Szybkie, nietuzinkowe auto do 15 000 zł.

12 Sie 2015, 18:22

Witam forumowiczów.

Budżet to 15 000 zł.
Rejon poszukiwań to województwo kujawsko-pomorskie, choć pewnie i tak skończy się na dalszej wyprawie.
Użytkowanie - głównie miasto, ale zdarza mi się też pojechać gdzieś dalej, więc pewnie stosunek miasto:trasa będzie 60:40.
Własne potrzeby - zależy mi na tym, aby auto było dość szybkie (z pewnością zauważalnie szybsze od obecnej Toyoty E11 1.6 110KM) i nie stało na każdym parkingu. Spalanie tak do 12 litrów w mieście, choć może być też więcej, bo rocznie robię póki co ok. 10-12 tys kilometrów, więc dość mało. Fajnie by też było, gdyby auto się przyjemnie prowadziło i było dość bezpieczne. Może być sedan, hatchback, także 3-drzwiowe.

Wstępnie patrzyłem m.in. na MG ZR oraz ZS, ale kiepsko z dostępnością. Podoba mi się też Ford Probe i Mitsubishi Eclipse I gen., ale tu już wiek robi swoje - ciężej o klimę, problem z rdzą, większe spalanie itd.
vincenty
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Toyota Corolla E11
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2015, 18:43

Może Lex IS?
[link do oferty na Allegro wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Sie 2015, 18:46

Popieram Konia, bo idealnie pasuje ta propozycja :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Sie 2015, 18:55

Może by tak lexus is200 zainteresował jest ich dość mało na sprzedaż ale widzę kilka fajnych egzemplarzy na otomoto.pl
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
tylko nie wiem czy te dwie sztuki są nadal aktualne ale jeśli tak to sprzedaje je chyba człowiek z forum lexusa o którym kiedyś chyba pisał dzida o ile te sztuki są aktualne to powinieneś się nimi zainteresować, ale to automaty i niestety ale osiągi są mocno zbliżone do twojej Corolli :(
EDIT:
Koniu i dzida mnie wyprzedzili ale sztuki te które podałem są chyba warte zainteresowania.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Sie 2015, 19:11

Popieram Lexa, ode mnie może być Civic,
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

12 Sie 2015, 19:17

Tu masz fajnego killera [link do oferty na Olx wygasł] tylko raczej z tych cichociemnych :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sie 2015, 19:29

ja dodam jeszcze BMW e46, bo jak chodzi o prowadzenie to ciężko aby się tu nie pojawił i jest dobrą kontrpropozycją do Leszka. Niestety z nietuzinkowością gorzej dlatego u mnie odpadł :/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Sie 2015, 21:31

Jeśli myślałeś o ZS, to polecam to autko:

[link do oferty na Allegro wygasł]

2.5 V6 ładnie jedzie i nieźle gada.

Bardzo zadbany i na full wypasie. Do weryfikacji przebieg, bo wydaje sie nieprawdopodobny :)
j0zek
 

12 Sie 2015, 21:52

Dziękuję za liczne odpowiedzi.

Lexus IS200 poważnie mnie zainteresował jeszcze przed napisaniem tego tematu, bo wizualnie bardzo mi się podoba i ma napęd na tył co byłoby zawsze nowym doświadczeniem. Niestety poczytałem co nieco na forum Lexusów i jednak dużo osób po czasie narzekało, że mógłby mieć więcej mocy. Jakieś mody z tego co wiem nie wchodzą w grę, a nawet jeżeli to są nieopłacalne, więc chyba tylko swap by dał radę, a ja się na tym kompletnie nie znam. Z kolei IS300 jest ogólnie słabo dostępny, a znalezienie manuala graniczy z cudem.

Skoro już jesteśmy przy skrzyni automatycznej to ktoś z Was z takowej korzysta? Ja jeździłem tylko dużym SUV-em z dieslem od Mercedesa ok. 150KM i wrażenia słabe.

Tańszy Civic odpada, bo za daleko, biały choć nie jestem fanem tuningu to wygląda całkiem spoko, ale z myjnią trzeba się zaprzyjaźnić.

E46 rzeczywiście jest podobno bardzo fajnym wozem, który się dobrze prowadzi, ma dobre silniki, ale rzeczywiście jest tego od groma na ulicach.

MG ZT bardzo ładny, ale jest to naprawdę duże auto i nie wiem czy nie wygląda zbyt poważnie. MG ZT ma taki nieco sportowy charakter, a to już w zasadzie limuzyna.
vincenty
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Toyota Corolla E11
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2015, 22:45

MG ZT to usportowiona fabrycznie wersja Rovera 75 z kilkoma modyfikacjami, między innymi zderzaki itp. więc dzięki temu auto nie jest tak poważne. Powiedziałbym, że ma zadziorny wygląd i pasuje dla młodego jak i starszego kierowcy.

