Auto do jeżdżenia na trasy 200km

08 Maj 2020, 23:04

Invi napisał(a):Sprawność amortyzatora można sprawdzić. Jak to jest w przypadku opony? A ten abs/esp w chądzie w końcu zrobiony czy lepiej jeździć niesprawnym autem niż kupić używany czujnik?

Gdzie i jak można sprawdzić amortyzatory? u diagnosty na SKP na komputerku ile % mają? dobre..ciekawe czy komputerek Ci powie ile będzie wynosić droga hamowania albo jak będzie się auto zachowywać jak będzie się prowadzić przy zjechanych amorach.
I mogę odbić piłeczkę i zapytać gdzie to jest napisane że 6 letnia opona jest ok a 7 letnia to już śmietnik? bo obawiam się że w zależności od eksploatacji i 4letnia może mieć bieżnik na granicy dopuszczalnej.

A co do czujnika kupiony używany i wysiadł po miesiącu więc i tak trzeba zamówić w ASO za 1000 pln i czekać 7 dni...
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 440
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Maj 2020, 00:16

Bartolekk napisał(a):Jak kupowałem zacisk do poprzedniego auta z górnej półki to gość w serwisie się śmiał że takie rzeczy się regeneruje że szkoda kasy..

Bartolekk napisał(a):Ciekawe ile osób w PL zamiast regenerować to kupuje nowiutką przekładnie kierowniczą oryginalną
problem w tym, że Twój mechanik miał rację :mrgreen: powiem więcej, można zupełnie legalnie kupić zestawy do ich regeneracji.

Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - w samochodzie są podzespoły, które można z powodzeniem zregenerować, co przywróci im fabryczną sprawność. Twoje obrażanie się i wyzywanie od Januszy tych, którzy to robią nic nie zmienia (choć ten od Focusa i oleju faktycznie baran). Nikt tutaj nie mówi o robieniu nalewki paska rozrządu czy lepieniu pompki spryskiwacza na sylikon (#pdk). Powiedz co jest tak groźnego w regenerowanych wtryskiwaczach, turbinie, czy w starszych - gaźniku? Jak zabrudzi ci się tapicerka w samochodzie, to zlecasz uszycie nowej, czy jednak pierzesz?

Kordyt zupełnie serio - skoro auto traktujesz zupełnie przedmiotowo, a każdy sprzedający używane auto to potencjalny oszust, to może warto zastanowić się nad jakimś wynajmem długoterminowym? Fakt, po okresie umowy ani auta, ani kasy, ale przez cały okres jej obowiązywania nic Cie nie obchodzi.

I mogę odbić piłeczkę i zapytać gdzie to jest napisane że 6 letnia opona jest ok a 7 letnia to już śmietnik? bo obawiam się że w zależności od eksploatacji i 4letnia może mieć bieżnik na granicy dopuszczalnej.
znane jest Ci pojęcie starzenia się gumy, jakiejkolwiek? Jeśli nie to się doedukuj :ok: i wróćcie z Invim do tematu, bo trochę odlecieliście
Ostatnio edytowany przez mike 10 Maj 2020, 21:21, edytowano w sumie 3 razy
Powód: Uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13099
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

09 Maj 2020, 06:00

mike napisał(a):problem w tym, że Twój mechanik miał rację powiem więcej, można zupełnie legalnie kupić zestawy do ich regeneracji.


Nie chciałem nic pisać ale muszę :D

Miłośnik tsi pisze o czymś na czym kompletnie się nie zna I wymienia awarie które potocznie zwane są regeneracjami ale zgodnie z tym co przewidział producent. Więc zestaw naprawczy magla albo zacisków można kupić w aso jest kwestia zakresu uszkodzeń części która ma być naprawiana.
Fan tsi nawołuje do bycia idealnym a jak jednak trafi się motor kaput tsi :D to słupek oem kosztuje połowę poprawionego czyli zregenerowanego co jest podkreślane. Wadliwe lampy tylne w różnych nowszych audiakach też uznaje się że regenerowane są lepsze, wałek banansujący tdi regenerowany jest lepszy bo wzmacniane jest gniazdo wałka a w ogłoszeniach są takie teksty :

Witamy na naszej aukcji.

Przedmiotem sprzedaży jest zregenerowany wałek balansowy pod wzmocniony zabierak z certyfikowanej stali-

NIE STOSUJEMY ORYGINALNEGO Z SERWISU ZA 20zł., KTÓRY ZNOWU MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ZAPALENIA SIĘ CZERWONEJ KONTROLKI



Turbinki do tdi z kolektorami hmmm już widze jak wszyscy kupują nowe :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7052
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Maj 2020, 08:33

szybki napisał(a):Turbinki do tdi z kolektorami hmmm już widze jak wszyscy kupują nowe


Poza R11 i jego "sportowym samochodem" nie znam drugiego fana Vagow, który mógłby kupować nowa turbinę. Plus taki że w jego przypadku bierzesz od Sida prosto z pudełka za 4 tys, płacisz za montaż w ASO i za te może 5tys masz sprawę załatwiona. Pomijając kwestie godzenia się na zapłatę duzych pieniędzy w stosunku do wartości auta, pozostaje kwestia znalezienia tych oem turbin czy amortyzatorów do 15letnich sut, co w przypadku wielu producentów wcale nie jest takie proste. Pionek-Bartolek z dostępnością nowych opon do swojego auta marzeń nie powinien mieć za to problemów.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 160

09 Maj 2020, 14:41

szybki napisał(a):Miłośnik tsi pisze o czymś na czym kompletnie się nie zna I wymienia awarie które potocznie zwane są regeneracjami ale zgodnie z tym co przewidział producent. Więc zestaw naprawczy magla albo zacisków można kupić w aso jest kwestia zakresu uszkodzeń części która ma być naprawiana.

Odezwała się osoba która sie super "zna" bo wkleja 10 linków jak licealista na informatyce jako dowód że 50 mld aut z TSI się sypie dobre :)
Lepiej być fanem tsi niż fanem aut z kraju kwitnącej wiśni, tak przesiąknięty miłością do tych aut że nie rozróżnia się kwot i proponuje komuś Lexusy za 2x tyle co budżet.

Chyba mnie namówiliście od teraz kupuje bieżnikowane opony, tarcze będę zawoził do przetoczenia, a dziurawe węże chłodnicy zakleję duck-tapem i jeszcze pojeździ.

Najlepsze są forumowe porównywanki typu ja pisze o zaciskach za 300 zł a tutaj wyjeżdżanie z turbinami za grube tysiące - w ASO nowa...
Nie ma się co dziwić że ja pomimo że jeżdzę "fatalnym" TSI zadbanym i w ogóle jestem zadowolony a tutaj opowieści o zajechanych TSI gdzie nie wiadomo co ile ktoś olej zmieniał i jak auto serwisował.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 440
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Maj 2020, 15:12

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6702
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top 10 najpopularniejszych samochodów elektrycznych BEV
    Samochody w pełni elektryczne (BEV) to najsłabiej reprezentowany w Polsce segment zelektryfikowanych aut. Najwięcej rejestracji samochodów z tym napędem (200 egz.) zanotował Nissan, głównie za sprawą Leafa. ...
    BMW Concept serii 6 Coupé 2010
    BMW Concept serii 6 Coupé to sportowy samochód dla koneserów piękna, którzy cenią luksus i przełomowe technologie. Koncept symbolizuje pasję zespołu projektantów BMW, znajdującą odzwierciedlenie ...

  • 09 Maj 2020, 15:19

    Bartolekk napisał(a):Odezwała się osoba która sie super "zna" bo wkleja 10 linków jak licealista na informatyce jako dowód że 50 mld aut z TSI się sypie dobre

    Ach ta zaraza :D
    Powtorzyć Ci czemu wkleilem linki ?
    Ale ugryzło :D
    Bartolekk napisał(a):fanem aut z kraju kwitnącej wiśni, tak przesiąknięty miłością do tych aut że nie rozróżnia się kwot i proponuje komuś Lexusy za 2x tyle co budżet.

    W odróżnieniu od Ciebie miałem/mam auta z całego świata wiec temat raczej przestrzelony.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7052
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    09 Maj 2020, 22:53

    Ossy napisał(a):Hm, dziwne że o regeneracji zacisków piszą w renomowanych tygodnikach motoryzacyjnych i nie tylko.
    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ic/p3xddvc
    http://antymoto.com/regeneracja-zaciskow-hamulcowych/
    https://poradnik-kierowcy.pl/czy-warto- ... hamulcowe/
    https://www.autofakty.pl/poradniki/rege ... mochodzie/


    Ossy, a czytałeś niektóre komentarze pod tymi artykułami?
    np komentarz gościa - mechanika
    Moim klientom zawsze radzę, aby wymieniali na nówki i nie robię tego z pobudek finansowych. Tak jest po prostu bezpieczniej, regeneracja jest ryzykowna, bo zregenerowane zaciski w każdej chwili mogą znów się zepsuć…


    także co kto woli, ja wolę mieć pewne auto, poza tym nowe części mają gwarancje nierzadko 3 lata i jest spokój, na regenerowane części nikt Ci nie da gwarancji więcej niż 6 miesięcy no moooże rok.
    Z resztą jaka tu jest oszczędność? 100 zł? a potem laweta 150 bo znów stoi zacisk i się koło grzeje, bo padło ładowanie po regeneracji alternatora itd? to faktycznie dobry interes.
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    09 Maj 2020, 23:28

    Komentarz jednej randomowej osoby vs wiele artykułów i powszechna praktyka renomowanych warsztatów? Przepraszam, ale po co piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia?

