E46 który diesel najlepszy?

14 Sie 2017, 19:43

Cześć.
Na starcie zaznaczę że nie szukam samochodu, chcę tylko troche się dowiedzieć o E46.

Po pierwsze jak w temacie, który silnik diesla najlepiej wypadłby pod względem trwałości i ekonomiczności (pomijam 330d) do przeciętnej jazdy bez upalania i proszę darować sobie komentarze typu "jak chcesz przeciętnie jeździć to kup sobie astre 1.6"

Największe bolączki e46?

Koniec końców ile kosztowałaby zadbana E46 do jazdy z poleconym przez was silnikiem?

Jesli pomyliłem działy proszę o przeniesienie :)
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

14 Sie 2017, 20:13

No wielkiego wyboru to nie ma w e46. Po 3.0 można dalej polecić 2.0 ale ludzie po dużych przebiegach mają różne problemy najczęściej z układem wtryskowym. Poczytaj sobie więcej na Google, nikt tu nie będzie powielał opinii
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Sie 2017, 20:21

Jaki budżet?
320d przed liftem były do d*** także zostaje polift, w którym również były przypadki pękania wału korbowego (jednak w znacznie mniejszym stopniu niż w wersji na pompie 136KM)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Sie 2017, 20:59

Kao napisał(a):No wielkiego wyboru to nie ma w e46. Po 3.0 można dalej polecić 2.0 ale ludzie po dużych przebiegach mają różne problemy najczęściej z układem wtryskowym. Poczytaj sobie więcej na Google, nikt tu nie będzie powielał opinii


Któryś 2.0 nie był czasem na ComonRailu ? tak coś obiło mi się o uszy

dzida napisał(a):Jaki budżet?
320d przed liftem były do d*** także zostaje polift, w którym również były przypadki pękania wału korbowego (jednak w znacznie mniejszym stopniu niż w wersji na pompie 136KM)

Dlaczego było do d.. ?
Własnie jestem ciekaw z jakim budżetem trzeba podchodzić do takiej konfiguracji
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

14 Sie 2017, 21:02

Sprawa wielokrotnie omawiana. Jak E46 w dieslu, to tylko 3.0D. Nie ma co się rozpisywać, bo tego jest pełno wszędzie, w google znajdziesz opinie z łatwością. Znajomy miał zresztą taką BMW, więcej to stało jak jeździło (ciągle czekał do wypłaty żeby to łatać).

Ewentualnie benzyna + LPG, taniej i bez nerwów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Sie 2017, 21:52

galakty napisał(a):Sprawa wielokrotnie omawiana. Jak E46 w dieslu, to tylko 3.0D. Nie ma co się rozpisywać, bo tego jest pełno wszędzie, w google znajdziesz opinie z łatwością. Znajomy miał zresztą taką BMW, więcej to stało jak jeździło (ciągle czekał do wypłaty żeby to łatać).

Ewentualnie benzyna + LPG, taniej i bez nerwów.


A rozumiem, gaz znów w zime się nie zdąży załączyć.
Dzięki za odpowiedzi :)
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

14 Sie 2017, 21:54

Marciol96 napisał(a):A rozumiem, gaz znów w zime się nie zdąży załączyć.


Diesel zimą w mieście w E46 znowu łyknie 8-9 litrów, do tego zimno z kratek i generalnie silnik dostaje po tyłku ;)

LPG załączy Ci się po tych 2-3 kilometrach, więc bez przesady.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Sie 2017, 22:09

galakty napisał(a):
Marciol96 napisał(a):A rozumiem, gaz znów w zime się nie zdąży załączyć.


Diesel zimą w mieście w E46 znowu łyknie 8-9 litrów, do tego zimno z kratek i generalnie silnik dostaje po tyłku ;)

LPG załączy Ci się po tych 2-3 kilometrach, więc bez przesady.


Problem pojawia się wtedy gdy do roboty ma się 5 czy coś w tym stylu
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

14 Sie 2017, 22:18

Diesel do jazdy na zimnym silniku po 5km? Spalanie zimą ~10l, niedoładowany akumulator itd. Nie warto męczyć auta. Turbodiesle są skonstruowane do jazdy w trasie (powiedzmy, że minimum te 12-15km na zimnym silniku powinny zrobić).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Sie 2017, 22:39

Ossy napisał(a):Diesel do jazdy na zimnym silniku po 5km? Spalanie zimą ~10l, niedoładowany akumulator itd. Nie warto męczyć auta. Turbodiesle są skonstruowane do jazdy w trasie (powiedzmy, że minimum te 12-15km na zimnym silniku powinny zrobić).


Ja doskonale o tym wiem, cały kraj jeździ dieslami po mieście.
Chcę znaleźc złoty środek między spalaniem, przyspieszeniem a wyglądem.
Gdzie moje 1.8 stanowi juz lekki problem.
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

14 Sie 2017, 22:50

Marciol96 napisał(a):Ja doskonale o tym wiem, cały kraj jeździ dieslami po mieście.

