Auto dla studenta - bmw e39 czy e87 do 20tyś złotych

17 Sie 2017, 14:00

dzida napisał(a):Nie wiem czym jeździłeś ale wyraźnie napisałem, że ta pracuje z przyjemnym oporem typowym dla aut sportowych. Mylisz to z haczeniem i ciężką pracą


Fan marki wszystko jest sobie w stanie przetłumaczyć :D
Wiem to też po sobie, bo to co przeszkadza mi w innych autach, w Hondzie jestem w stanie znieść :ok:
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

17 Sie 2017, 14:18

Nie bez powodu masz taki nick :mrgreen: dobra panowie koniec offtopu bo na to jest inny dział
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sie 2017, 14:30

hondziarz nie chce mi się z Tobą dyskutować jak nie potrafisz pojąć różnicy. Nigdzie nie usprawiedliwiam synchronizatorów ale, że auto ma tak mało wad trwałościowych to skrzynia urosła do rangi śmietnika, a nie ma bidy w stosunku do konkurencji.

glakaty
Zrobiłem przejazd - będzie w moim temacie zaraz aby tu nie śmiecić

P.S. Szkoda, że nie m u nas forumowych zlotów to bym Wam pokazał zamiast mówić :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 15:00

W jakich czasach przyszło nam żyć, gdzie student posiada 20 milionów złotych na auto? Ewentualnie do etapu studiów nadal nikt go nie nauczył jak poprawnie zapisać kwotę 20000 zł?

E39 najlepiej z V8 i w Alpine, to idealne auto dla studenta. Właściwie to E38 z V12 byłoby najoptymalniejsze - jednak takie V8 jest za słabe i nie ma czym wyprzedzać.

Mimo wszystko, za 20 mln wolałbym kupić sobie inne auto.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

17 Sie 2017, 15:12

Bo my Killaz plebsem jesteśmy :D

Autorze jakie masz zabezpieczenie finansowe? Dzienne studia to koszty dojazdu/mieszkania/wyżywienia. Studia zaoczne to dodatkowe opłaty. Wplatanie w to drogiej marki jakim jest BMW czy Lexus wg mnie mija się z celem, bo bez tego się jedzie na parówkach i chińskich zupkach. Tu nie chodzi o to, że Cię nie stać (nie sugeruję Ci tego) ale czy będziesz go w stanie utrzymać w należytym stanie.
Ja jako student miałem Accenta. Tanie opłaty, tanie naprawy, niskie spalanie i to się liczyło. Teraz jest praca i kąt do mieszkania to jest droższe auto.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 16:14

Killaz
W jakich czasach przyszło nam żyć, gdzie student posiada 20 milionów złotych na auto? Ewentualnie do etapu studiów nadal nikt go nie nauczył jak poprawnie zapisać kwotę 20000 zł? E39 najlepiej z V8 i w Alpine, to idealne auto dla studenta. Właściwie to E38 z V12 byłoby najoptymalniejsze - jednak takie V8 jest za słabe i nie ma czym wyprzedzać. Mimo wszystko, za 20 mln wolałbym kupić sobie inne auto.

Tak tak, zabłysnąłem niedokształceniem :( Pomyśleć, że sam się zawsze takich błędów dopatruje... "Dojrzysz drzazge w oku brata swego, a w swoim nie dostrzeżesz belki"

dzida
Bo my Killaz plebsem jesteśmy
Autorze jakie masz zabezpieczenie finansowe? Dzienne studia to koszty dojazdu/mieszkania/wyżywienia. Studia zaoczne to dodatkowe opłaty. Wplatanie w to drogiej marki jakim jest BMW czy Lexus wg mnie mija się z celem, bo bez tego się jedzie na parówkach i chińskich zupkach. Tu nie chodzi o to, że Cię nie stać (nie sugeruję Ci tego) ale czy będziesz go w stanie utrzymać w należytym stanie. Ja jako student miałem Accenta. Tanie opłaty, tanie naprawy, niskie spalanie i to się liczyło. Teraz jest praca i kąt do mieszkania to jest droższe auto.
Czytaj więcej: auto-dla-studenta-bmw-e39-czy-e87-do-20tys-zlotych-vt102900-15.htm#postingbox


Mieszkania i wyżywienie - jestem na utrzymaniu rodziców
Uzbierane mam 20 tyś złotych na auto, jeśli zostanie reszta zostawiam ją na naprawy/eksploatacje. Bede chodził w weekendy do pracy, miesięcznie bedę mieć na auto do dyspozycji (z tego co zarobie) około 600zł - trudno mi to teraz dokładnie określic. W wakacje oczywiście praca i pieniądze przeznaczane na ubezpieczenie i dalsze naprawy. Podkreślam że szukam auta tylnonapędowego, dającego frajde z jazdy, jednak nie chce też kupić auta którego nie bede w stanie utrzymać i np podczas poważniejszej usterki bede zbierał pare miesięcy na jego naprawę...
wonzgy
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 12 03 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

17 Sie 2017, 16:18

Autorze, moje przyszłe auto ma podobne wymagania, fajne i z RWD i wiesz co? Noo jest bieda... BMW zajechane, MB zgnite, IS200 nieco przy słaby, Omega zgnita...

