Auto do 15k - miasto.

15 Mar 2017, 13:51

Witam, poszukuję auta do 15tyś złoty.
Rejon - Kujawsko-Pomorskie
Użytkowanie - Auto będzie użytkowane w mieście. Roczny przebieg od 15 do 20tyś km, dlatego chciałbym by to była benzyna.
Własne potrzeby - Chciałbym by auto było wygodne, klima, podłokietnik, ew. tempomat, by auto nie było awaryjne. Musi to być sedan.
Auta jakie mam na oku:
Audi A4 - chciałbym poznać opinie
BMW E46
Opel Vectra C
Jeśli jest coś dobrego w tej cenie proszę również proponować inne auta.
Adew
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus Mk1
Silnik: 2.0 130km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Mar 2017, 14:09

Jeśli masz portfel na serwis, to według mnie tu pasuje idealnie E46, wygodne, tylny napęd, jeździ się przyjemniej.

W Audi może być problem z silnikiem bo tylko 1.8T możesz brać pod uwagę, a one trochę najechane mają i nie wiadomo w jakim stanie będzie ;)

Vectra C już lepiej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 14:12

Vectra C jaki silnik brać pod uwagę ?
Czy serwis BMW będzie bardzo drogi ?
Adew
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus Mk1
Silnik: 2.0 130km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Mar 2017, 14:14

Ideałów nie ma, w Vectrze najlepsze i najprostsze rozwiązanie to 1.8 122 , ale silnik ten lubi brać olej i to w znacznych ilościach.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 14:27

Adew napisał(a):Czy serwis BMW będzie bardzo drogi ?


Ceny części możesz sobie porównać ;) Tak na szybko:

Opel 1.8 122 KM - BMW 2.0 150 KM
Klocki ATE przód: 200 zł - 166 zł
Tarcza ATE przód: 198 zł - 180 zł
Amortyzator przód Sachs: 200 zł - 260 zł

Jak widać nie takie BMW drogie w częściach jak je malują... W spalaniu oczywiście BMW wyjdzie drożej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 14:34

Zapomniałeś tylko dodać np kosztów sprzęgła z dwumasą do 320i to jest ponad 2 tys, kompletne sprzęgło do Opla 1,8 pewnie zamknie się w 500 zł. Tutaj jest przepaść.
I obawiam się że koszty przegubów tez będą inne bo inne moce, siły, sprzęgło/skrzynia itd.. :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy
    Toyota ProAce będzie odpowiedzią koncernu na rosnące zapotrzebowanie rynku europejskiego na lekkie pojazdy użytkowe średnich rozmiarów. Nowy model będzie dostępny z możliwością wyboru dwóch długości i dwóch ...

15 Mar 2017, 14:35

Części eksploatacyjne w większości marek są już zbliżone, bynajmniej w samochodach plus 10 lat. Gorzej z elementami takimi jak np. sprzęgło, koło dwumasowe.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 14:39

Ale przy jeździe testowej chyba może sprawdzić, czy dwumasa jest na wymarciu już? To prosty zabieg. Poza tym w benzynie nie wymieniasz dwumasy co 2 lata.

Daj linka do tego sprzęgła do E46 za 2 tysiące ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 14:51

Zgadzam się z kolegą Pionkiem.
Dwumasa do E46 : [link do iParts wygasł] do tego sprzęgło około 600zł.
Oczywiście to nie dyskwalifikuje auta, ale ważne żeby kolegę poinformować o możliwych przyszłych kosztach. Jeden usłyszy padającą dwumase drugi nie, po za tym może ona wytrzymać jeszcze 10 tys km i wtedy się rozpaść a przy zakupie o tym nie wiadomo. Oczywiście pada rzadziej niż w dieslu, tylko że znaleźć zadbane E46 to też sztuka.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 15:02

galakty napisał(a):Daj linka do tego sprzęgła do E46 za 2 tysiące


Proszę Cię uprzejmie :)

[link do oferty na Allegro wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2017, 15:03

Polecacie coś jeszcze za czym można się obejrzeć ?
Ostatnio edytowany przez Adew, 15 Mar 2017, 15:32, edytowano w sumie 1 raz
Adew
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus Mk1
Silnik: 2.0 130km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Mar 2017, 15:03

Dobrze, dwumasa jest droga, przyznaję. Ale Ty też przyznaj ile razy wymieniałeś sprzęgło? Czy ja, czy wśród znajomych jeszcze nie słyszałem by ktokolwiek wymieniał sprzęgło w benzyniaku (pomijam katowane trupy i diesle).

Zresztą na samym początku napisałem "Jeśli masz portfel", podałem ceny eksploatacyjne, zapomniałem o nieszczęsnej dwumasie, czy to przesądza o aucie? Nie, bo ludzie kupują masowo diesle a tam wszędzie jest dwumasa, a są to najpopularniejsze auta u nas.

Jak dla mnie liczy się głównie silnik, czy przeguby, podpory wału itp robimy co roku? Pewnie, że nie. A silnikowo E46 wypada zdecydowanie najlepiej z tej trójki.

O zadbane E46 ciężko - też się zgadzam, ale trochę czasu + wysiłku i kupi nie zajechane. Nie każdy katuje BMW, niektórzy kupili bo to fajne auta i mają moc, co nie znaczy że trzeba bączki kręcić ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 15:32

Coś jeszcze wartego obejrzenia ? :)
Adew
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus Mk1
Silnik: 2.0 130km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Mar 2017, 15:33

Laguna 2 FL.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 16:13

Wszystko się zgadza tylko zapominasz że rozmawiamy o BMW e46 a nie o Hyundaiu Sonacie, E46 niekatowane to chyba 316i u dziadka w garażu przypadkowo kupił bo w salonie były promocje.

90% takich aut +R6 pod maską i 150 koni to były katowane auta dzień w dzień, tak jak 1,8T VW/Audi, tak więc niestety sprzęgło trzeba brać jako pewnik nie mówie że od razu ale np padnie Ci docisk to co będziesz płacił mechanikowi żeby babrał się w badziewiu i dokładał nowe części i łączył ze starymi? No to warto żeby komplet wleciał sprzęgła.

Poza tym mam znajomego który razem z ojcem użytkuje Vectrę C 3,2 V6, pół roku temu robili kompletne sprzęgło z dwumasem bo na wysokich obrotach szarpał i załapywał jakieś dziwne luzy nie można było dać mu w palnik bo czasem przerywał i szarpał.


Nie mówie że to złe auto ale trzeba brać wszystko pod uwagę, albo np cieknąca maglownica rozlatująca się, przecież to nie Clio do sklepu po bułki.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna