Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

23 Wrz 2019, 20:41

Witam,
proszę was o propozycje potencjalnych samochodów, które mniej więcej spełniałyby moje wymagania.
Autem będę w większości jeździł trybem mieszanym, lecz weekendowo autostrada co miesiąc się zdarzy.
Chciałbym, aby auto było przyjemne w prowadzeniu, żwawe , była możliwość współpracy z gazem i w miarę wytłumione. Mile widziana byłaby również niska awaryjność i wiek auta :D
Aktualnie w oko wpadły mi:
-Seat leon II 1.8 tsi 160KM
-VW golf V GTi 200KM
-Renault megane III 2.0 140 KM
-Lexus IS 200 2.0 150 KM
Nivel
Nowicjusz
 
Posty: 5

Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

23 Wrz 2019, 20:56

Nivel napisał(a):Seat leon II 1.8 tsi 160KM


śmieciowy silnik + instalacja lpg nieopłacalna

Nivel napisał(a):VW golf V GTi 200KM


minimalnie mniej śmieciowy silnik ale ciężej znaleźć + instalacja lpg nieopłacalna

Nivel napisał(a):Renault megane III 2.0 140 KM


spoko

Nivel napisał(a):Lexus IS 200 2.0 150 KM


spoko
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4547
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

24 Wrz 2019, 06:20

1.8tsi zgoda, ale 2.0 to przecież stare dobre ea113, gaz oczywiście średnio oplacalny ale sam silnik jest bdb
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1074
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

24 Wrz 2019, 07:45

Ta, rzeczywiście bdb, raptem tylko kilka kosztownych problemow. Niepotrzebnie porownujesz swoje cdla do podstawowych 2.0 tfsi bo to inne tłoki, pierścienie, korby, walki, poprawiony układ paliwowy, totalnie rozne silniki. Cdla na tym tle jest zupełnie bezproblemowy, taki axx czy bwa niestety nie.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

24 Wrz 2019, 16:20

Czyli golf GTI jest w miarę nie awaryjny ? Odnośnie Renault Megane 3 2.0 orientuje się ktoś jak wygląda sytuacja z skrzynia CVT . Czy auto z taką skrzynia będzie w miarę żwawe przy wyprzedaniu ?

Są jeszcze jakieś samochody warte rozważenia ?
Nivel
Nowicjusz
 
Posty: 5

Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

24 Wrz 2019, 18:12

Raczej bez szans na golfa gti za 25k jeszcze z lpg (którego założenie kosztuje tu z 5k) w dobrym stanie. Przy 30 można zacząć rozmawiać. A te auta mają swoje problemy, które z wiekiem i ilością przejechanych km tylko będą narastać. Jak chcesz mocniejsze auto w tych pieniądzach to Megane rs mk2 lub astra h 2.0t.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) zakładamy strzałką w górę czy w dół? Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) zakładamy strzałką w górę czy w dół?
    Przeglądając forum i inne strony w internecie widzę że sporo osób ma problem z poprawnym założeniem filtra kabinowego jak jest na nim strzałka. Jedni piszą, że w instrukcji jest do góry i tak trzeba zakładać. ...
    Transport ponadnormatywny i jego początki Transport ponadnormatywny i jego początki
    Pojazdy przewożące ciężkie i duże ładunki istniały już w XIX w., jednak dopiero pod koniec lat 20. ub. w. pojawiły się przyczepy, naczepy oraz odpowiednie ciągniki, które można uznać za protoplastów współcześnie ...

  • Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

    24 Wrz 2019, 18:40

    Nivel napisał(a):Czyli golf GTI jest w miarę nie awaryjny ?

    Jest, jak kazde wspolczesne auto naszpikowane elektronika ma swoje problemy z osprzetem typu rozrzad, czujniki, zaworki, pozakupowy pakiet startowy dla takiego silnika to ok 4tys, ale Twoj budzet nie pozwala na zakup takiego auta w dobrym stanie, jego serwis i gdzie tu jeszcze gaz
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1074
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

    24 Wrz 2019, 19:35

    Raziel11 napisał(a):2.0 to przecież stare dobre ea113, gaz oczywiście średnio oplacalny ale sam silnik jest bdb

    Raziel11 napisał(a): jak kazde wspolczesne auto naszpikowane elektronika ma swoje problemy z osprzetem typu rozrzad, czujniki, zaworki, pozakupowy pakiet startowy dla takiego silnika to ok 4tys