600 zł to nieco mało... Sam komplet opon na jeden sezon to 1000 zł spokojnie. A jak padnie alternator, wiskoza itp itd, to się nie wypłacisz. Moim zdaniem kup cokolwiek, skończ studia, dorwij pracę i wtedy śmiało.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sie 2017, 17:05

To ja bym Ci radził szukać czegoś do 15tys. i zostawić 5 na naprawy. Ja w swojego przez ponad 2 lata włożyłem
- 5800 w naprawy i eksploatację (fakt, trochę przesadzam z niektórymi wymianami i jakością wymienianych elementów)
- prawie 1600 w 3xOC (uwaga - niektórzy płacą tyle na rok!)
- ok. 8500 na paliwo
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
Czyli od maja 2015 praktycznie uzbierał mi się drugi IS mk1, a kupiłem dobrze utrzymany egzemplarz i nie miałem, żadnej niespodziewanej drogiej awarii oraz nie robię wielkich przebiegów. Nie musiałem też kupować opon czy robić rozrządu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 17:09

To wszystko zalezy ile kto km klepie. Opony na jeden sezon :o a to dobre. Ciekawe czy sam tak jezdzisz :?: jak nie klepie km duzo to o jakim serwisie wy tu mowicie? Jakie 1000 zl miesiecznie trzeba szykowac? Serwis robimy co miesiąc? Naprawde zebrała się tu na forum grupka która ma mało praktyki a tylko się oczytali tu i uwdzie i powtarzają jeden za drugim to samo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sie 2017, 17:10

Kao napisał(a): Opony na jeden sezon a to dobre. Ciekawe czy sam tak jezdzisz


Zawsze myślałem, że mamy w Polsce sezon letni oraz zimowy i o to mi chodziło. Nie sądzisz chyba, że jeden komplet opon zużyjesz w ciągu roku? Poważnie myślałeś, że to sugeruję? Nie szukaj dziury w całym.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sie 2017, 17:16

Kao ale kto mówi? Ja tylko sugeruję, że nie ma co wydawać całej kwoty tylko zostawić coś na pakiet startowy i podałem przykład, który znam najlepiej (czyli swój) i nie jest pesymistyczny, a raczej optymistyczny.
Z drugiej strony jakby to przekładać na liczby miesięczne to 16000zł / 27 miesięcy = 593zł/m-c z paliwem, ubezpieczeniem i naprawami przy niewielkich przebiegach rocznych
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 19:06

dzida napisał(a):Kao ale kto mówi? Ja tylko sugeruję, że nie ma co wydawać całej kwoty tylko zostawić coś na pakiet startowy i podałem przykład, który znam najlepiej (czyli swój) i nie jest pesymistyczny, a raczej optymistyczny.
akurat nie chodziło mi o Twoje wypowiedzi a raczej o innych co sobie przyjęli jeden tok myślenia i jedną wersję wypowiedzi i tak sobie gadają jedno i to samo prawie w każdym temacie. Ludzie ogarnięcie się bo widzę że zamiast pomocy to robicie tylko ludziom wodę z mózgu. Zawsze są niepotrzebne pyskówki wypinanie klaty i pokazywanie kto ma więcej racji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2017, 08:52

hondziarz napisał(a):Fan marki wszystko jest sobie w stanie przetłumaczyć :D
Wiem to też po sobie, bo to co przeszkadza mi w innych autach, w Hondzie jestem w stanie znieść :ok:

A jeździłeś s2000 ??? Notabene fajny wariat RWD :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Sie 2017, 09:00

szybki napisał(a):A jeździłeś s2000 ???


Niestety nie :cry:
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

18 Sie 2017, 21:43

hondziarz napisał(a):Niestety nie :cry:

To żałuj ...

A tak ogólnie co do is-a i jego skrzynki to temat jest mocno wyolbrzymiany do poziomu śmieszności... Mówimy o czymś co kosztuje 250-300zł. I rozumiem gdyby chodziło o sypanie się tak że auto stoi i tylko go laweta ratuje ale często mówimy o rzekomych odgłosach i dziwnej pracy.
U dzidy była kwestia łożyska za 15zł. u mojego kolegi pomogła zwykła wymiana oleju więc to nie jest takie straszne jak starają niektórzy przedstawić.

Więc jak już przełkniemy tą straszną skrzynie co nam pozostaje z typowych usterek ISa ??? Hmmm... panowie wymieńcie nam :ok:

Temat jest prosty przy porównaniu is1 vs e46.

E46 jest fajniejsze od is1 w kwestiach :
1) posiada mnóstwo wersji które sobie można przypasować
2) posiada manuala do każdej opcji silnikowej
3) posiada mocnego diesla
4) posiada sedana/kombi/compact/coupe
5) wizualnie jest nowocześniejsze

Ale IS200 nie zostawia suchej nitki na e46 pod względem psujactwa. I możecie sobie debatować we wszystkie strony ale jeżeli ustawicie e46 2,0 r6 w man i is200 2,0 manual to już wybór nie jest taki oczywisty i BMW pomimo swoich zalet nie jest faworytem. Już nie wspomnę o kimś kto ma wywalone na oglądanie i słuchanie mechaników po prostu chce jechać wymienić to co jest do wymiany i pojawić się następny raz po przejechaniu 10tyś.km.

I wiem że odezwą się obrońcy BMW ale niestety tak jest... i żeby nie było ostatni raz rozebrany silnik BMW widziałem dzisiaj będąc w warsztacie samochodowym. Co ciekawe było to sławne 2,5 pb ze śmiesznym przebiegiem no ale był problem z głowicą prawdopodobnie vanoski. Co ciekawe mechanik pokazał mi szpilki głowicy to nie wiedział czy to jest żart premium czy ktoś sobie robi zwykłe jaja :D

No i wspomnę o autorze tematu że jeżeli magluje kwestie kosztów już od samego początku to nie powinien się interesować markami premium a już na 100% nie z EU.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe