Auto przedział 30-40tys zł przesiadka po BMW E46

01 Sty 2022, 18:30

szybki napisał(a):A pomyśleć że fani bmw e46 nazywają ostatnim normalnym bmw
no mają rację bo później jest tylko gorzej :lol:
Jak szukasz czegoś bezpiecznego od rdzy to napewno nie będzie to Alfa a jeszcze jak dorzucisz problematyczna wymianę zawiasu i inne wymysły typu multiair to po bmce nie odpoczniesz :wink:

Najbezpieczniejsza będzie renowka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Sty 2022, 18:32

znaczy jak wyjdzie coś 2k dołożyć to ok ale 3 czy ponad 3 koła jak ten multiair to juz trochę dużo bo do tego moze dojść dwumas,turbo i zrobi się 7 :)

Panowie a co powiecie jeszcze o leonie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

z zewnątrz mi się podoba wewnątrz też auto nie duże bo sedanów/kombi nie chce.Nacisk na -> hatchback w drugiej opcji dopiero coupe

Skrzynia koniecznie manuala.
Broń boże nie chce tu trolować czy jak to się tam pisze :)aczkolwiek z wyglądu megane coupe bardzo ładne.

Hmm a jak bym zrobił taką selekcję:

1.Alfa 1.4t 170km vs Megane Coupe 1.4tce 131km vs Leon III 1.6 105km

pomijam już teraz moc tych trzech aut bo każde mi się wizualnie podoba.
W przypadku Leona III 1.6 105km jest to diesel niech będzie..

Które z tych trzech aut będzie najmniej problematyczne i nie przewyższy kosztowo utrzymania e46 2.0d ? :)

innych póki co nie biorę pod uwagę.Ma być to auto wielkosći seat/alfa/leon III/Audi a3 nie większe...
nikoc999
Nowicjusz
 
Posty: 26

01 Sty 2022, 18:34

105 koni to jest tam tylko na papierku, jakbyś go zmierzył to dmuchnie ok 120 minimalnie, pisali głupoty zaleznie od kraju przeznaczenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Sty 2022, 18:50

Kao napisał(a):no mają rację

I właśnie dlatego trzymam się od tego syfu z daleka :D nawet jak jest dopiero początkującym kiblem :D

Kao napisał(a):Alfa a jeszcze jak dorzucisz problematyczna wymianę zawiasu i inne wymysły typu multiair to po bmce nie odpoczniesz


Zależy jaka Alfa i jaki zawias, z MiTo bidy nie ma.
Co do reszty to mam mieszane uczucia co jest bardziej zwalone technicznie bmw czy alfa :D

Ogólnie nie boje się multi się :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sty 2022, 18:52

szybki napisał(a):I właśnie dlatego trzymam się od tego syfu z daleka
a ja wrecz przeciwnie, chyba wezmę 6tkę v8
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Sty 2022, 18:56

Kao napisał(a):chyba wezmę 6tkę v8

Fajny ale nie na moje nerwy i szkoda kasy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sty 2022, 19:04

Więc Panowie gdybym alfettę odrzucił i zostało by mi póki co

1.Megane coupe 1.4.tce
2.Seat leon III 1.6 diesel

I gdybym upatrzył sobie potem jakiś model w.w samochodów to warto ogledziny zlecać takim firmom gdzie płaci się te 300-400zł jada badają miernikiem auto itp? czy kasa w błoto wyrzucona?
nikoc999
Nowicjusz
 
Posty: 26

01 Sty 2022, 19:12

Ja bym nie wybierał tylko jednego modelu, bo mocno sobie zawęzisz poszukiwania. Często stan danego egzemplarza mówi więcej niż opinie i typowe bolączki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Sty 2022, 19:13

Jak masz daleko to warto, teraz już te znane firmy życzą sobie po 700 z podłączeniem kompa.

szybki napisał(a):Fajny ale nie na moje nerwy i szkoda kasy
nie mam za bardzo wyboru, nic innego ciekawego nie ma.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Sty 2022, 19:23

Kao napisał(a):105 koni to jest tam tylko na papierku, jakbyś go zmierzył to dmuchnie ok 120 minimalnie, pisali głupoty zaleznie od kraju przeznaczenia

1,6 TDi to nie 2,0
One nawet 110 nie dmuchną także marzenie te 120 chyba że po jakimś słabym chipie.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

01 Sty 2022, 22:43

Gilik napisał(a):One nawet 110 nie dmuchną także
to może o flaszeczkę?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Sty 2022, 22:50

Tuner u którego robiłem swoje auto miał kilka 1.6 TDI 105 KM i wychodziły w serii 105-108 KM. Po chipie 130-135 KM (tylko on nigdy nie robi programu na maxa).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sty 2022, 00:33

Kao napisał(a):to może o flaszeczkę?

Chętnie zobaczę taki egzemplarz, który pokazuje na hamowni 120 albo więcej koni, temat jest mi bliski niedawno byłem swoim wyszło 107, takie coś było przy tych starych mocniejszych 1,9 tdi ale te nowsze 1,6 tdi to nie to samo.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

03 Sty 2022, 23:36

Odnośnie silnika multiair to właśnie szukam kogoś kto zna temat. Mam auto z tym silnikiem od nowości i nie narzekam. Tylko nie chce już jeździć do serwisu na wymianę oleju bo kasują niemiłosiernie. Wymiana oleju prosta tylko grupa FCA wprowadziła moduł SGW do OBD2 . Tu się robi mały problem, wymiana oleju u mechanika który nie zna tematu może skutkować uszkodzeniem listwy Multiair, którą po każdej wymianie oleju trzeba zresetować tzn. przeprowadzić adaptację oleju. Tak że Alfa bodajże od 2018 roku będzie miała moduł SGW i trzeba podpiąć Bypassy albo tylko serwis. Jest jeszcze na filmikach z Anglii że nie podpinają kompa tylko kasują poprzez trzykrotne naciśnięcie na gaz po włączeniu zapłonu. No ale nie wiem czy to resetuje ustawienia Multiaira ???
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

04 Sty 2022, 17:34

Panowie rozmawiałem jeszcze w domu i jest opcja ale to maksymalna już budżet na auto byłby w granicach 40-45tys zł :) przeglądając otomoto (sam nie wiem czego szukam) ciężko mi jest coś wybrać.Czy po prostu lepiej jechać do komisu i tam na żywo obejrzeć auta a potem szukać danego auta w internecie?

generalnie w budżecie 40-45tys rozglądałem się za

1.Znów Faworyt Alfa Romeo Giulietta 1.4t 170km rocznik 2011/2012
2.Vw Scirocco rocznik 2010/2011 niby w jakimś stopniu poprawione sa względem 2008r ale co poprawili nie wiem.. tylko silniki kurde 1.4tsi 160km bodajże a jeżeli miała by być to benzyna to wolę samą bez gazu więć 2.0 odpadało by

3.Seat Leon III wybór w zasadzie albo 1.6 105km albo 1.4 TSI 122/140km

4.Renault Megane III 1.4 tce Coupe

5.Audi a3 tutaj nie wiem jaki silnik 1.6 lub 2.0

Może ktos coś polecić jeszcze? Muszę te auto na żywo zobaczyć w komisie jakimś ale faworyt póki co alfa 1.4T moc+ wizualnie mi się podoba.Drugi to ten VW Scirocco sylwetka kozak :D tylko co z tym silnikiem 1.4 122km lub 160km to nie żłopie oleju? :)

Jeszcze jest Volvo V40 D2 silnik 1.6 115km lub 2.0d 150km

Skaczę po tych autach i sam nie wiem.Gdyby to był pierwszy samochód do tej kasy to wybrałbym BMW 1 F20 bo mi się podoba :D ale tam kazdy psioczy na hałasujące już łańcuchy rozrządu..

Co jeszcze polecicie ? :roll:
nikoc999
Nowicjusz
 
Posty: 26