E46 który diesel najlepszy?

17 Sie 2017, 10:35

Dwie uwagi do powyższego postu:
-jeśli zrobiłeś 40 tys.km w rok dieslem to nie jezdzisz po 5km na zimnym silniku, co jest najgorsze dla diesla
-R5 turbo przelacza sie po 500m latem na LPG. Przy temp. 5-15 po 1km. Zima po 2km. 3-4km to chyba z walnietym termostatem.

Kompromis to dynamiczny R4 (z turbo).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Sie 2017, 11:19

Ossy napisał(a):-R5 turbo przelacza sie po 500m latem na LPG. Przy temp. 5-15 po 1km. Zima po 2km. 3-4km to chyba z walnietym termostatem.

zawsze można polać parownik gorącą wodą jak to mój kolega robił gdy mu zamarzł i nie mógł odpalić (oczywiście pompa paliwa niesprawna) :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 11:21

959rn napisał(a):6garowy silnik ci polecają, gdzie ciebie meczy 1.8 spalaniem hehe :happy:
vanosy, wrażliwe uszczelki pod głowicami(z gazem to już w ogóle masz szans x% większa), kabelki, świece...caly układ chłodzenia


-Uszczelka pod głowicą to ostatnia rzecz która psuje się w tych silnikach. Pewnie mylisz z uszczelką pokrywy zaworów, której wymiana zamyka się w 200-300 zł. Jeżeli chodzi o inne sprawy dotyczące samego silnika to lubią puszczać wszelkie uszczelki (pomijając głowicy)- podstawy filtra oleju, simeringi wału, itp. Sprawy raczej groszowe i mało skomplikowane. Wręcz duże prawdopobieństwo, że większość obecnych aut ma już za sobą te wymiany.
-Problem Vanosów dot. raczej starszej generacji czyli M52.
-Co do układu chłodzenia to czepiasz się trochę na siłę, awaryjność tutaj nie jest większa niż w innych autach...

959rn napisał(a): Dalej spalanie tego cacka - jak jeździsz po 5km w mieście to możesz być pewny, ze palić będzie 15-18l w zależności jak jeździsz. Nawet jak zamontujesz ten cudowny gaz za 4K pln to i tak zanim się przełączy zrobisz 3-4km na benzynie - hehe super oszczędność.


Posiadałem M52B25TU oraz M54B30 i jeżdżę przeważnie w małym mieście ok. 50 tys mieszkańców, krótkie odcinki, dynamicznie i auto nie spalało nigdy powyżej 13.5 l. W trasie natomiast 7.5l spokojnie do okiełznania. Oczywiście da się osiągnać spalanie rzędu 15-18l ale nie wyobrażam sobie jeździć tak na co dzień.

Powyższe stwierdzam na podst. obserwacji z mojej byłęj E46 M52B25TU oraz E60 M54B30, miałem jeszcze M57D30.

Ogólnie to silniki M52, M54, M57 nie należały nigdy do awaryjnych, a wręcz były to jedne z lepszych z tamtych lat. Oczywiście wiek auta robi swoje również i obecnie ciężko znaleźć takie, które nie będzie wymagało napraw- takie się cenią a gwarancji i tak nikt nie da na używane auto.

Jeżeli miałbym osobiście zestawić te 3 silniki które miałem pod względem awaryjności/obsługi, to:
1. M57D30
2. M54B30
3. M52B25TU
beltusss
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 10 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW 530i E60
Silnik: 3,0i M54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Sie 2017, 11:30

I tak go nie przekonasz, bo on żyje w swoim świecie i jeździ rowerem po mieście.
Obstawiam, że ma jakiś warsztat specjalizujący się w naprawach aut z dieslami i boli go, że niedawno udział diesli sprowadzanych do PL to było 60/40, a teraz jest całkiem odwrotnie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sie 2017, 11:58

959rn napisał(a):Aaaa bym zapomniał benzynowe m54 pali więcej oleju niż benzyny, także przygotuj się na 0.5-1l oleju na 1000km
tutaj to poleciałeś po całości. Jak masz zajechany kibel to kazdy silnik bedzie brał niezależnie czy będzie to bmw czy inne auto. Obale Twoj mit tym ze moja bierze 1.5 na 10000km. A
Jak Ci tutaj wywody nie pasują to nie wiem co tu robisz. Po części się z Tobą zgadzam z tym
959rn napisał(a):Vieswagen dla januszy, bmw pseudoprestiz, mercedes zlotowa, audi drogi passat i tak w koło Macieju. Za to francuska myśl techniczna, zgnite Japonce i wynalazki typu lexus, jaguar są super...no i benzynki im pala mniej niż diesle. Pobanowali wszystkich, którzy mieli inne zdanie i zrobili sobie takie kółeczko wzajemnej adoracji
ale wiesz czym się rożni to forum ? Tym ze tutaj się wypowiadamy o każdej marce trzeźwym okiem patrząc na to z boku a nie jak na innych forach jako fanatyk, miłośnik, posiadacz ukochanej marki nie widząc świata poza tym jednym.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sie 2017, 06:40

Do autora. Jeśli chcesz wiedzieć coś więcej o 2.0d 150 km pisz do mnie na PW posiadam takiego i będę mógł coś więcej o nim powiedzieć jakie koszta itp.
KoKeR
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 25 03 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 3.0TDi 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota w Rajdzie Dakar - historia startów
    Rajd Dakar nie bierze jeńców. Niedostępny teren, ekstremalne warunki pogodowe oraz walka z czasem i zmęczeniem sprawiają, że tę rywalizację mogą wygrać tylko najtwardsi ludzie i najmocniejszy sprzęt. Zakończona właśnie, ...

19 Sie 2017, 09:36

Nie rozumiem dlaczego zniechęcacie chłopaka do diesli? Rozumiem, że są osoby zakochane w gazie, ropie i benzynce broń Boże bez gazu ponieważ "zasusza". Jeżeli pytanie brzmiało jaki diesel to moim zdaniem powinno się wskazać odpowiedniego diesla, nie narzucając swojej opinii o hybrydach, benzynach, gazach, dieslach i rowerach. Chłop chce mieć ropę z tych lub innych powodów i pyta który ropniak lepszy - proste jak budowa cepa ^^.
Moim zdaniem jeśli chodzi o BMW to 3,0 - trwalsze, odporniejsze i pomimo wyższych opłat, spalanie na poziomie.
fucs
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 12 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: golf IV
Silnik: 1,9 TDi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Sie 2017, 09:40

fucs napisał(a):Nie rozumiem dlaczego zniechęcacie chłopaka do diesli?


To jest jego wybór, jak chce niech bierze. Ale nikt z nas nie poleci mu z czystym sumieniem, bo wiemy jak to się może skończyć. Przyszedł po poradę, a nie klepanie po ramieniu :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Sie 2017, 11:39

Jeśli ma być diesel do miasta to jak najprostszy - bez DPF, dwumasy i innych zbędnych pierdół. A to ogranicza wybór do małej ilości silników np. 1.9 TDI 90/110KM.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Sie 2017, 14:00

fucs napisał(a):Nie rozumiem dlaczego zniechęcacie chłopaka do diesli?

Bo logika zakupu tych silników zatrzymała się na TDI jakim masz w Golfie nie patrząc, że technika i co za tym idzie koszty utrzymania poszły niewspółmiernie w gorę. Ktoś kto logicznie myśli to wie, ze kilkunastoletni diesel nie będzie w dobrym stanie (te samochy jeżdżą, bo na siebie muszą pracować i tylko w naszej cebulandii każdy jara się 5l na komputerku jak jedzie do kościoła/sklepu).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Sie 2017, 17:17

fucs napisał(a):Nie rozumiem dlaczego zniechęcacie chłopaka do diesli?

Bo to jest tak trochę inaczej niż myślisz :idea: Większość osób pytających o diesla nawet nie zdaje sobie sprawy jak trzeba nim jeździć żeby nie stał się skarbonką bez dna... więc jeżeli nie skorzysta z rad to zapodamy mu myśl którą kiedyś może rozwinie co ustrzeże go przed danym rozwiązaniem...
To jest tak jak z tuningiem ewentualnie określanie szybkości seryjnego auta na podstawie dwóch parametrów tabelkowych czyli przyśpieszenie 0-100km/h oraz mocy... co oczywiście jest takim wycinkiem prawdy jak określanie fajności diesla tylko na podstawie spalania na 100km.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sie 2017, 17:54

Jak juz pisałem wczesniej, zdaje sobię sprawe z kosztów, dlatego ponownie zrozumiałem że lepiej będzie poszukać jednak czegoś z lpg

Jak byście mieli polecić najlepszą benzynke pod lpg spośród 2.2/2.5/2.8 pod względem dobrego współgrania z gazem oraz kosztami eksploatacji i spalaniem, to który wypadłby najlepiej?
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

30 Sie 2017, 07:17

Zdecydowanie 2,8 - przez wielu uważany za najlepszy silnik w tym modelu ale dostępny tylko przed liftingiem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Sie 2017, 21:23

R6 to ta sama konstrukcja z małymi zmianami więc nie ma tu różnicy który weźmiesz bo każdy będzie dobrze współgrał z LPG no i koszta eksploatacji będą takie same.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4