BladeGlider - zwrotny i oszczędny samochód elektryczny

BladeGlider - zwrotny i oszczędny samochód elektryczny

14 Lis 2013, 14:05

BladeGlider - niezwykle zwrotny i oszczędny samochód elektryczny inspirowany stylem szybowca, obiecujący wrażenia z jazdy porównywalne z tymi, które towarzyszą lotowi ślizgowemu.

Image

Koncepcyjny BladeGlider zapewnia kierowcy i pasażerom zupełnie nowe wrażenia z jazdy, dzięki swojemu szybowcowemu rodowodowi oraz emocjom, jakie wywołuje dynamika wynikająca ze specyficznej sylwetki nadwozia, kojarzącej się z samolotem z umieszczonymi skośnie skrzydłami.

    Aerodynamicznie wyprofilowany przód z wąskim rozstawem kół oraz zapewniający stabilność szeroki rozstaw kół tylnych sprzyjają ograniczeniu oporu powietrza i wytwarzaniu większej siły dociskającej. To z kolei przekłada się na lepsze manewrowanie i trzymanie się drogi przy dużych przeciążeniach bocznych oraz przyspieszeniu, a także na mniejsze zużycie energii.
    Specyficzna, centralna pozycja fotela kierowcy sprawia, że można się w nim poczuć jak za sterami szybowca. Dzięki deltowatej konfiguracji trzymiejscowej kabiny również pasażerowie podróżujący z tyłu mogą liczyć na „lotnicze" wrażenia. Napęd zapewniają niezależnie sterowane silniki elektryczne umieszczone w tylnych kołach BladeGlidera.
Image Image Image Image

Prototyp jest zapowiedzią wersji seryjnej, która łącząc innowacje i emocje we właściwy dla marki Nissan sposób po raz kolejny potwierdzi jej pozycję lidera bezemisyjnej mobilności.

Film o prototypie BladeGlider

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2716
Zdjęcia: 9738
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus ES po tuningu TRD Lexus ES po tuningu TRD
    Nowy Lexus ES zadebiutował oficjalnie dopiero pół roku temu, a japoński oddział Toyota Racing Development przygotował już kilka interesujących elementów pozwalających na zarówno optyczny, jak i mechaniczny ...
    Lexus GS F i Torque Vectoring Differential Lexus GS F i Torque Vectoring Differential
    Gdy osiem cylindrów, pracując w zgodnym rytmie, wytwarza potężną moc 477 koni mechanicznych, a sportowa, ośmiobiegowa przekładnia automatyczna doskonale dopasowuje przełożenia do prędkości i przyspieszenia, potrzebny ...

  •