REKLAMA
Jakiś czas temu ściągnąłem sobie bmw z niemiec z silnikiem 1.9 bodajże jest to m43 w compakcie i teraz zaczynają się schody bo niemiec od którego kupowałem auto mówił mi że jest to silniki 1.9 (1895) z nowszej wersji bo z tamtym się coś stało i że serwis bmw mu to wymienił i teraz pytanie czy da się jakoś dokładnie sprawdzić jaki to jest silnik?
Następnie problem jest taki że silnik zaczął brać olej z tym że nie ma żadnych oznak tego żeby go brał tzn. nie kopci ani nic, a jak odkręce korek od wlewu oleju to czuć w nim benzynę? i przy uruchomieniu auta jest tam podciśnienie czy tak powinno być?
Kolejną rzeczą jest że wymieniałem chyba z 3 razy płyn w chłodnicy odpowietrzałem i auto się cały czas grzej tzn. gotuje? I teraz pytanie jak sprawdzić co to może być? Może to być termostat?
No i na koniec mam pytanie odnośnie spalania czy to normalne jest że przy "ekonomicznej" jeździe bmw w miasto/trasa auto na baku przejedzie mi tak gdzieś może około 300 km? Na prawdę bez żadnego piłowania itp. paliwo ucieka jak szalone i tak zastanawiam się czy może być walnięty przeływomierz bo są odczuwalne i widoczne falowanie obrotów
aa i takie pytanie czy w tych silnikach jest dwumasa czy coś? bo czasami jak dam za mało albo za dużo gazu to całe auto drży. Sprawdzałem czy nie są to jakieś gumy pod silnikiem ale wszystko jest ok?
Jest to moje pierwsze auto więc proszę o wyrozumiałość dopiero staram się je ogarniać w miarę