Auto nietuzinkowe do 18tys. zł Japonia.

22 Lip 2018, 21:32

Pionek napisał(a):Dzida nie wiem kto tu się kompromituje, filtry też trzepałeś?
A może olej z nowego Lexusa po wymianie zalewałeś swojego?

hmm dziwne to a śmieją się że Janusze w Passatach na częściach oszczędzają, czyżby kupowanie Lexusa to było na pokaz? a potem na części nie ma??
jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy używaną, oryginalną częścią, a szitowym zamiennikiem z drogą metką to gratuluję :ok:

A tak z ciekawości, jak masz stłuczkę (hipotetycznie) to przepłacasz za nowe części, które najczęściej trzeba jeszcze poklepać młotkiem, bo nie pasują, czy jednak szukasz używanych oryginałów, które pasują P&P? Albo turbo, zawsze nówka, czy regenerowane (czyli jakby nie patrzeć używane) też jest ok? :sly:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14169
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Lip 2018, 21:32

mike napisał(a):Albo turbo, zawsze nówka, czy regenerowane (czyli jakby nie patrzeć używane) też jest ok?
co tu porównywać cewkę z turbo za 3k... :roll:


Dzida, ok to skoro uważasz że Denso lepsze, to dlaczego nie kupić nowej cewki?
BERU, Bosch itd..
po drugie skoro to takie cudowne auto, to ile je miałeś 2 lata 3...? i już zmiana na 4 cylindrowca i to ciasny kompakt, ze zwykłym 1,8..trochę to dziwne nie uważasz? skoro takie super auto już Ci się znudziło?

Jesteś wstanie przewidzieć czy Ci nie padnie czujnik wału, albo czujnik temperatury? wiesz ile jeszcze życia ma łożysko? przegub?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lip 2018, 21:54

Pionek z 5 razy wyjaśniałem na tym forum, dlaczego zmieniłem auto ;) Poszukaj.

Co do cewki - np. taki Bosch to lipa. Miałem 2 części tej marki, które założył poprzednik. Akumulator i wspomniana sonda. Obie padły po 20-30 tys...

Czujniki, czy łożyska są bez problemy dostępne - sprawdź. Czesem w ASO niewiele droższe od zaminnika i podziałają przynajmniej.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lip 2018, 22:08

Pionek to jadziem z koksem :ok:

Skoro właściciele lexa muszą mieć wszystko oem i nowe to napisz mi ile kosztuje
1) oem cewka audi b6 1,8t tylko nie wyszukuj mi najtańszego ścierwa.
2) napisz mi ile kosztuje kompetne sprzęgło luka z dwumasą.
3) napisz mi ile kosztuje abecadło zawieszeniowe pt.górne wahacze przód tylko proszę Cie nie wybieraj śmieci i tu podaj razem z robocizną.
4) podaj cenę kompletnego rozrządu tylko z napinaczem i pompką wody i z robocizną...
5) podaj cenę regeneracji turbiny razem z robocizną
6) napisz nam ile kosztuje w razie czego słupek 1,8t wiesz bo prz turbo zajechany silnik nie jest ewenementem.
7) napisz ile kosztuje skrzynia biegów manual/automat tylko konkrety.

Co do Twoich newsów to kolega któremu szykuje auto na otoczaku zrobił 100tyś.km i żyje, cewki mam ich pewnie z 5 używanych bo nie są jakoś mega potrzebne...co ciekawe Pan od którego zasilam się w graty jak na szybko potrzebuje czegoś mówił mi ż może sprzedać różnych części blacharskich z 20 is ów a skrzynie i silniki sprzeda z kilku sztuk i to często pod jakieś dziwne akcje tuningowe. Zresztą te graty co dostałem w gratisie Pan już sprzedawał pewnie z rok jak nie lepiej.

I tak jeszcze dla Twojej wiedzy to... jeżdże IS mk1, mam na placu 3 szt.moich kolegów które pomogłem im sprowadzić, odpowiadam za ich serwis...a do tego dwóch moich znajomych z którymi wyminiam się gratami na bazie is1 budują auta do zabawy. Więc uwierz mi że znają się na nich do tego stopnia że nawet jak ja czegoś nie wiem to oni mają to w jednym palcu...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lip 2018, 22:51

Proszę bardzo
1) cewka BERU https://allegro.pl/beru-cewka-zaplonowa ... 57958.html i za 4 stówki masz komplet
2) sprzęgło:
https://allegro.pl/kolo-dwumasowe-luk-a ... 57683.html

https://allegro.pl/luk-sprzeglo-audi-a4 ... 44002.html

turbo po regeneracji:
https://allegro.pl/turbosprezarka-audi- ... 04683.html

skrzynia:
https://allegro.pl/skrzynia-biegow-fps- ... 40294.html


silnik:
https://allegro.pl/audi-a4-b6-1-8-t-sil ... 13857.html

Wiece co jest najgorsze?
że ogladałem Audi TT i jeden gość z zadbanego egzemplarza miał komplet cewek Beru i przepływkę Boscha kupioną jako nowe oryginały, wszystko na fakturce, a tutaj rozmawiamy o Lexusie IS 200 a porównujemy go do Passata B5 1,9 tdi do którego ludzie akumulatory kupują używane i opony bieżnikowane.


Poza tym co tu porównywać 1,8T?? serio? w którym zrobisz program i masz prawie 200 koni w turbinie?
on w serii jedzie lepiej, pali mniej oraz łatwiej założyć lpg itd..
Nie ma sensu ta dyskusja, wiadomo nie od dziś że marki premium szczególnie te co mają więcej niż 4 gary swoje kosztują i na tym problem polega.

