Auto do 20 tyś i wielki dylemat oraz problem.

03 Mar 2015, 11:39

Witam serdecznie !

Piszę tutaj nowy temat ponieważ chciałbym abyście mi doradzili co mam robić. Więc od początku, chcę kupić auto mam do wydania 20 tyś zł. Aktualnie jeżdżę VW Polo 1.0 w Gazie, więc jeżdżę na 'powietrze'.

Kiedy przyszedł ten moment, kupna nowego samochodu zaistniały pewne problemy. Z pomocą zgłosiłem się do mojego szwagra, który zajmuje się kupnem aut rozwalonych (zazwyczaj tył jest rozwalony) a następnie naprawia je i jakiś czas jeździ, a następnie sprzedaje.
Polecił mi żebym zrobił tak samo jak on ponieważ później za parę lat nie będę miał problemu ze sprzedażą auta, ale żebym nie brał dużego silnika, ale mały silnik. Mały przebieg, mały rocznik, mała moc, mała pojemność - taka szwagra logika. Ostatnio byłem oglądać samochody (rozbite), pokazywał mi które byłyby najlepsze.

Samochody które mi pokazywał to :
Seat Ibiza 4 1.4 Benzyna 2009 rocznik i 86 KM (przebieg: 65tyś)
Renault Clio 3 1.2 Benzyna 2011 rocznik i 75 KM (przebieg: 11 tyś)

Przekonuje mnie do małego silnika i do małej pojemności, lecz z jednej strony to mi nie pasuje.
Na początku chciałem auto, które będzie miało min. 100 KM, które będzie odpowiednie na założenie gazu, ale teraz to już zgłupiałem. Szwagier mówi mi, żebym gazu nie zakładał, bo to się nie opłaca.
Proszę doradźcie mi co mam zrobić z tym fantem ?
Nie wiem co kompletnie mam robić.
Czy robić tak jak mój szwagier mówi ?
Czy jeśli zdecydowałbym się np. na nowy rocznik i mały przebieg to założyć do niego gaz ?

Co byście zrobili na moim miejscu ? Kupili rozbite auto z nowym rocznikiem, małym przebiegiem, małą pojemnością i mocą ? Czy po prostu całe używane auto ?
breakin
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: VW Polo

03 Mar 2015, 12:04

Szwagier będzie jeździł Twoim autem czy Ty? Z rozbitymi hmmmm. Ja sam bym nie ryzykował. Chociaż z używanymi też nie do końca wiadomo na co trafisz.
max91dw
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Escort VII
Silnik: 1,8 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Mar 2015, 12:11

Za 20 tysięcy masz duży wybór i powinieneś kupić zadbane auto. Ile km rocznie robisz? Jeździsz po mieście, w trasie?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Mar 2015, 12:13

Na początek powiedz siostrze,żeby ...zrobiła porządek z mężem i żeby nie wciskał ci teorii ale wczuł się w twój wybór. :D Owszem trochę racji szwagier ma ale nie we wszystkim.
Przede wszystkim świadome kupienie rozbitego auta ma swoje zalety i wady. Zaletą jest to ,że widzisz jak auto jest uszkodzone i wiesz czy naprawione jest profesjonalnie czy byle jak ,no i oczywiście cena jest ważna.
Wadą jest to,że auto jakkolwiek na to nie spojrzeć jest na pewno wypadkowe i może to mieć wpływ na jego późniejsza odsprzedaż. Pamiętać tylko trzeba ,że kupując inne auto ,nie masz pewności czy aby jest ono bezwypadkowe. :)
Co do gazu...Skoro silnik nie jest np na bezpośrednim wtrysku ale na tradycyjnym wtrysku wielopunktowym,to założenie gazu jest wskazane do każdej pojemności. Dlaczego miałoby się to nie opłacać..? Kupisz,założysz nowy gaz i będziesz tanio jeździł na gwarancji ,a za np 3 lata sprzedasz auto bez kłopotu z tym nie starym gazem ! :yes: Same plusy.
Teraz najważniejsze pytanie jakie zadałeś.
breakin napisał(a):Kupili rozbite auto z nowym rocznikiem, małym przebiegiem, małą pojemnością i mocą ? Czy po prostu całe używane auto ?

Wszystko zależy od stopnia uszkodzenia (rozbicia) auta i od tego na jaką jego moc jesteś w stanie się zgodzić. Moim zdaniem planując jednak montaż tego gazu,to być może warto by kupić stuknięty pojazd z tyłu,naprawić go ale...o większym silniku. Przecież różnica w kosztach paliwa jak się ma gaz (te 2-3l wieksze spalanie na każde 100KM), to raptem 6-7 zł ..! Lepiej wziąć większy silnik i normalnie jeździć,niż mniejszy i żałować i męczyć się przez 3 lata... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2015, 21:58

Dziękuje za wypowiedzi, naprawdę.

rocznie robię 10 tyś km. w trasie około 60 % w mieście 40 %
breakin
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: VW Polo

03 Mar 2015, 22:02

Najrozsądniejszy wybór w tym budżecie to jakaś Astra H, najlepiej 1.8 125KM + instalacja gazowa. Ewentualnie Ford Focus Mk2 (bez gazu), Mazda 3 2.0.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q8 e-tron edition Dakar
    Zainspirowany najważniejszym rajdem pustynnym na świecie, Audi Q8 e-tron edition Dakar wyróżnia się swoją unikalną stylistyką i wyjątkowymi funkcjonalnościami. Zewnętrzny design tej specjalnej edycji przyciąga uwagę ...

03 Mar 2015, 23:17

Powiedz szwagrowi żeby spadał na drzewo ze swoimi złotymi radami. Robisz więcej tras to nie bierz puszek w stylu Twojego starego Polo. Weź min. segment C. Nie bierz małego silnika. Weź 1.6-1.8 i wpakuj LPG. Wyjdzie tyle co za 1.2-1.4 z LPG a przynajmniej coś wyprzedzisz. Nie patrz na rocznik i na przebieg. To tylko głupie cyferki. A gdy napalamy się na rocznik wywalamy hajs w błoto bo kupujesz rozbitka, albo jakiegoś trupa bez wypasu albo złom z floty. Przebieg tez nie jest wyznacznikiem zużycia samochodu. Kup od prywatnego właściciela który miał auto kilka lat. Będzie dużo pewneiejsze.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra