Auto samo podwyższa obroty przy wciśniętym sprzęgle: Rav 4 2011 2.0

23 Lut 2019, 08:43

Panowie taka dziwna sytuacja a może to normalne? - posiadam rav4 2.0 benzyna 2011 skrzynia manual

Auto niedawno zakupiłem i wczoraj jadąc wcisnąłem sprzęgło i obroty spadły, ale się zaczęły podnosić bez dodawania gazu - próbowałem to powtórzyć, ale już się nie udało więc: pojechałem autem wykonać test i już wiem kiedy obroty samoczynnie wzrastają do 2000 obr mając caly czas wciśnięte sprzęgło. Jade np na 4 biegu i wcisnę sprzęgło i będę trzymał to obroty spadną do Ok. 1000 obr jest wszystko w porządku, ale gdybym zrobił to samo tzn: Jade na 4 biegu i nagle wcisnę pedał sprzęgła obroty zaczną spadać do 1000 , ale długo nie czekając puszczę sprzęgło auto wejdzie znów na 4 bieg i ponownie od razu (warunek, że od razu bo inaczej nie bedzie) znów wcisnę sprzęgło i będę trzymał to wtedy obroty zaczną same wzrastać do 2000 obr i będą się tak utrzymywały praktycznie do samego spowolnienia auta chyba, ze puszczę sprzęgło czy wykonam jakiś manewr.

Wiem, że tak się nie jeździ itd, ale akurat się przydarzyło i ten objaw mnie zaciekawił...

Czy to jest normalny objaw?
kpkp1985
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Rav 4
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

24 Lut 2019, 17:41

Moim zdaniem nie ma się co martwić i to może być normalny objaw zapobiegający zgaśnięciu silnika przy wysokiej prędkości samochodu podczas gdy skrzynia jest odłączona od silnika.

Tak jak już wspomniałeś nie powinno tak się jeździć.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5216
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Lut 2019, 19:49

Tylko powiedz mi dlaczego to się nie dzieje za pierwszym razem?

Rozumiesz mnie?

A) Jade na 4 biegu wcisnę sprzegło i trzymam wciśnięte obroty spadają i są w granicy ok 1000 jak puszczę sprzęgło auto znów wchodzi na 4 bieg, gdy zrobie to po chwili wszystko wygląda tak samo.

ALE...

B) Gdy jadę na 4 biegu wcisnę sprzęgło i bede trzymał wciśnięte obroty spadają do ok. 1000 i jak puszcze sprzęgło auto wchodzi znów na 4 bieg, ale gdy OD RAZU, powtarzam OD RAZU to wykonam i wcisnę ponownie sprzęgło i bede trzymał wtedy obroty spadną ponownie do 1000, ale same po chwili zaczną się podnosić bez dodawania gazu do 2000 mimo tego, że auto będzie zwalniać, chyba że puszczę sprzęgło lub dodam gazu czy wykonam inny manewr to wtedy obroty będa normalne.


dlaczego w przypadku A jest inaczej niż w przypadku B przecież to i to jest jazda na wciśniętym sprzęgle... i czy 2000 obr to nie za duzo?
kpkp1985
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Rav 4
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

25 Lut 2019, 19:36

tutaj jest filmik, który nagrałem jak sie okazało przez 20 minut jazdy tylko raz udało mi się uchwycić moment jak na wcisniętym sprzęgle miałem przez jakiś czas 2000 obr, gdy optymalnie jest chyba max 1100 niestety nie udało mi się pokazać jak same obroty bez dodawania gazu wzrastały do 2000.

zauważyć można, że auto trzyma STAŁE obroty i nie udaje sie to zawsze zrobić jak pisałem w pierwszym poście, ale na pewno dzieje się to w momencie redukcji na niższy bieg, gdy wskazówke podbija prędkość i ja wtedy ciskam sprzęgło.

oto filmik widać w 21 sekundzie jak auto trzyma obroty.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




p.s. 150 km temu miałem wymieniany komputer w aso, ale stacji radiowych ani raportu spalania itd nie utraciłem, bo myślałem, że może komputer się uczy na nowo, ale skoro zostały dane to chyba nie.
kpkp1985
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Rav 4
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 sposobów w jakie motorsport wpływa na motoryzację
    "Sporty motorowe to coś więcej niż rozrywka, to klucz do rozwoju japońskiego przemysłu samochodowego. Tak, jak sportowcy, którzy dają z siebie wszystko podczas Igrzysk, producenci samochodów wykorzystują sporty ...
    FLV – koncept Toyoty i Lexusa, którego nie znałeś
    W połowie lat 90. Toyota i Lexus pokazały światu koncepcyjny pojazd FLV. Auto o nieszablonowym nadwoziu pokazywało ciekawe podejście Japończyków do projektowania luksusowych samochodów. Wybraliśmy się w krótką ...

  •  
    • Warto przeczytać