Bmw 316i e46 brak możliwości odpalenia

21 Lis 2013, 12:41

Witam,
Mam kłopot który mnie bardzo irytuje, mianowicie zakupiłem we wrześniu Bmw E46 316I, rok 1999, benzyna. Po 2 tygodniach jazdy samochód się rozładował nie mogłem go odpalić, po przekręceniu kluczyka słyszałem tylko cykanie pod zegarami. Został wymieniony alternator, akumulator jest naładowany i przez półtora miesiąca miałem spokój, sytuacja się powtórzyła. Mechanik przejrzał elektrykę w celu odnalezienia zwarcia i nic. W tej chwili samochód jest znów w warsztacie. Co może być przyczyną takiej usterki.
Pawel0133
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 02 2013
Auto: Bmw
Silnik: 1.6i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Gru 2013, 06:01

Elektrykę powinien przejrzeć elektryk :!: ... Mechanik nie ma tu nic do rzeczy. Koniecznie! Powodem może być kostka stacyjki, rozrusznik lub obwód między nimi.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Gru 2013, 09:43

Zapytaj też mechanika, ile prądu z akumulatora pobiera instalacja. Ciekawe co ci powie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Gru 2013, 00:50

po odebraniu autka wymieniono mi końcówkę która ma mocniej doładowywać akumulator.
pobór mocy z włączonymi wycieraczkami, klimą, światłami oraz radiem- 14,6
Pawel0133
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 02 2013
Auto: Bmw
Silnik: 1.6i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Gru 2013, 19:36

Pawel0133 napisał(a):po odebraniu autka wymieniono mi końcówkę która ma mocniej doładowywać akumulator.
pobór mocy z włączonymi wycieraczkami, klimą, światłami oraz radiem- 14,6


Rozwiązało to problem??? Chodzi o regulator napięcia na altku pewnie :?:???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

23 Sty 2014, 12:04

Niestety, mimo wymiany końcówki która ma mocniej doładowywać akumulator po miesiącu czasu mam ten sam kłopot.
Pawel0133
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 02 2013
Auto: Bmw
Silnik: 1.6i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sty 2014, 22:29

Pawel0133 napisał(a):Niestety, mimo wymiany końcówki która ma mocniej doładowywać akumulator po miesiącu czasu mam ten sam kłopot.


Tak też myślałem... No to teraz tak.

Po primo:

Vermin napisał(a):Elektrykę powinien przejrzeć elektryk :!: ... Mechanik nie ma tu nic do rzeczy. Koniecznie! Powodem może być kostka stacyjki, rozrusznik lub obwód między nimi.


Po duo:

MotoAlbercik napisał(a):Zapytaj też mechanika, ile prądu z akumulatora pobiera instalacja. Ciekawe co ci powie.


Po tres:

Sprawdź ogólny stan aku. Poziom elektrolitu itp. I nie wymieniaj niepotrzebnych rzeczy... Teraz doczytałem że w pierwszym poście napisałeś

Pawel0133 napisał(a):Został wymieniony alternator, akumulator jest naładowany i przez półtora miesiąca miałem spokój, sytuacja się powtórzyła.


i teraz wymieniłeś reg. napięcia... Jakby ktoś Ci cały czas zawracał głowę tylko tym ładowaniem. Pali Ci się jakaś kontrolka podczas jazdy/pracy silnika???

Pozwolę sobie zamknąć oczy i powiedzieć że na 90% jest to wina kostki stacyjki... Ale zbadaj sam aku i zrób resztę z powyższych cytatów!!!

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

25 Sty 2014, 02:19

Pawel0133 napisał(a):pobór mocy z włączonymi wycieraczkami, klimą, światłami oraz radiem- 14,6

Na przyszłośc - 14,4 to nie pobór mocy, tylko napięcie ładowania akumulatora, wyrażane w voltach ( V ). :wink:
Generalnie rzecz biorąc, napięcie 14,6V przy włączonych tych odbiornikach to za dużo. Maxymalnie powinno być około 13,9V i to przy włączonych tych odbiornikach. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach max powinno być 14,4V. A jak ty masz 14,6 przy powłączanych tych odbiornikach, to jak je powyłączasz to będziesz miał około 15V. A to już dużo za dużo. Na dłuższą metę niszczy to akumulator. Ten, co ci to robił to partacz nie fachowiec. Pojedz do elektryka i niech cio to naprawi. Mechanik nic tu nie zrobi, jak nie jest elektrykiem samochodowym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2014, 14:06

Ogólnie samochód był w warsztacie (mechanik i elektryk w jednej osobie) się tym tematem zajął.
Prosił bym podjechał jeszcze do niego i sprawdzi oraz podładuje akumulator. Poproszę go by sprawdził ten elektrolit i kostkę stacyjki.

Ale obawiam się że ostanie rozładowanie było z mojej winy, czekałem 10 minut z wyłączonym silnikiem ale miałem włączone ogrzewanie i radio. A podobno to może rozładować nowy akumulator o 30%. A ten który mam w tym samochodzie nie wiem kiedy był wymieniany, na pewno
nie jest nowy.
Pawel0133
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 02 2013
Auto: Bmw
Silnik: 1.6i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2014, 16:57

Najpierw trzeba zrobić porządek z ładowaniem. Jak pisałem wyżej 14,6V przy powłączanych odbiornikach jest za dużo - jak te odbiorniki wyłączysz, to napięcie ładowania wzrośnie. A max może być 14,4V. Jeżdżąc z takim napięciem ładoweania prędzej czy później uszkodzić akumulator. A nie wiadomo jak będzie reagowała elektronika na takie napięcie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000