Bicie kierownicy przy hamowaniu

04 Maj 2022, 14:53

Czy tylne tarcze i klocki mogą być winne biciu na kierownicy przy hamowaniu czy to wina tylko i wyłacznie przednich ?
straznik
Nowicjusz
 
Posty: 32

04 Maj 2022, 15:46

Tylne nie mają wpływu na układ kierowniczy więc raczej to wina przednich.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7566
Zdjęcia: 24

04 Maj 2022, 19:02

Rokiko napisał(a):ylne nie mają wpływu na układ kierowniczy więc raczej to wina przednich.

Tutaj dopiszę, że jeżeli samochód jest obciążony, to winne mogą być też hamulce tylne. Rzadko się to zdarza, ale nie wiem czy nie tylko przy hamulcach bebnowych ( proszę potwierdzić jak ktoś pamięta ).
Oprócz tarcz, klocków i zacisków, winne może być też zawieszenie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 19374
Zdjęcia: 1207
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Maj 2022, 11:00

U mnie w L200 bicie podczas hamowania bylo spowodowane ... zuzyta oponą. pękł kordon. nie mogli znaleźć przyczyny przez 3 miesiace a jak wymieniłem opony nagle problem ustapił zupełnie.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2

05 Maj 2022, 18:39

Tu żeby wyeliminować opony można zamienić przód z tyłem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 19374
Zdjęcia: 1207
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Maj 2022, 19:19

Na oponach zimowych i letnich które ostatnio zmienialem to samo. Tarcze i klocki przednie byly zmieniane i polepszylo sie przez jakiś czas wogóle nie bylo bicia jednak znów wystąpil ten problem, tak jakby coś te tarcze krzywiło.Ostatnio zauważylem że z tylu tarcze są nierówno zużyte i pomyślalem ze moze przez nie przechodzą wibracje przez zawieszenie.
straznik
Nowicjusz
 
Posty: 32
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co może się przydać podczas zimowego wyjazdu autem w góry?
    Okres zimowy, w szczególności ferii zimowych zachęca do wyjazdów w góry. Jako środek transportu przeważnie wybieramy samochody, z uwagi na wygodę, jaką oferują. Aby jednak wyjazd nie okazał się nieśmieszną ...
    Fiat Tipo - kompaktowy sedan
    Fiat TIPO to całkowicie nowy, czterodrzwiowy samochód, stworzony od samego początku jako trójbryłowy sedan, zgodnie z koncepcją "Born to be Sedan ", co pozwoliło wydobyć zrównoważone kształty włoskiego ...

05 Maj 2022, 22:48

U mnie nie tak dawno podobny przypadek. Znajomy mówi, że tarcze mam krzywe, chodź było dla mnie trochę mało realne. Pojechałem do mechanika i do wymiany końcówka drążka kierowniczego prawa wahacze. Do tego zbieżność i nie to auto. Nic nie nie bije nawet na autostradzie.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2022, 09:32

straznik napisał(a):Tarcze i klocki przednie byly zmieniane i polepszylo sie przez jakiś czas wogóle nie bylo bicia jednak znów wystąpil ten problem, tak jakby coś te tarcze krzywiło
Jakiej firmy masz tarcze i kocki założone z przodu?
Od razu po ich wymianie problem ustąpił i jak długo było dobrze? Hamowałeś może jakoś mocno przed ponownym wystąpieniem tego objawu (mocne hamowanie wjazd w kałużę z rozgrzanymi tarczami itp.)?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7566
Zdjęcia: 24

09 Maj 2022, 17:57

Tarcze z przodu Ferodo klocki TRW .Tak odrazu po wymienie hamowalo sie gladko i bez wibracji na kierownicy czasem wyczuam też na pedale hamulca że delikatnie pulsuje. Nie bylo gwaltowmego hamowania po zmianie , wjazdu w kaluże też nie przypominam sobie.Mechanik wspominał żeby podjechać za jakiś czas i coś w zawieszeniu wymieni także może to być to o czym wspominał Miro12
straznik
Nowicjusz
 
Posty: 32

14 Maj 2022, 22:45

Jeśli hamujesz i bije kierownica (a nie cała buda która przenosi na kierownicę) to przednie tarcze raczej na pewno. Opony powodują również bicie przy przyspieszaniu/jednostajnej jeździe.

PS. Nowy zestaw jeśli jest źle założony i nie jest sprawdzone bicie przyrządem zegarowym też mogą bić.

PS2. Jeśli tarcze zostały założone na brudne piasty, to po czasie mogły się zwichrować. Miałem tak u siebie, po wymianie OK, po kilku tysiącach bicie jak ch...a. Tarcze zdjęte i porażka, wszędzie ruda wylazła i podbiła.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007