Auto do 30 tys [SUV/SEDAN]

10 Cze 2019, 15:40

musisz sobie zrobić kalkulację, policzyć , przede wszystkim jaki okres czasu myślisz użytkować auto, jeżeli benzyniak to czy jazda na samej benzynie czy LPG, czy kupno wtedy samej benzyny i dołożenie LPG to też koszt dla 4 -cyl 2500-3000zł, więc jeżeli auto by spalało załóżmy 8L/100km i LPG +20% więcej , to instalacja zwraca się po jakiś +/- 15 000 km czyli gdzieś po jakiś 8-10 miesiącach, jeszczze trzeba brać pod uwagę że LPG teraz potrzebuje Pb na odpalenie i rozgrzanie, w zimie trzeba będzie więcej tej Pb dolewać.
LPg to droższy przeglą techn + trzeba też instalację serwisować, filtry wymieniać, ale to już jest może raptem 100zł/rok dodatkowo.

To jeżeli chodzi o kwestię spalania paliwa,

Samo spalanie to też nie są wszystkie koszty, części zamienne, filtry, oleje, klocki hamulcowe, świece trzeba zmieniać w każdym samochodzie

Diesel z reguły na trasie bardzo ekonomiczny, więc plus za niskie zużycie paliwa, nie trzeba instalować LPG więc odpada,
z reguły może być droższy osprzęt w przypadku wystąpienia awarii, koło zamachowe dmumasowe może kosztować 1500-3000zł , ale jak wymienisz to zrobisz te 150 tys zapewne i zapominasz o temacie.

Ale to z koleji nie psuje się co tydzień.

Więc sam musisz się zastanowić,
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1599
Miejscowość: małopolskie

10 Cze 2019, 15:57

Witam, a co w przypadku zakupu auta już z LPG?
Interesuje mnie również czas życia silnika benzynowego na LPG ;) czy się skraca ile tysiecy można zrobić ?:)
Co do diesla te modele co patrze 1.6 hdi podobno nie mają dwumasy ale zostaje turbina ;(, tutaj znowu nowe benzyny też mają turbo ....
Już sam nie wiem.
Pozdrawiam.
bapass
Nowicjusz
 
Posty: 33
Zdjęcia: 8

10 Cze 2019, 16:15

Michu to wyjaśnił mniej więcej bardzo fajnie i prosto

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



O LPG

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




A jak nie chcesz mieć turbiny, dwumasy i innych i chceszmieć diesla

To kup Golfa IV SDI i tam auto nie ma niczego. ale będziesz wtedy marudził że głośno pracuje jak C-330 I NIE JEDZIE :lol:

Ja naprawdę nie rozumiem tych ludzi, z jednej strony chcą MOCY żeby auto miało MOC, a z drugiej strony marudzą bo ma turbinę i się moze zepsuć, to skąd ma tą moc silnik brać?
Chcą wygody więc założono dla komfortu koło dwumasowe, ale marudzą że może się zepsuć, jak będzie bez koła to będą marudzić że biegi kiepsko wchodzą i się drążek telepie.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1599
Miejscowość: małopolskie

10 Cze 2019, 18:52

bapass napisał(a):Martwi mnie fakt utrzymania takiego DS4 czy będzie dużo wyższy ?
jeśli się rozbijesz to będzie - praktycznie brak części blacharskich. Pod spodem to tak naprawdę Citroen c4 i inne wytwory PSA podobnego segmentu
Ostatnio edytowany przez mike, 10 Cze 2019, 18:52, edytowano w sumie 1 raz
Powód: uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13211
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Cze 2019, 21:03

bapass napisał(a):Megane III są dziwnie tanie na tle konkurencji nie wiem czemu

Trwałośc / awaryjność / duża utrata wartości
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1235
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus FLV
    Koncepcyjny pojazd FLV Toyota i Lexus pokazały światu w połowie lat 90. Samochód najpierw zadebiutował ze znaczkiem Toyoty na Tokyo Motor Show 1995. Następnie jako Lexus został zaprezentowany w USA na North American ...
    Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...

  •  
    • Warto przeczytać