Lanos 1.6 16v problem po nocnym postoju PB+LPG 2GEN Problem na PB

27 Sie 2020, 12:58

Witam posiadam lanosa 1.6 16v 98r pb+ lpg 2gen.Zaczynając od problemu to tak problem zaczyna się po nocnym postoju auta im zimniej tym gorzej.Gdy odpalam auto po nocnym postoju to auto chodzi na 2/3 cylindry auto bardzo mocno szarpie na mniejszych obrotach muli do około 2 tys obr dodam że najdziwniejszą rzeczą jaka jest to szumy które dochodzą z okolic przepustnicy/kolektora bardzo specyficzny odgłos szumu metalicznego nie dzwonienie tylko szum gdy auto pochodzi na postoju zaleznie od temperatury np w zime 0 stopni to tak okolo minute lub 2 i auto wchodzi na obroty samo po czym spadają na 900 i auto chodzi na wszystkie cylindry i znikają szumy gdy wrzucę 1 bieg i puszczę sprzęgło znowu zaczynają się szumy oraz obroty falują w lato gdy jest 30 stopni to auto przez 5/10 sekund szumi chodzi na 3 cylindry lub 2 po czym szumy ustaja i auto juz normalnie działa gdy awaryjnie lanosa odpalałem na gazie to szumów żadnych nie ma auto chodzi na wszystkie cylindry i nie szarpie na benzynie ten problem ustępuje gdy przejadę około 500m lecz wtedy silnik na biegu jałowym trzymie około 2000obr muszę zgasić silnik i na nowo załączyć po czym auto normalnie jeździ tylko poszarpuje na mniejszych obrotach oraz muli do 2tys obr bardzo proszę o pomoc ten problem już jest od dobrych 4 lat ...
Z tego co wymienione zostało to tak:Świece,Kable WN komplet NGK,Filtr paliwa,Filtr Powietrza,Wymienione Wtryskiwacze z Benzyny bez poprawy,Wcześniej było wymieniane całe sprzęgło na nowe,Nowy silniczek krokowy,Zaślepienie EGR (zaślepiłem wejście gdzie wchodzi wężyk z podciśnienia),Przeczyściłem wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki specjalnym środkiem do czyszczenia styków Bardzo proszę o pomoc ponieważ jest to uciążliwe najbardziej w zimę gdy auto strasznie kopci podczas tego procesu dodam właśnie że auto kopci podczas złej pracy silnika gdy szumy znikną i silnik pracuje równo nie kopci NIC! dym który wydala się śmierdzi jakoś specyficznie nie potrafię powiedzieć co tam czuć ale na pewno nie opary z LPG.
Vizaci
Nowicjusz
 
Posty: 22
  • 27 Sie 2020, 13:47

    Skoro na gazie jest ok jak odpalasz to trzeba wykluczyć wspólne rzeczy czyli pozostaje tu problem wtryskiwaczy lub zasilania benzyną. Ile masz paliwa w zbiorniku? Najlepiej by było jak byś miał około połowy i wtedy sprawdzał czy problem występuje. Warto by było sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa paliwa jak jest zimno bo być może tu jest głównej problem.
    Vizaci napisał(a):dym który wydala się śmierdzi jakoś specyficznie nie potrafię powiedzieć co tam czuć
    A jakiego on jest koloru?

    Czy płynu chłodniczego Ci nie ubywa??
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9756
    Zdjęcia: 34

    27 Sie 2020, 15:07

    Płynu nic nie ubywa kolor taki biały podobny do oparów z lpg tylko utrzymuje się tak długo jak auto źle pracuje w baku nawet gdy mialem wiecej niż połowa to samo było
    Vizaci
    Nowicjusz
     
    Posty: 22

    28 Sie 2020, 07:59

    Hm... a sprawdzałeś czy wtedy kapie woda z wydechu? Może to jest jednak zjawisko pary wodnej bo im więcej wilgotności powietrza tym bara wodna będzie z wydechu bardziej intensywna. Z tym podszarpywaniem po odpaleniu może tu winny jest układ wydechowy który nie jest całkowicie drożny i skraplająca woda dodatkowo go zapycha i dopóki nie odparuje częściowo po odpaleniu zimnego silnika to spaliny mają problem z wydostawaniem się na zewnątrz przez co silnik źle pracuje.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9756
    Zdjęcia: 34

    28 Sie 2020, 11:24

    Nie zauważyłem żeby coś leciało z rury wydechowej po nocnym postoju po odpaleniu bo nie raz patrzałem na rurę i nic nie było wczoraj miałem sytuację taką że poczekałem na postoju z 2 minuty aż auto zaczęło normalnie chodzi więc chciałem wyjechać z osiedla gdy dojechałem do wyjazdu z osiedla i wcisnąłem sprzęgło i zahamowałem lekko to mi auto samo zgasło po prostu i to nie jest pierwszy raz gdy auto samo od siebie zgasło nie raz miałem że po odpaleniu obroty spadały nawet do 200obr i silnik gasł wtedy musiałem podtrzymywać obroty samemu czyli wciskając gaz i po chwili to ustąpiło nie mam pojęcia po tym co się stało sprawdzałem wężyki podciśnieniowe ponieważ dziadek miał tak podobnie ale wszystkie wężyki są na miejscu ...
    Vizaci
    Nowicjusz
     