Jak na ten segment to utrzymanie jest w bardzo dobrych pieniądzach. Jeśli chodzi o gabaryty to nie masz się co przejmować. Przez pierwszy tydzień może się wydawać, że jest duży natomiast po krótkim czasie stwierdzisz, że wielkość jest w sam raz i nie ma żadnych problemów. Przy parkowaniu pomogą czujniki parkowania.

Tak na dobrą sprawę porównując gabaryty R75/ZT do innych aut segmentu D/E to nie należy do dużych - 178 szerokości i 474 długości także przeciętne rozmiary.
j0zek
 

13 Sie 2015, 09:07

vincenty napisał(a):Z kolei IS300 jest ogólnie słabo dostępny, a znalezienie manuala graniczy z cudem.

Tylko wersje z USA miały manuale. Europejskie były sprzedawane tylko z automatami. Pozostaje tylko podmiana ale po co, skoro to pancerna skrzynia, czego nie można powiedzieć o manualu (wyrabiające się synchronizatory, jęczące łożyska).

vincenty napisał(a):Niestety poczytałem co nieco na forum Lexusów i jednak dużo osób po czasie narzekało, że mógłby mieć więcej mocy.

Zawsze tak jest nie zależnie czy kupisz Lexa, BMW lub MG - wiecznie będzie brakowało mocy :mrgreen: Propozycja do Leszka to dokupienie fabrycznego kompressora (czasem się pojawiają na sprzedaż) lub dołożenie turbiny.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Sie 2015, 20:32

j0zek napisał(a):MG ZT to usportowiona fabrycznie wersja Rovera 75 z kilkoma modyfikacjami, między innymi zderzaki itp. więc dzięki temu auto nie jest tak poważne. Powiedziałbym, że ma zadziorny wygląd i pasuje dla młodego jak i starszego kierowcy.

Jak na ten segment to utrzymanie jest w bardzo dobrych pieniądzach. Jeśli chodzi o gabaryty to nie masz się co przejmować. Przez pierwszy tydzień może się wydawać, że jest duży natomiast po krótkim czasie stwierdzisz, że wielkość jest w sam raz i nie ma żadnych problemów. Przy parkowaniu pomogą czujniki parkowania.

Tak na dobrą sprawę porównując gabaryty R75/ZT do innych aut segmentu D/E to nie należy do dużych - 178 szerokości i 474 długości także przeciętne rozmiary.

Auto z pewnością jest bardzo oryginalne i sam zastanawiałem się nad Roverem 75, gdy kupowałem swoją Toyotę, ale budżet nie pozwalał na zakup dobrego egzemplarza.

Auto może jak na swoją klasę nie jest ogromne, ale to i tak prawie 50 cm większa długość niż moje obecne. Czujniki z pewnością pomogą, tym bardziej, że nie jestem mistrzem parkowania równoległego..

dzida napisał(a):Tylko wersje z USA miały manuale. Europejskie były sprzedawane tylko z automatami. Pozostaje tylko podmiana ale po co, skoro to pancerna skrzynia, czego nie można powiedzieć o manualu (wyrabiające się synchronizatory, jęczące łożyska).

Zawsze tak jest nie zależnie czy kupisz Lexa, BMW lub MG - wiecznie będzie brakowało mocy :mrgreen: Propozycja do Leszka to dokupienie fabrycznego kompressora (czasem się pojawiają na sprzedaż) lub dołożenie turbiny.

To się tyczy także IS200 odnośnie tych skrzyni biegów?

Pewnie masz rację, bo mnie także Corolla zadowalała przez dłuższy okres czasu, a teraz jednak przydałoby się więcej mocy (szczególnie w trasie, bo tam można poszaleć).
vincenty
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Toyota Corolla E11
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2015, 20:40

SAAB 9-3 2.0t??
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

13 Sie 2015, 22:57

Jak patrzę na takie civicki turbo to byłym właścicielom gratuluje że żyją a przyszły współczuje że będą musieli walczyć o przeżycie :ok:

Jeżeli stać autora tematu na is3oo to spokojnie może się zainteresować tym autem. Automat w nim jest o tyle przyjazny że ma tip tronica i można walić do odcinki.
Oczywiście dużym plusem jest ori lsd no i prowadzenie którego w antykach typy civic nie uświadczysz :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Sie 2015, 19:18

vincenty napisał(a):To się tyczy także IS200 odnośnie tych skrzyni biegów?

Też ale używane dobre chodzą po 400-500zł, więc zrobić można taniej niż sprzęgło i równie szybko. Jest to usterka nie uniemożliwiająca jazdy ale nie przystoi tej marce. Ja to mam ale nie przeszkadza mi zbytnio.
Sam szukałbym IS300 szkoda, że tak mało, a 200 był taką rozsądną opcją jeśli chodzi o OC i nie wywalanie całej kasy na auto tylko na mody/naprawy :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010