Auto w LPG do 13 tys. zł

15 Maj 2017, 12:43

Cześć!
Rozglądam się za nowym samochodem, to będzie moje drugie auto (poprzednie to Skoda Felicia 1.3 MPi w LPG). Ze względu na specyfikę pracy (przedstawiciel handlowy) dużo jeżdżę, do tej pory głównie po mieście, teraz będzie to ok 70% miasto - 30% trasa. Przez rok posiadania Skody zrobiłem nią ponad 14 tys. km, więc teraz podejrzewam, że przebiegi będą wahały się w przedziale 17-18 tys. km.
Stąd też decyzja o LPG, mimo wszystko większość czasu spędzam w mieście.

Moje wymagania:
- raczej sedan (nie za duży do miasta, ale wyglądający w miarę "elegancko"; jestem w stanie rozważyć hatchbacka czy kombi);
-LPG;
-moc na pewno powyżej 100 KM, najlepiej w przedziale 120-160;
-w miarę wygodny samochód - ze względu na to, że dużo jeżdżę, bardzo mi zależy, żeby mnie nie bolały plecy jak z niego wysiądę ;) ;
-stosunkowo bezawaryjny - mało rzeczy do popsucia i niskie koszty naprawy;
-cena do 13.000 za samochód w LPG lub benzyniaka + koszt założenia instalacji;

Moje typy do tej pory:
-Mazda 6 I - silnik 1.8 albo 2.0 - samochód ok, ale słyszałem, że blacha mocno leci;
-BMW E46 polift - mój aktualny faworyt; przeszkadza mi trochę skojarzenie z "dresowozem", ale wersja poliftowa wygląda w porządku, jest w miarę elegancki, do tego jednostki w 318i lub 320i podobno nieźle spisują się z gazem i są dość żwawe, dobre wyważenie, wyciszenie ok;
-Audi A4 B5 - mimo wszystko starsze auto niż BMW E46, B5 jednak wygląda dość staro, ale 1.8T podobno jest bardzo dobrą jednostką;
-Audi A3 8L - podobna sytuacja, jak z A4, raczej wersja 5 drzwi, brak wielowahaczowego zawieszenia;
-Alfa Romeo 156 II polift - na to auto trafiłem ostatnio, podobno jeśli znajdzie się zadbany egzemplarz, to potrafi ono przynieść niezłą frajdę z jazdy i bezawaryjność; nie wiem jak jest z silnikami, podobno 1.8 Twin Spark i 2.0 kiepsko współpracują z LPG, ale mogę się tu mylić. To auto walczy o 1 miejsce z E46, brak konotacji "dresiarskiej", ładna linia (chyba najbardziej mi się z tych podoba), ale mimo wszystko boję się stereotypowej awaryjności Alfy.

Dodam też, że mam gościa, który sprowadza auta, ale z nim jeszcze nie rozmawiałem. Załatwiał je dla moich rodziców i wielu ich znajomych i wszyscy byli zadowoleni, więc możliwość poszukania za granicą też jest.

Co sądzicie? Co dodać, co odrzucić, jakie silniki?
Z góry dzięki!
plateg9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 16 01 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Maj 2017, 16:47

Dodam jeszcze Forda Mondeo MK3 z silnikiem 2.0.
Czy jest ktoś, kto mógłby mi udzielić odpowiedzi?
plateg9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 16 01 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Maj 2017, 20:03

-
Mazda 6 I - silnik 1.8 albo 2.0 - samochód ok, ale słyszałem, że blacha mocno leci;

Masa szrotu na rynku, masa zardzewiałych egzemplarzy. Jeślite 13k to budżet już z LPG to sukcesu nie wróżę ale spróbować zawsze warto

-BMW E46 polift - mój aktualny faworyt; przeszkadza mi trochę skojarzenie z "dresowozem", ale wersja poliftowa wygląda w porządku, jest w miarę elegancki, do tego jednostki w 318i lub 320i podobno nieźle spisują się z gazem i są dość żwawe, dobre wyważenie, wyciszenie ok;

Trzeba się będzie naszukać ale ok
-Audi A4 B5 - mimo wszystko starsze auto niż BMW E46, B5 jednak wygląda dość staro, ale 1.8T podobno jest bardzo dobrą jednostką
;
Dobrą na tle innych z vag, ale w porównaniu do konkurencji raczej przeciętną+.
-Audi A3 8L - podobna sytuacja, jak z A4, raczej wersja 5 drzwi, brak wielowahaczowego zawieszenia;

Jak chcesz, dla mnie za bardzo przepłacisz.
-Alfa Romeo 156 II polift - na to auto trafiłem ostatnio, podobno jeśli znajdzie się zadbany egzemplarz, to potrafi ono przynieść niezłą frajdę z jazdy i bezawaryjność; nie wiem jak jest z silnikami, podobno 1.8 Twin Spark i 2.0 kiepsko współpracują z LPG, ale mogę się tu mylić. To auto walczy o 1 miejsce z E46, brak konotacji "dresiarskiej", ładna linia (chyba najbardziej mi się z tych podoba), ale mimo wszystko boję się stereotypowej awaryjności Alfy.

Jeśli 156 a w dodatku do lpg to tylko 2.5

Mondeo spoko - uwaga na ceramiczne gniazda zaworowe
Popatrz na lagunę mk2 fl, 2.0/2.0T, C5, volvo s40 2.0/2.0T/T4
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Maj 2017, 20:09

Napisalem litanie i mi sie skasowala na telefonie!
Wiec teraz krotko mialem podobne dylematy i kupilem mondeo mk3 w wersji titanium. W porownaniu do innych aut to mlodszy rocznik, super wyposazenie lacznie z esp, czyjnikami zmierzchu deszczu, podgrzewana szyba przednia, radiem sony mp3, kurtynami powietrznymi itd.
Za 13 mozna juz takiego kupic z 2005 roku. Wyglada ladnie jezdzi.sie przyjemnie, awarii przez rok nie bylo.
grzesio1912
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Lublin / Chełm
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 97 2.0 Pb + Lpg

17 Maj 2017, 21:20

Jaki silnik najlepiej szukać? To 2.0, czy inną jednostkę? I jeśli chodzi o LPG, to rozumiem, że lepiej kupić benzyniaka i zagazować, prawda?
plateg9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 16 01 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Maj 2017, 05:16

Najlepiej byloby tak zrobic jak piszesz, ale na instalacje trzeba liczyc 2.5 wiec auto za 11 by bylo. Ja kupilem za 15.5 2006 z gazem i na gazie bylo moze z 10 tys przejechane, wiec nie obawialem sie. Z zalozonym gazem nie bedzie drozszy o 2 tysiace ale bedzie kosztowal podobnie, i jezeli duzo nie najezdzone to nie ma sie co bac, zawsze przy zakupie mozna podjechac do jakiegos zakladu co za pare zeta zobacza czy poprawnie zalozona i ile na niej przejechane.

Jeden problem tylko z mondeo, ciezko znalezc benzynowego hatchbacka. Ja szukalem pol roku - przynajmniej u mnie na lubelszczyznie.
grzesio1912
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Lublin / Chełm
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 97 2.0 Pb + Lpg

18 Maj 2017, 09:29

Forda lepiej kupić w czystej benzynie i zagazować we własnym zakresie u kogoś ogarniętego
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Maj 2017, 13:41

Do konkretów w takim razie - znalazłem takie oferty, co myślicie?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Najbardziej podoba mi się z tych wszystkich ten za 11900 z beżowym wnętrzem. Bardzo ładny stan, serwis w ASO, rachunki, książka serwisowa + automat, co jest dla mnie jak zbawienie, ze względu na to, że większość moich tras to miasto.
Podoba mi się ten z OLX'a, od 6 lat w jednych rękach, więc chyba w miarę znajoma historia. Gaz już założony, nie wiem w jakiej kondycji.
Co sądzicie?
plateg9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 16 01 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Maj 2017, 13:50

W pierwszej kolejności zobacz tego od prywaciarza
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Maj 2017, 16:49

A co sądzicie o sprowadzeniu? Mam takiego gościa, który się tym zajmuje od lat, jest sprawdzony, bo wielu osobom, które znam sprawdzał auta w bardzo fajnym stanie i byli bardzo zadowoleni. Czy jednak lepiej szukać na rynku polskim?
plateg9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 16 01 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Maj 2017, 16:51

Sprowadzony wyjdzie drożej, ale jak masz znajomego to warto pomyśleć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Maj 2017, 17:35

Auta w dobrym stanie są za granicą droższe niż w PL
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Maj 2017, 18:00

Czyli najlepiej szukać w Polsce jakiegoś Mondeo z silnikiem 2.0 w benzynie, z w miarę udokumentowanym przebiegiem i wymianami/naprawami i zabrać na oględziny jakiegoś znajomego mechanika, żeby rzucił okiem + stacja diagnostyczna?
A co do sprawdzenia - nie jest to do końca taki znajomy, po prostu sprowadzał samochód i moim rodzicom i ich znajomym i było ok.
plateg9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 16 01 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Maj 2017, 18:52

2 i chyba 4 to wersje poczatkowe przewszystkimu liftingami. Brzydsze w srodku i na zewnatrz i do tego maja wiecej potencjalnych usterek. Takich jak rdza na rantach drzwi, klapki w kolektorze.

Szukaj min 2004 r tam juz mozna.wymieniac same klapki a nie caly kolektor. Rdza to rzadkosc a i inne tematy poprawione.

Przy zakupie zwroc uwage na:
Ranty drzwi w poszukiwaniu rdzy,
Stan oleju i jaki wlany - ma byc 5w30
Czy przy depnieciu nie zostawia chmury dymu
Klima na maksa chlodzenie czy dziala


Co do sprowadzania to niestety na zachodzie sa drozsze, ale.lepiej wyposazone niz z polskiego salonu. Jezeli masz uczciwego sprowadzajacego to mozna pomyslec.
grzesio1912
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Lublin / Chełm
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 97 2.0 Pb + Lpg

18 Maj 2017, 19:16

Ok, dzięki wielkie. Jeśli chodzi o silnik, to zależałoby mi na 2.0, ale dużo więcej jest 1.8. Skupiać się tak bardzo na tym 2.0, czy 1.8 też byłby okej pod względem osiągów i współpracy z LPG?
plateg9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 16 01 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007