    Posty: 22

    30 Sie 2020, 09:58

    Dodam jak auto po nocnym postoju pracuje na 2/3 cylindry i gdy dodam mu wiecej gazu to od okolo 2.5 tys obr auto czuc jak chodzi na wszystkie cylindry a gdy obroty spadaja znowu zle chodzi i obroty bardzo szybko spadaja nie po woli i gdy silnik sie zagrzeje i na benzynie dodam mu troszke wiecej gazu to sie dusi caly czas ledwo co ida do gory obroty bo slychac przerywki jakby traktor dopiero po chwili ida obroty rowno do gory to wyglada jakby paliwo nie bylo dostarczane wedlug mnie ale moge sie mylic
    Vizaci
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus RX L 450h - test spalania
      Ten bogato wyposażony, luksusowy SUV imponuje niskim zużyciem paliwa. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że testom poddano największego SUV-a w gamie japońskiej marki na europejskim rynku – do tego w dłuższej i wyższej ...

    01 Wrz 2020, 20:59

    Mierzyłem kompresje i jest bardzo dobrze ciśnienie paliwa też bardzo dobre znajomy ma podejrzenia na wtryskiwacze ale żeby aż tak dawały w znaki że słychać takie szumy ?
    Vizaci
    Nowicjusz
     
    Posty: 22

    02 Wrz 2020, 10:59

    A zawory sprawdzał ktoś?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Wrz 2020, 14:36

    Ale co miały by zawory do tego skoro na lpg jest dobrze nawet po awaryjnym odpaleniu
    Vizaci
    Nowicjusz
     
    Posty: 22

    02 Wrz 2020, 20:01

    Vizaci napisał(a):Dodam jak auto po nocnym postoju pracuje na 2/3 cylindry i gdy dodam mu wiecej gazu to od okolo 2.5 tys obr auto czuc jak chodzi na wszystkie cylindry a gdy obroty spadaja znowu zle chodzi i obroty bardzo szybko spadaja nie po woli i gdy silnik sie zagrzeje i na benzynie dodam mu troszke wiecej gazu to sie dusi caly czas ledwo co ida do gory obroty bo slychac przerywki jakby traktor dopiero po chwili ida obroty rowno do gory to wyglada jakby paliwo nie bylo dostarczane wedlug mnie ale moge sie mylic
    z mojej praktyki - wszystkie dajewowate po pierwsze mają problem z zapychaniem się wtryskiwaczy pb . Druga sprawa to odpowiednia i włąściwa emulacja sondy lambda. Czasami jest utracona poprzez brak serwisu instalacji gazowej . przy zatkanych wtryskiwaczy PB lać do zbiornika dodatek STP i męczyć auto na benzynie aż do skutku.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4723
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Wrz 2020, 10:42

    Vizaci napisał(a):Ale co miały by zawory do tego skoro na lpg jest dobrze nawet po awaryjnym odpaleniu

    No tak - rozpędziłem się w zamysłach.
    bonifacy napisał(a):z mojej praktyki - wszystkie dajewowate po pierwsze mają problem z zapychaniem się wtryskiwaczy pb .

    To by pasowało, ale wtryskiwacze zostały wymienione
    Vizaci napisał(a):Z tego co wymienione zostało to tak:Świece,Kable WN komplet NGK,Filtr paliwa,Filtr Powietrza,Wymienione Wtryskiwacze z Benzyny bez poprawy

    Pytanie, czy na nowe czy używki i ewentualnie jak używki, to czy dawca miał LPG czy nie.
    Ja bym jeszcze skierował się w stronę czujnika temperatury powietrza zasysanego oraz czujnik temperatury płynu chłodzącego. Zacząłbym od tego od płynu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Wrz 2020, 18:20

    Auto już było przepalane na 98 i z 3 razy środki dolewałem do czyszczenia i nic szkoda kasy na to było sprawdzę jakoś te czujniki powietrza i silnika wydaje mi się że silnika będzie ciężej ale czujnik powietrza jak wyciągnę na zimnym i załączę auto to może się poprawi zobaczę w sobotę i dam znać czy po wyciągnięciu tego czujnika zmieniło się coś
    Vizaci
    Nowicjusz
     
    Posty: 22

    04 Wrz 2020, 09:52

    Dobrze by było podłączyć się pod kompa i posprawdzać te odczyty. Może jakiś błąd się też pokaże, który naprowadzi na trop.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Wrz 2020, 13:11

    czujnik powietrza odlaczylem i nic pod kompa nie mam jak sie podpiac i nie znam nikogo takiego kto mialby aldl z programem daewoo ...
    Vizaci
    Nowicjusz
     
    Posty: 22

    05 Wrz 2020, 18:07

    Vizaci napisał(a):czujnik powietrza odlaczylem i nic pod kompa nie mam jak sie podpiac i nie znam nikogo takiego kto mialby aldl z programem daewoo ...

    A jakiś mechanik, który naprawa auta w twojej okolicy nie ma? Nie wierzę, że nikt w twojej okolicy nie naprawia już Daewoo.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000