Auto w LPG do 20k.

28 Lis 2022, 07:47

ciaglepada napisał(a):Benzyna na rozruch faktycznie, ale ten przegląd to groszowa sprawa. Te filtry to chyba z 20zł kosztują.


Koszt wkładów zależy od filtrów jakie są zastosowane, do najtańszych śmieci może i 20 złotych kosztują. "Przegląd" nie polega tylko na wymianie wkładów w filtrach ale podpięciu tego pod kompa, sprawdzeniu stanu instalacji, dostosowania mieszanki itd. Sam tego nie zrobisz więc 20 złotych kosztować nie będzie.
Właśnie przez takie podejście "gaz niszczy silnik" :naughty:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Lis 2022, 09:32

franccc napisał(a):Koszt wkładów zależy od filtrów jakie są zastosowane, do najtańszych śmieci może i 20 złotych kosztują. "Przegląd" nie polega tylko na wymianie wkładów w filtrach ale podpięciu tego pod kompa, sprawdzeniu stanu instalacji, dostosowania mieszanki itd. Sam tego nie zrobisz więc 20 złotych kosztować nie będzie.
Właśnie przez takie podejście "gaz niszczy silnik"


Nie tak.

Filtry są dwa jeden wymienia się co 15k.km.ja wymieniam co 20k.km.drugi co 30k.km.i tego się trzymam. Koszty z tym związane są śmieszne. Podłączenie do kompa zazwyczaj po kilku tysiącach a potem jak nie ma problemu dłuższy czas nic się nie robi.
Co do zużycia paliwa to zależy od temperatury i częstotliwości uruchamiania auta. Ja zazwyczaj jak rano nagrzeje auto tak już do wieczora LPG nie gaśnie.
Bardziej skupiłbym się na dobrych komponentach instalki i najważniejsze na gazowniku. Tu możemy iść na dwa sposoby strojenia przez gazownika i samo dostrajanie się wg ECU auta. Mam tu różne przemyślenia.
No i świece co 25k.km. około.

Przy LPG bardziej wyostrzył bym zmysły w stronę wypadania zapłonów bo wczesne zareagowanie zaoszczędzi sporo kasy.

No i kwestia samego silnika a tak właściwie głowicy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lis 2022, 10:01

szybki napisał(a):Megane potrafi pokazać rogi elektromechanika i awariami z dupy pt.rano zamek drzwi działa a wieczorem nie działa. Koszt 450zł i tylko OEM.


Panie, wysiadł mi zamek bagażnika. Kupuję zamiennik, montuję, zamyka na odwrót niż drzwi XD Dobrze że gniazdo jest demontowalne to przełożyłem ze starego... Dużo takich ciekawostek jest.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lis 2022, 10:04

galakty napisał(a):Kupuję zamiennik

Słowo klucz "zamiennik" :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lis 2022, 11:17

szybki napisał(a):Słowo klucz "zamiennik"


No weź, kupuj oryginał do starego auta, o ile w ogóle jest dostępny w co wątpię :D I pasuje do kilku modeli, wszystko identyczne poza gniazdem które jest odwrotnie :D Jakoś przy innych markach zamienniki pasują ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lis 2022, 13:37

galakty napisał(a):Jakoś przy innych markach zamienniki pasują

Tu masz loterię, zależy jaki zamiennik i jaka część.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lis 2022, 19:00

Tak sobie to czytam i mi wychodzi, że tylko VAG się nadaję - tanie części, dużo części, nie gnije (w sumie to nawet nie rdzewieje), w internecie już jest rozpracowana każda możliwa usterka.
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Lis 2022, 19:14

ciaglepada napisał(a):Tak sobie to czytam i mi wychodzi, że tylko VAG się nadaję - tanie części, dużo części, nie gnije (w sumie to nawet nie rdzewieje), w internecie już jest rozpracowana każda możliwa usterka.


Dokładnie takie same głupoty możesz przeczytać o renaulcie.
Różnica polega na tym że są poszczególne części są tańsze niż do takiej reni, niektóre czynności serwisowe też są taniej ale to najlepiej jak to będą proste r4 wersji mpi pb. Bo jak zaczniesz wchodzić w szczegóły fsi/tfsi i diesli to to całe oblatanie wszystkich mechaników szybciutko się kończy razem z taniością.

Co do rdzy to np.golfy 5 widziałem mocno skorodowane więc pewnie jest lepiej niż w Japońcach ale w euforię bym nie popadał.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lis 2022, 21:04

W203 to dobra opcja? No bo z tego co wywnioskowałem po waszych wypowiedziach to francuzy odpadają, bo mają jakieś dziwne rozwiązania techniczne, japońce to odpadają na start, bo nie mam zamiaru walczyć z rdzą. Zostaje KIA/Hyundai albo niemieckie samochody.

@edit
Leon 2 mi się jeszcze przypomniał, tylko tam już chyba tylko zostaje ten zmulony 1.6mpi.
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Lis 2022, 21:22

szybki napisał(a):Co do rdzy to np.golfy 5 widziałem mocno skorodowane
podobnie jest z Paskami B6, mnóstwo ich jeździ z pognitymi i polepionymi klapami bagażnika (choć głównie w kombi).

Ale wsadziłeś kij w mrowisko, zaraz będzie "ta, a tojota to nie gnije hohoho" :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Lis 2022, 21:28

mike napisał(a):Ale wsadziłeś kij w mrowisko, zaraz będzie "ta, a tojota to nie gnije hohoho"

Gnije :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lis 2022, 21:29

A może by się tak pogodzić z faktem, że idealnego auta na rynku nie ma?
Francuzy odpadają przez "dziwne rozwiązania" bo tarcze wymieniane co 100 tysięcy kilometrów nie będą kosztować 4 stówy tylko 8 a będą zintegrowane z łożyskami, które również się zużywają? Japończyki rdzewieją. Ford g...o wort. Aut na f się nie kupuje a ople biorą olej.
Jak żyć? Chyba trzeba poruszać się wyłącznie z buta. Ale tutaj znowu różne podeszwy, różne sznurówki, jedne szyte inne klejone
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Lis 2022, 21:32

ciaglepada napisał(a):W203 to dobra opcja? No bo z tego co wywnioskowałem po waszych wypowiedziach to francuzy odpadają, bo mają jakieś dziwne rozwiązania techniczne, japońce to odpadają na start, bo nie mam zamiaru walczyć z rdzą. Zostaje KIA/Hyundai albo niemieckie samochody.


Ta bo W203 nie gnije, nie ma problemów i jest tanie w naprawach :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Gru 2022, 13:24

No dobra, trochę sobie poanalizowałem i popatrzyłem co mam ciekawego w okolicy i jest Saab 9-3 1.8 122km z LPG. Co sądzicie o Saabach?
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

01 Gru 2022, 14:03

Wymiękam :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007