orxech, odpowiedzieć jest ciężko. Większość ludzi którzy szukali taniego auta a poleciłem coś z Fiata (Siena, Palio, Punto) gdy wsiadło i się przjechało to się załamało
Jeśli się nie znasz - kupisz szybciej - to pewniak. Teraz trzeba wybrać mniejsze zło. Zapomnij o progach w Mondeo do 1996,97 roku. Fiaty do 1997,98 też raczej będą z dziurami. Tak jak już kiedyś wspomniałem. Bez dziur to albo już robiony lub rocznik od 2003 w górę (chodzi oczywiście o przedział cenowy do 3000zł). Dla świętego spokoju nie kupuj nic poniżej 1995r prócz Mercedesa, Audi, VW, BMW. Z uwagi na jakość i segment auta - nap. Punto z 1994,95 to już nie będzie co zbierać. Blacharki nie ma co się bać. U mnie w Nowym Dworze Mazowieckim np. naprawa progów zewnętrznych kosztuje 300zł a nadkol tylnych kolejne 300zł. Za 6 paczek masz zrobione to co najważniejsze. Oczywiście wybiera się auto które ma w miarę całą podłogę i podłużnice by mieć do czego spawać. Kupisz auto za 2000zł, dokupisz części zawieszenia za 500zł (tuleje, gumy), zrobisz co najważniejsze blacharsko i wtedy możesz po śmigać. Pamiętaj. Nie ważne za jaką kasę auto kupisz to i tak wkład będzie. Trzeba tylko wybrać mniejsze zło. Kupisz wózek bez sprawdzenia kosztu części i d... mokra jak przyjdzie zapłacić za rozrząd. Rozrząd rozrządem. Wystarczy że sprzedający powie Ci że już czas i spać spokojnie nie będziesz. Pomyślisz sobie - a co tam rozrząd. Tanie są. No tak. Znajdziesz zestaw za 500-600zł z pompą spokojnie no ale ile krzyknie warsztat? Od 300 do nawet 1000zł.
Kolejna rzecz to sprawa głupiego oleju w silniku. Trafisz autko które śmiga na syntetyku, na dodatek jakieś 5W30, na dodatek 4,5-5L wchodzi i teraz co? 200zł nie Twoje.
Kupisz wózek z oponami rajdowymi nie patrząc na rozmiary to się później przeżegnasz gdy przyjdzie Ci kupić 205-tki 15,16 calowe. Można używki za 7,8 dych sztuka no ale w komplecie jest już dodatkowe kilka stówek. Kupisz starszego klekota - padnie akumulator - no i teraz szukaj 80-100aH w dobrej cenie.
To wszystko trzeba naprawdę przeliczyć. Jak dla Mnie, powinieneś polować na auta o pojemności od 1.4 do 1.6 max., najlepiej benzyna z gazem, tylko i wyłącznie manual a nie automat. Na wstępie pomijaj takie coś jak Volvo, Rover, Saab, stare Seaty, BMW bo serio sobie nie poradzisz. Szukaj samochodów z segmentu A i B.
Do trzech tysięcy dobre i trwałe. Myślę że tylko Niemcy. Serio. Nawet pod domem mam kilka Passatów B3, B4 i jakoś się trzymają. Ogarnij się do dwóch, trzech marek maksymalnie i szukaj.