Benzyna do 50tys

25 Wrz 2019, 06:17

Witam, poszukuję auta w benzynie do 50 tysięcy.
Będę poruszał się w 90% po dłuższych trasach(20-25km + 2-3 razy do roku ok 1100km w jedną stronę), dlatego nie szukam małego auta, ale nie potrzebuję też dużego.

Do tej pory skupiałem się na autach typu:
- Mazda 3 bm
- Astra k
- Focus mk3


A głównym kryterium był polski salon, prywatny, najlepiej pierwszy właściciel - co drastycznie zmniejsza ilość ogłoszeń, dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc w poszukiwaniach. Nie skupiam się na modelu - bardziej na bezproblemowym użytkowaniu przez dłuższy czas. Którego aktualnie mam mało - a potrzebuje samochodu. Nie szukam auta w konkretnej lokalizacji. Korzystam z usług firmy sprawdzajacej auta(właściwie muszę podać link, poprzednie auto które miało być sprawdzone nieaktualne )

Ogłoszenia, które 'wpadły mi w oko' :

[link do oferty na Olx wygasł]


[link do oferty na Olx wygasł]

Co o nich sądzicie?
Zachęcam do dawania swoich propozycji.
Quan
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 10 01 2017
Auto: Nie mam

25 Wrz 2019, 09:05

Laguna jest na rynku od 2007 r., nigdy w życiu za 50k. To auto ma świetny stosunek ceny do tego co oferuje, ale jak kupisz początkowe roczniki.
Poza tym diesel 2.0 spali Tobie ok. 6l ON/100km, a taka Laguna 2.0 benzyna weźmie ok. 9,2l PB 95, wiem, bo mialem, a robisz trasy odpowiednie dla diesla.
tomekdk
 

25 Wrz 2019, 10:41

Wiem, że moje użytkowanie auta bardziej by pasowało do diesla, ale nie mieszkam w Polsce. Po uwzględnieniu podatków rocznie nawet przy takim spalaniu jak piszesz zaoszczedzilbym ok 1700zł - a z tego co wiem diesel jest droższy w naprawach niż benzyna.

Może polecisz inny model?
Quan
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 10 01 2017
Auto: Nie mam

25 Wrz 2019, 11:52

A gdzie mieszkasz? - bo kupowanie auta w PL jeśli masz dostęp do zagranicznego rynku to dziwne posunięcie.
Dla Ciebie diesel jak najbardziej, budżet masz ciekawy, jak kupisz młode auto z dobrym przebiegiem to może być tak, że pojeździsz kilka lat bez napraw, a jak po 4 latach będziesz musiał wymienić np. DPF to wymienisz go praktycznie za darmo - dzięki oszczędnościom na paliwie.
Poza tym obalajmy mity, DPF i dwumasa to nie naprawy, ale wymiana części eksploatacyjnych.
Kolejna rzecz przemawiająca za dieslem to jego mnogość, znaleźć dobra benzynę nie jest łatwo a w segmencie D diesle przy niektórych modelach stanowią 80-90% rynku.
No i komfort w trasie, uwierz mi, że jak raz wsiadziesz do mocniejszego diesla to nie zamienisz go na podobna wolnossaca benzynę, taka Laguna 2.0 140 koni w porównaniu z dieslem 2.0 140 koni jest daleko w tyle jeśli chodzi o komfort jazdy, przyspieszania, uciągu, moment obrotowy diesla robi swoje, no i ta różnica w spalaniu.
Z diesli mógłbys popatrzeć na Peugeota 508 z 2.0 (Blue)HDi 150/180 koni (przedlift miał 2.0 HDi 140/163 konie i sporadycznie można te moc spotkać w polifcie), po 2014 r. był lifting i polift byłby dla Ciebie.
Volvo też ma dobre diesle, np. V60 dla Ciebie.
Mondeo ma swoje lata, ale 2.0 TDCi 140/163 konie jest dobry.
Citroen C5 w wersji Exclusive, hydropneumatyczne zawieszenie i fajnie wyciszony, z 2.0 HDi 140/163 konie.
tomekdk
 

25 Wrz 2019, 12:08

W sumie popatrzę na podatek przy tych autach. Tu się muszę z Tobą zgodzić bo często mam okazję jeździć mondeo mk4 140KM i w trasach jest bardzo wygodny, w dodatku przez 75k km jedyne co wypadło z usterek to wąż podcisnieniowy od dpf. To zabieram się do lektury.

Edit: mieszkam w Holandii - także duża waga i diesel to duży podatek - w/w mondeo to trochę ponad 400€ na kwartał, benzyna o podobnej wadze to trochę ponad 200.
Co sądzicie o tym:
[link do oferty na Olx wygasł]
Quan
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 10 01 2017
Auto: Nie mam

25 Wrz 2019, 19:02

W Danii też płacisz więcej podatku za diesla, ale przy 20000km rocznie różnica w cenie paliwa to tutaj zysk na korzyść ON 4000zł rocznie.
W Holandii pewnie ON też jest tańszy od PB95, także byś musiał to sobie konkretnie przeliczyć.

Jednego dalej nie rozumiem, bo będziesz auto rejestrował w Holandii, tak?
Z tego co kojarzę, to w NL pewność przebiegu też jest dosyć spora a Ty wybierasz sobie stereotypowo (salon Polska, bezwypadkowy, pierwszy właściciel) - no, prawie wybierasz, bo 2 właściciel a bezwypadkowości i tak nie stwierdzisz po ogłoszeniu, polski salon na pewno tego nie gwarantuje. Do tego chcesz auto z kraju, gdzie dostępność usługi przekręcania licznika jest "na telefon", nie rozumiem.
Masz dostęp do rynku holenderskiego - nic innego tylko tam kupuj auto, ewentualnie Niemcy, tylko nie Polska.
I spróbuj szukać auta z przebiegiem bliżej 100 000 km ... przy 160 000 km to wkrótce wymiana paska rozrządu, z filtrem DPF też różnie może wkrótce być, sprzęgło / dwumasę trzeba by dokładnie sprawdzić.
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari LaFerrari hybrid - 2,7 sek., 950 KM
    W chwili wprowadzenia na rynek w 2013 roku model ten był nie lada sensacją. Była to bowiem zarówno pierwsza hybryda w historii legendarnej, włoskiej marki, jak również najszybszy model w jej dziejach. Zaplanowano ...