    Jak ktoś napisze pod jakimś artykułem komentarz, że Volkswagen/Toyota/Honda to złom, bo komuś padł silnik to przyjmujesz to jako prawdę objawioną czy próbujesz to zweryfikować?
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6702
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    09 Maj 2020, 23:44

    Sorry Ossy ale jeśli dla Ciebie auto-świat - brukowiec przekazuje profesjonalna wiedzę motoryzacyjną a gość który prowadzi warsztat i na co dzień przyjmuje klientów nie zna się na niczym to cóż życzę wszystkiego dobrego w eksploatacji aut.
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    12 Maj 2020, 07:27

    Witam poniwnie
    Mam jeszcze jedno pytanie dot. zakupu.
    Bo teraz (po jednej ofercie) zorientowalem się że niektore ASO zalecają przeglady (w tym wymiane oleju) co 30k km. Trochę to niepokojące bo zawsze slyszalem ze olej wymienia się co 12-15k km lub co rok. No a watpie ze jak ktos ma nowe auto i mu tam powiedza ze co 30k wystarczy to on zrobi inaczej, no myślę ze niewiele osób tak zrobi.
    Czy mozna wiec w jakis skuteczny sposób sprawdzic stan silnika ?
    Rozumiem ze jak ktoś wymieniał olej zgodnie z takimi zaleceniami to blisko 100k przebiegu taki silnik może być ruiną ?
    Kordyt
    Początkujący
     
    Posty: 130
    Zdjęcia: 6
    Auto: Peugeot 407
    Silnik: 2.0 16V 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    12 Maj 2020, 08:21

    Kordyt napisał(a):Bo teraz (po jednej ofercie) zorientowalem się że niektore ASO zalecają przeglady (w tym wymiane oleju) co 30k km.


    Bo masz dociągnąć jakoś do 150kkm i kupić nowe auto. Taka teraz polityka koncernów. Wymiany w tak długim interwale tłumaczone nową techologia wytwarzania to mrzonka. Jazdza 30kkm na jednym oleju od nowości (no po tej 1 wymianie po 1000 km) to zabójstwo dla silnika.

    Kordyt napisał(a):Czy mozna wiec w jakis skuteczny sposób sprawdzic stan silnika ?

    Najmniej inwazyjnym i podstawowym badaniem byłoby sprawdzenie kompresji ale to tylko częściowe. Trzeba byłoby rozebrać i organoleptycznie sprawdzić stan panewek, krzywek na wałkach rozrządu, popychaczy, pierścieni i tulei etc.)

    Kordyt napisał(a):Rozumiem ze jak ktoś wymieniał olej zgodnie z takimi zaleceniami to blisko 100k przebiegu taki silnik może być ruiną ?


    Wysoce prawdopodobne, że tak.
    aple4
    Początkujący
     
    Posty: 141
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
    Prawo jazdy: 03 01 2008
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: 2.0 TDCI 130KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2007

    12 Maj 2020, 17:46

    Czyli wszystkie auta pofirmowe/ poleasingowe odpadaja zdecydowanie.
    Odpadaja auta w ktorych wymiana oleju nie jest udokumentowana na co <15 tys km i odpadają auta które mają ucieta historię np serwisowanie konczy się w 2016 roku i dalej brak papierow co sie z tym autem działo.
    Albo pozostaje rozebranie silnika zeby ocenic czy nie złom co jest raczej niezbyt mozliwe przed zakupem. Bo sama kompresja i sklad spalin czesciowo tylko dadza informacje a wcale nie muszą.
    To ja poszukam sobie roweru chyba xD
    Kordyt
    Początkujący
     
    Posty: 130
    Zdjęcia: 6
    Auto: Peugeot 407
    Silnik: 2.0 16V 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    12 Maj 2020, 19:25

    Kordyt napisał(a):To ja poszukam sobie roweru chyba xD


    czytając ostatni Twój post sądzę że to będzie najbardziej racjonalne :ok:

    A tak na poważnie odpuściłbym szukanie auta, zgłoś się na naszym forum do np. andrewb25.
    Na moje oko Twój sposób poszukiwań + budżet = wtopa.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7052
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    12 Maj 2020, 19:52

    Kordyt, masz 25k da się za to coś fajnego kupić, szukaj salon PL i najlepiej pierwszy właściciel wtedy wiele się o aucie możesz dowiedzieć
    https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... aade1b1ff3
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
     
    • Warto przeczytać