A nie zauważyłeś co się stało z cenami aut on vs pb???
A miasto dołozy Ci na naprawę diesla? Jak tak to go bierz będzie taniej... :D
I z czystej ciekawości bo w sumie miasto wyłoży Ci kaskę załóż sobie zegarek temperatury oliwy silnika i zobacz po ilu kilometrach olej osiągnie właściwą temperaturę pracy...
Oczywiści o detalach typu turbiny, skrzynie, wtryski nie muszę Ci wspominać bo to Cię nie wzrusza :D
Jak coś to pojedź do mechanika powiedz że chcesz diesla i masz już upatrzonego z nieszczelnością dolotu i świszcząca turbinką niech Ci zrobią wycenę... Tylko nie pisz że po 300tys.km. nie wierzysz w takie awarie... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10808
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Sie 2017, 23:17

szybki napisał(a):
Marciol96 napisał(a):Ja doskonale o tym wiem, cały kraj jeździ dieslami po mieście.

A nie zauważyłeś co się stało z cenami aut on vs pb???
A miasto dołozy Ci na naprawę diesla? Jak tak to go bierz będzie taniej... :D
I z czystej ciekawości bo w sumie miasto wyłoży Ci kaskę załóż sobie zegarek temperatury oliwy silnika i zobacz po ilu kilometrach olej osiągnie właściwą temperaturę pracy...
Oczywiści o detalach typu turbiny, skrzynie, wtryski nie muszę Ci wspominać bo to Cię nie wzrusza :D
Jak coś to pojedź do mechanika powiedz że chcesz diesla i masz już upatrzonego z nieszczelnością dolotu i świszcząca turbinką niech Ci zrobią wycenę... Tylko nie pisz że po 300tys.km. nie wierzysz w takie awarie... :ok:


Dlatego jestem w kropce co do zmiany na przyszłe lato.
Wiem ze diesel na taki dystans to jest porazka ,ale sama benzyna rowniez dobija a znów mniejsza pojemność to będzie cofanie się w rozwoju, jak już to tyle samo albo więcej.
A że więcej to tylko ten gaz zostaje, zakladac samemu nie kalkuluje się, kupic z zalozonym to znow ryzyko, a jak kupić to znow co.. Porażka
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

15 Sie 2017, 09:54

Marciol96 napisał(a):Dlaczego było do d.. ?
Własnie jestem ciekaw z jakim budżetem trzeba podchodzić do takiej konfiguracji

jak wspomniałem pękający wał korbowy, a mając na uwadze też wyeksploatowanie większości egzemplarzy to problemy z pompą oraz resztą osprzętu - nie bez powodu są najtańsze

Diesel nie do miasta - pojedziesz do każdego ogarniętego mechanika i powie Ci, żebyś kupił, a potem do niego przyjechał. Jak masz kolegę mechanika (dobrego w swoim fachu) to odradzi Ci zakup każdej nowocześniejszej jednostki, bo wie co robi i ile to kosztuje.
czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm
Nie słuchaj pitolenia Januszy, co jeżdżą starym TDI, po mieście robiąc 5tys. km rocznie. On nie wiedzą co to eksploatacja samochodu, bo nie mają zielonego pojęcia o motoryzacji. Jego interesuje znaczek i podkreślanie, że pali "piątkę" oraz "ma" 150tys. przebiegu Do naprawy taki nigdy się nie przyzna.

Idealnym przykładem jestem ja i mój kolega, co przytaczałem nie raz. On kupił udanego diesla fiata w Saabie 9-3. Ja kupiłem Lexa. On był holowany ze 3-4 razy ja codziennie od ponad 2 lat pyrkam do pracy i nigdy mnie nie zawiódł nawet jak padał akumulator (ledwo ale zapalił).
Uwierz mi, że tak jest ten diesel "oszczędny", że nie stać go na wymianę tylnych klocków hamulcowych w tym miesiącu, bo był 2x EGR, dwumas, wtryski ostatnio, intercooler, DPF niedługo się skończy i turbina ostatnie gwizdy z siebie wydaje. Jak sam widzisz nic tu szczególnego nie ma. Oczywiście podkreśla ciągle, że pali mu 7l, a na trasie i 5 się uda. Ja tylko wzruszam ramionami, bo mój pali 11,5l i nie czekam długo jak wsiada w "zapasowe" auto, którym jest stara benzynowa Astra. Czy tak ma wyglądać oszczędność?

Popatrz też, że diesla mają narypane wielkie REALNE przebiegi ale w ogłoszeniach nagle jakieś w okolicach 200tys - tyle mają 3-4 latki jak przejrzysz ogłoszenia. O benzyniaka w lepszym stanie o wiele łatwiej (choć może nie w przypadku BMW).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Sie 2017, 10:04

Co do diesla to jeszcze bym dodał, że:
1) jeśli ktoś odpala auta na zimnym silniku jedzie 5km do pracy, a następnie po 8 godzinach wraca to chyba najgorsze co można zrobić dla diesla
2) jeśli śmiga po mieście cały dzień (jak kurier lub taxi) to sobie taki dieselek jakoś poradzi (chociaż EGR też się pewnie zapcha)

Do tego liczyć że 17-letnie BMW z dieslem będzie w dobrym stanie. Średnie przebiegi takiego auta wyniosą minimum 350-400 tysięcy, a wtedy można się liczyć z różnymi naprawami.

Pozostają 2 opcje. Wziąć oszczędną benzynkę np. Civiv VII 1.6 albo coś większego pod LPG (spali dodatkowo benzynę na krótkich trasach ale i tak wyjdzie mniej niż diesel).

Podaj swój budżet.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Sie 2017, 10:10

No i nie mylmy, że diesel jest nagrzany bo leci ciepłe powietrze z nawiewu. W dieslach często są elektrycznie dogrzewane nagrzewnice i mimo, że wskazówka leży to w kabinie jest ciepło.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010