    Raziel, pozwolisz, że wrzucę to sobie do stopki? Stare, dobre tfsi z pakietem startowym 4k, leżę
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4547
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

    24 Wrz 2019, 19:38

    Astra H wydaje się według mnie kusząca opcją. Jakiego silnika poszukać w tej kwocie i na jaki rocznik mogę sobie pozwolić ? 3 drzwiowy hatchback wygląda miodnie :D

    To w końcu golf v GTI jest nie osiągalny?
    Nivel
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

    24 Wrz 2019, 19:43

    A co to jest 4k? 2k wrzucasz do jakiegokolwiek zwyklaka z wolnossakiem 1.6
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1074
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

    24 Wrz 2019, 19:46

    Raziel11 napisał(a):A co to jest 4k? 2k wrzucasz do jakiegokolwiek zwyklaka z wolnossakiem 1.6


    Możesz wyliczyć pakiet startowy takiego np. golfa vi 1.6/102 (skoro to vag więc ogarniasz) i wypisać co będzie tam kosztowało 2k?
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4547
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

    24 Wrz 2019, 20:07

    Invi napisał(a):Możesz wyliczyć pakiet startowy takiego np. golfa vi 1.6/102 (skoro to vag więc ogarniasz) i wypisać co będzie tam kosztowało 2k?


    Rozrzad 800
    swiece 100
    olej 210
    filtr powietrza 50
    aktualizacja softu 180
    czyszczenie przepustnicy 150
    =1490




    Olej 210
    swiece 200
    filtr powietrza 100
    pcv 180
    hpfp 260
    rozrzad 1400
    n75 450
    dv 200
    nagar 600
    =3600

    ceny czesci z aso, robota w niezaleznym warsztacie

    jak widac i tu i tu wyszlo po 5 stówek mniej
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1074
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

    24 Wrz 2019, 21:49

    Invi, Raziel i Trainpro tylko przypominam, że za bezsensowne dyskusje może być kuku.

    Megane 2.0 140 raczej bym sobie darował, bo to ten sam silnik co w Lagunie - niezbyt polecany do LPG, do tego to CVT. Lepiej szukać 2.0 tce, ale tu może być słabo z budżetem
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12663
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Hatchback/sedan za 20-25k z co najmniej 140 KM PB+GAZ

    25 Wrz 2019, 16:54

    No to chyba astra H mi została . O 2k mogę budżet zwiększyć w poszukiwaniu Megane 3 . Fiesta mk7 wydaje się również spoko z silnikiem 120KM i wydaje mi się że ten silnik powinien być w stanie poradzić sobie z tym autem . W dodatku LPG mógłbym sobie odpuścić bo spalanie nie powinno być wysokie .

    EDIT :
    Aktualnie przeglądam astry i megane. Kwotę przy megance trochę naciągnąłem.

    Megane:
    1 https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0-16vturbo-180kmxenonbluetoothpanorama-ID6CswQo.html#d883681aba

    2 https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0-tce-180km-coupe-alufelgi-18-klimatronik-nawigacja-ID6CwwXH.html#d883681aba
    3 https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-nowy-rozrzad-opony-od-osoby-prywatnej-ID6C4vg1.html#d883681aba
    4 https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-wzorowy-stan-2-0-turbo-navi-xenon-skory-fulll-ID6CrI9f.html#d883681aba
    5 https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0-turbo-180km-bixenon-navi-skora-panorama-fuull-szwajcar-alu-serwis-ID6BOjnb.html#d87ddb7218

    Astra:
    1https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-ID6Ctpvq.html#dc8e04ccc7
    2https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-gtc2-0turbo-lpgoryg-lakiersporttuv-do-10-2020z-niemiec-ID6C8Dtr.html#b67aac21b5
    3https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-gtc-2-0-turbo-200-koni-xenon-sport-doinwestowana-ID6BTtm5.html#dc8e04ccc7
    4 https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-gtc-2-0-turbo-200km-klimatronik-tempomat-xenon-lpg-ID6Cwx5C.html#4458be48e0
    5 https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-gtc-2-0-turbo-opc-line-bi-xenon-ids-tempomat-ID6CwPYt.html#87c49a43c3

    Jak wam wydają się te auta ?
    Nivel
    Nowicjusz
     
    Posty: 5