nawet jakieś 320/323i. Też będzie drogie w utrzymaniu, ale nie tak bardzo jak e39 (e87 pomijam bo to żart przy tych wymaganiach).

IS200 to też bardzo fajne autko, tańsze w utrzymaniu (rzadziej się psuje i nie jest tak drutowane jak BMW) o ile zaakceptujesz wyjącą skrzynię i przeciętną dynamikę (powiedzmy, że poziom 320/520, czyli tyłka nie urywa ale jeździ poprawnie).

Dla mnie właśnie jedynym minusem IS200 jest brak innych jednostek, gdyby tam siedziało jakoś 2.3/2.5 to auto byłoby ideałem (tak, są wersje z kompresorem, ale nie u nas).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sie 2017, 11:11

BMW dla studenta = nie
Najbezpieczniej wyjdzie kompakt np.Honda Civic VII, Mazda 3, Opel Astra (np.2.0T), Ford Focus. Od biedy może być nawet Audi A3 8P, ale tam tylko 1.6 lub 1.9 TDI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Sie 2017, 11:22

galakty napisał(a): o ile zaakceptujesz wyjącą skrzynię

u siebie wymieniłem łożysko na wałku sprzęgłowym za 15zł przy okazji sprzęgła i cisza także nie jest tak źle, a kultura pracy lewarka jest super (czuć takie metaliczne i z lekkim oporem wrzucenie biegu) :)
Ale jak nie robi ktoś sprzęgła to zapłaci za robociznę 200% ceny łożyska :?

... a ja głupi chciałem skrzynię wymieniać...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 11:32

dzida napisał(a):... a ja głupi chciałem skrzynię wymieniać...


Czyli te wycie to nie taki problem, jak wcześniej uważaliśmy?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sie 2017, 12:02

Raczej tak. Najwięcej hałasu wydobywa z siebie właśnie to łożysko.
Łożyska w skrzyni są ciche w swoim hałasowaniu i osoba postronna jak nie wie to nie zwróci na to uwagi. Zaczyna mi brakować tego dźwięku, bo przypominał kompresor. Ważne jest jeszcze to, że wada się nie pogłębia i czy ma 150tys. km czy 300tys. to jest tak samo i więcej zależy czy olej zmieniony. Nawet na forum była wzmianka o egzemplarzu z tą wadą przy 50tys. km. Może ona taka jest po prostu... Nie wiem.
Najgorzej wypada kwestia synchronizatora 1 i 2 biegu, czyli 1. wchodzi z zauważalnym oporem jak auto się jeszcze toczy, a 2. najlepiej wbijać przez luz.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 12:08

dzida napisał(a):Najgorzej wypada kwestia synchronizatora 1 i 2 biegu, czyli 1. wchodzi z zauważalnym oporem jak auto się jeszcze toczy, a 2. najlepiej wbijać przez luz.


Auć, przypomina mi to czasy Golfa trójki, gdzie z 1 na 2 musiałem wbijać bieg na raty przez luz :P Ale nie ma aut idealnych, takie kwestie są do przyzwyczajenia, a biegi to chyba w każdym 20 letnim aucie ciężko wchodzą...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sie 2017, 12:16

Problem w tym, że tutaj wchodzą świetnie (lepiej działającym lewarkiem nie operowałem - bez skojarzeń :D ) tylko ta 1 i 2 nie pasuje do reszty. Nie ma żadnych wodzików itp. Czasem tylko jakaś tulejka się wyrabia.
Jeździłem Audi A4 i tam czuć taką plastikową pracę. Podobnie w Saabie i jak nie spojżysz to nie wiesz czy masz już bieg. Służbowa Skoda haczy jakby tam jakiś plastik był specjalnie umieszczony do przeszkadzania. W Subaru, którym pożyczył mi AutoVloger na czas zdjęć to skrzynia pracowała tragicznie. Nie mogłem wrzucić wstecznego, a skrzynia bardzo haczyła (miał zrobione 150tys. km).

Zresztą w tym cyklu filmików jak robili Track-Car na YT też się jarał tą skrzynią (tj. precyzją pracy)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 12:21

dzida napisał(a):Jeździłem Audi A4 i tam czuć taką plastikową pracę.


Aż tak źle? Może po prostu wyrobione już było? Charakterystyczny opór i "kliknięcie" to ja nawet w Megane mam i nie idzie przeoczyć momentu wrzucenia biegu. Czuć w dłoni, kiedy bieg zaskakuje i nie jest to wina zużycia. Ojciec ma Golfa IV i tam też biegi wchodzą z oporem, w trójce tego nie miałem ale tam cały mechanizm był już zwyczajnie zużyty.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sie 2017, 12:23

Nie no aż tak źle nie ma, bo wiadomo, że wrzucone ale to tak miękko się odbywa, że przy pierwszym spotkaniu się tego nie czuje. Tam nie ma takiego fajnego kliknięcia, co i się podoba ale bardziej pasuje do sportowych aut.
Musisz się przejechać ISem i zobaczyć jak to pracuje wtedy będzie punkt odniesienia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 12:49

Bez obrazy ale takie gadanie jest trochę śmieszne. Dzida z tego co mowisz to w lexie nawet skrzynia z defektami typu hacząca 1 lub zgrzyrająca 2 jest lepsza od innych marek typu Audi VW lub Subaru i innych. Nie chce nikogo urazić ale jak się to czyta to się człowiek zastanawia z kogo chcesz zrobić idiotę. Jednak fan marki naprawdę wszystko może wybaczyć swojemu samochodowi i postawić go w pięknym świetle.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sie 2017, 13:16

Miałem okazję użytkować chwilkę IS-a 200 i skrzynia wg mnie to dramat - nieprecyzyjna, hacząca, ciężko pracująca. Jak dla mnie Lexus to wyłącznie automat.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

17 Sie 2017, 13:44

Kao napisał(a):Jednak fan marki naprawdę wszystko może wybaczyć swojemu samochodowi i postawić go w pięknym świetle.

Ale nie chodzi o to, że jest idealna tylko jak to działa w porównaniu do innych. Dalej uważam, że jest najgorszym mechanicznym elementem tego samochodu. Nie mówię jako fan marki tylko, że jeździłem wieloma pojazdami, mam porównanie i ta pracuje bardzo przyjemnie, ponieważ pasuje do tego auta (sportowego charakteru). To nie jest skrzynia do leniwego pyrkania silnikiem TDI i z takim zestawieniem byłaby średnia (sportowy diesel?). Nie wiem czy jeździłeś dobrym ISem ale ja jeździłem wszystkimi co wymieniłem i wiem co mówię.
Jakość nie wyobrażam sobie aby tu siedział sztuczny lewarek z Golfa/Octavii/A4/Legacy.

hondziarz napisał(a):Miałem okazję użytkować chwilkę IS-a 200 i skrzynia wg mnie to dramat - nieprecyzyjna, hacząca, ciężko pracująca

Nie wiem czym jeździłeś ale wyraźnie napisałem, że ta pracuje z przyjemnym oporem typowym dla aut sportowych. Mylisz to z haczeniem i ciężką pracą. Jak masz delikatną rączkę to lepsza będzie ta w Audi gdzie zmiana jest jakby plastikowa. W ojca Hyundaiu tez pracuje precyzyjnie i lekko ale fun'u żadnego. Haczenie to jest w mojej Octavii czy było moim Accencie stąd znam różnice.
Słowo nieprecyzyjna zdecydowanie nie pasuje do opisu, albo masz problemy ze zmienianiem biegów/wciskaniem sprzęgła :ok: Podobnie ludzie boją się, że wsteczny jest obok jedynki... Tam się nie da pomylić R z "1", bo wyraźnie czuć co wrzuciłeś i tym definiujemy precyzję.

Wiecie w czym jest najgorsza ta skrzynia? W jeździe miejskiej. Ma zdecydowanie za krótkie biegi stąd wyrobione synchronizatory pierwszych biegów.

Mi się wydaje, że jak myślicie o tej skrzyni to macie przed oczami zmęczonego Passata B4 z jęczącą na całą okolicą przekładnia jakby jechał na wysokich obrotach na wstecznym albo Kamaza, który wrzuca jedynkę :D
Ostatnio edytowany przez dzida, 17 Sie 2017, 13:51, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 13:50

dzida napisał(a):Ma zdecydowanie za krótkie biegi


Oooo przy okazji. Ile masz obrotów przy 100 km/h?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sie 2017, 13:52

Nie pamiętam a w internetach nie sprawdzę, bo to zależy tez od dyfra. Jak będę mobilny to sprawdzę.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010