Osobiście wolałbym taką Hondę jak u siebie wersji Type R 212 koni niż powolnego IS200 który w sumie fajnie brzmi, może dobrze się prowadzi ale reszta baaardzo średnia.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lip 2018, 23:21

Allegro może co najwyżej służyć do porównania ceny trampolin dla dzieci, a nie części samochodowych. Tym bardziej przy obecnej ilości podróbek... Podziwiam ludzi którzy tam kupują części czy oleje i płacą za nie wiadomo co.

Na allegro cewka 107 zł, a w sklepie motoryzacyjnym 180 zł. Tej samej marki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lip 2018, 23:31

Pionek no ale rozrząd z robotą, zawias i turbo podałeś bez roboty... :D
No dobra skoro turbo nie no to zwykłe audi nazwiesz nituzinkowe? Podałem wersje z turbo bo to jeżeli chodzi o fajność jest na duży plus a tak zwykłe a4 b6 z innością nie ma zbyt wiele wspólnego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lip 2018, 23:57

W BMW E46 był również 2.0 R6, więc tu łatwo porównać koszty utrzymania.
Co do części używanych to są takie jak cewka, która działa lub nie działa, więc tu bez kombinowania można zaoszczędzić.
Inny przykład to termostat w Volvo S60 - miałem po kupnie taki, który działał nieprawidłowo i puszczał płyn chłodniczy - oczywiście jakiś najtańszy OEM, ale nówka. Jak chciałem wymienić to się okazało, że nowy oryginalny termostat do wersji z automatem kosztuje... 800zł. Skończyło się na włożeniu na oryginalnej używki za 100zł, która działa przez 2 lata bezproblemowo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2018, 07:00

Jak chcesz możemy porównywać z V6 i wtedy kosztami odpłynie.
Pionek napisał(a):tutaj rozmawiamy o Lexusie IS 200 a porównujemy go do Passata B5 1,9 tdi do którego ludzie akumulatory kupują używane i opony bieżnikowane

Przeczytaj po raz kolejny jak skrupulatnie serwisowałem swój egzemplarz.

Nie rozumiem jednego - dlaczego 6 garów oznaczać ma wyższe koszty... 2 cewki i 2 świece? Oleju wchodzi tyle co do normalnego R4. Spalanie jak w 1.8T, a elastyczność podobna w serii ;) Więc wyjaśnij co jest takiego drogiego w tym "premium" mając na uwadze znikomą awaryjność nietypowych elementów?

Po części Cię rozumiem, że rzucasz takimi tekstami, bo sam miałem na początku obawy ile może kosztować utrzymanie. Rzeczywistość okazała się z goła inna i popytaj tych co mieli i IS 200 i e46.

Problemem tego auta są:
- "mechanicy", którzy na widok egzotyki będą wymieniać wszystko na chybił-trafił
- słabe instalacje LPG, które wykańczają układ zapłonowy i zawory (ludzie stwierdzają wtedy, że kupią 2 silnik, bo taniej im wyjdzie)
- słaba dostępność oryginalnych "nietuningowanych" lamp EU w rozsądnej cenie
- korozja tylnej części progów po 15 latach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lip 2018, 11:11

Ossy napisał(a):Audi A4B6 1.8T
BMW E46 2.5 lub 2.8
Mercedes C200K lub C230K
Saab 9-3 2.0T
Volvo S60 2.3 T5


Faktycznie auta dla

lqs666 napisał(a):biednego studenta Informatyki.



za moich czasów to się jeździło na studia polonezami LPG, fiat Uno 1.0 LPG, jak już miałeś omegę czy sierrę 2.0 i też LPG to już było coś..limuzyna że hej

Dzisiaj niedługo będą proponować mustanga V8 dla biednych studentów :lol:
chyba że taki biedny student że mamusia z tatusiem wszystko płacą to ok można mieć też lambo dla biednego studenta
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

23 Lip 2018, 12:38

Autor tematu stwierdził, że stać go na utrzymanie Lexusa IS200, mimo że jego egzemplarz nie należał do zadbanych i niezawodnych. Spalanie 10-11l też jest dla niego ok.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lip 2018, 23:53

Tak sobie czytam temat sprzed kilku dni i myślę iż Pionek w tym wszystkim to najbardziej dziwie się takim ludziom jak Ty ... bo ja zatwardziały tojotolexusowiec będę pewnie jeździł audi (zabawowo) i potrafię dokładnie zweryfikować zeznania właścicieli danego modelu, tuningowców i mechaników. Co ciekawe wiedzę którą mogą uzyskać forumowicze od takich użytkowników jak dzida albo "szybki" muszę przy audi którym się interesuje wyszarpywać , drążyć, sprawdzać ... Tu masz wszystko podane na tacy u dzidy masz tabelki, masz usterki ba nawet sposoby na tanie naprawianie...ja dla odmiany mówie Ci że zarobkowo szykuje i serwisuje takie auta i podaje Ci ceny z robotą co w przypadku wynalazków jest bardzo ważne a Ty dalej swoje... więc dokładne info od strony serwisowej jest be, dikładne info od strony użytkowej be więc co jeszcze byś chciał? Co ciekawe robie tojkami/lexami tak jak teraz około 5-6tyś.km.miesięcznie więc więc chociażby z tego powodu coś muszę się orientować. Tak naprawdę pozostaje Ci kwestia przymiarek i upodobań wizualnych. A Ty ciągle swoje... :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe