Auto do pracy. Pb+LPG

11 Lis 2022, 18:52

szybki napisał(a):100k.km.zrobisz

:o co to jest sto tysia? I gdzie tu widzisz zajebistosc toyoty? :o przecież ja to zrobię w dwa lata.
Co do Avensis półoś urwala się pod takim gumowym elementem. Skorodowane poprostu. Super to wymyślili.
C5 miałem 2 lata i jedyne co mi się zepsuło to zaśniedziala wtyczka od czujnika parkowania. A i wskazówka od predkosciomierza opadła ale naprawiłem. Najmilej wspominam to auto. Było mega komfortowe.
Tak nawet przypominam sobie rozmowę z moim dobrym kolegą który zamieścił c4 gp na insignie. Żałuję że sprzedał cytrynę.

Wracając do c4 wystarczy wydaje mi się dbać. Interesuje mnie bardziej czy silniki w nich były jakoś mocno awaryjne, jakieś słabe głowice czy coś innego co może nieruchomość auto na dłużej. Czytałem że 1.4 miały właśnie z tym problem
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 18:53

Trevor napisał(a):1,9 TDI spali podobnie a dynamika sto razy lepsza.

Diesel i całą grupą vag nie jest brama pod uwagę
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 19:05

legler napisał(a):co to jest sto tysia? I gdzie tu widzisz zajebistosc toyoty? przecież ja to zrobię w dwa lata

Na gazie zrobisz :ok: wtedy pewnie będziesz musiał zainwestować w obróbkę 25zł lub zakup szklanek 70zł.szt.
legler napisał(a):Co do Avensis półoś urwala się pod takim gumowym elementem. Skorodowane poprostu. Super to wymyślili.

Tak myślałem ale nie chciałem strzelać a gumowy element był cały ? :ok:
legler napisał(a):C5 miałem 2 lata i jedyne co mi się zepsuło to zaśniedziala wtyczka od czujnika parkowania. A i wskazówka od predkosciomierza opadła ale naprawiłem. Najmilej wspominam to auto. Było mega komfortowe.

Ja tego nie neguje, był tu na forum kult C5 tylko 3ki i nasz moderator go szybko zakończył opisem przyjemności nim związanych bo pewnie jak ja bym coś napisał to byłby hejt.
Powtórzę wierzę Ci ale Twoje doświadczenie z jednym autem jest opatrzone sporym ryzykiem wtopy i to konkretnej. A na 100% jeżeli jesteś tak wyliczony i chce Ci się bawić w Eco drajving to C4 jest średnia propozycją.
legler napisał(a):Wracając do c4 wystarczy wydaje mi się dbać

W sumie tak, tylko jaki to ma związek z oszczędnościami na ecodrajvingu no i jeszcze jak chcesz dbać o czujniki albo utleniające się wiązki.

Ogólnie jesteś napalony na C4 więc trzeba kupić :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lis 2022, 19:11

szybki napisał(a):Na gazie zrobisz wtedy pewnie będziesz musiał zainwestować w obróbkę 25zł lub zakup szklanek 70zł.szt.
jaki byłby łączny koszt? Mechanikiem nie jestem ale żeby szklanki wyjąć to Chba trzeba walki zdjąć, to i łańcuch nowy...
Tak tylko teoretyzuje ale w sumie jak możesz przybliz łączny koszt.
Tak traf chciał że trafiłem na dobrą c5 i mam.dobre zdanie na temat citroenow
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 19:23

legler napisał(a):jaki byłby łączny koszt? Mechanikiem nie jestem ale żeby szklanki wyjąć to Chba trzeba walki zdjąć, to i łańcuch nowy...
Tak tylko teoretyzuje ale w sumie jak możesz przybliz łączny koszt.

W 1,3 jest kiepsko bo trzeba rozpiąć rozrząd i jest z tym kupę pracy. Koszt robocizny około 700zł. Piszę około bo wiadomo że nie da się tego dokładnie wyliczyć.
Rozrząd jest trwały.
Dlatego przy 1,3 kluczowe jest dobre ustawienia LPG.

Jak mówimy o przykrych sprawach :mrgreen: to w yarisie najgorsza jest rdza.

Ogólnie nie wiem czy wybrałbym Yarisa2 z aut Jp. Tak sobie pomyślałem o mało urodziwym aucie jakim jest colt cz3 1,3 sądzę że tam też będzie mikro spalanie jest mega lekki, mało rdzewieje oczywiście zamiast Yarisa2.

Tu podstawą jest wyliczenie pojemności względem spalania LPG/pb bo realizacja Twoich założeń jest mega trudna.

Niby można polecać różne auta ale które zejdzie średnio do 8l.lpg?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lis 2022, 19:36

szybki napisał(a):Niby można polecać różne auta ale które zejdzie średnio do 8l.lpg?

Przy mojej nodze praktycznie każde do 1,6 litra :ok:
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 19:40

szybki napisał(a):Jak mówimy o przykrych sprawach to w yarisie najgorsza jest rdza
jakie są objawy kiedy trzeba będzie się szykować do robienia szklanek?
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 20:01

legler napisał(a):jakie są objawy kiedy trzeba będzie się szykować do robienia szklanek?

Miałem/mam kilka yarisów i sprawdzenie zrobiłbyn co 60k.km.w jednym (y2 )po 65k.km.delikatnie wyskakiwał zapłon i kilka szklanek było do wymiany. W drugim przy 100k.km.było ok. Różnice były w instalacjach LPG i sposobie użytkowania. Ten pierwszy bardzo dużo używałem go na autostradach korzystając z górnych jego możliwości a ten drugi był praktycznie tylko w mieście trasy widział dwa razy w roku i to robione na luzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lis 2022, 21:33

A opel corsa D 1.2?
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2022, 09:08

legler napisał(a):A opel corsa D 1.2?

Już nie masz co schodzić z pojemności bo nie będzie wymiernych skutków chyba że wejdziesz na puszeczki 1,0 r3 w stylu ajgo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2022, 09:33

Punto 1.4???
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2022, 09:34

legler napisał(a):Punto 1.4

Wydaje się lepszą opcją niż opel 1,2 patrząc ogólnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2022, 11:19

Jeszcze zapytam o lexusa is200 pierwszej generacji
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2022, 11:28

legler napisał(a):Jeszcze zapytam o lexusa is200 pierwszej generacji

Jest ok.ale spalanie będzie dużo większe niż w proponowanych autach. Do tego jest to leciwe auto i trudno o coś nie zajechanego. Kiedyś zajechany is200 nie był problemem bo silnik z angola ze skrzynią kupowałeś za 500zł.a za drugie 200zł dyfer z połośkami a teraz sam silnik kosztuje 2,5k bo Angole podrożały.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2022, 14:33

Kia Rio 1.4? Niby dobre do gazu
legler
Aktywny
 
Posty: 400
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007