BMW E36 - Problemy z silnikiem

06 Maj 2017, 12:41

Jakiś czas temu ściągnąłem sobie bmw z niemiec z silnikiem 1.9 bodajże jest to m43 w compakcie i teraz zaczynają się schody bo niemiec od którego kupowałem auto mówił mi że jest to silniki 1.9 (1895) z nowszej wersji bo z tamtym się coś stało i że serwis bmw mu to wymienił i teraz pytanie czy da się jakoś dokładnie sprawdzić jaki to jest silnik?
Następnie problem jest taki że silnik zaczął brać olej z tym że nie ma żadnych oznak tego żeby go brał tzn. nie kopci ani nic, a jak odkręce korek od wlewu oleju to czuć w nim benzynę? i przy uruchomieniu auta jest tam podciśnienie czy tak powinno być?
Kolejną rzeczą jest że wymieniałem chyba z 3 razy płyn w chłodnicy odpowietrzałem i auto się cały czas grzej tzn. gotuje? I teraz pytanie jak sprawdzić co to może być? Może to być termostat?
No i na koniec mam pytanie odnośnie spalania czy to normalne jest że przy "ekonomicznej" jeździe bmw w miasto/trasa auto na baku przejedzie mi tak gdzieś może około 300 km? Na prawdę bez żadnego piłowania itp. paliwo ucieka jak szalone i tak zastanawiam się czy może być walnięty przeływomierz bo są odczuwalne i widoczne falowanie obrotów


aa i takie pytanie czy w tych silnikach jest dwumasa czy coś? bo czasami jak dam za mało albo za dużo gazu to całe auto drży. Sprawdzałem czy nie są to jakieś gumy pod silnikiem ale wszystko jest ok?

Jest to moje pierwsze auto więc proszę o wyrozumiałość dopiero staram się je ogarniać w miarę :)
Grzybu77
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 17 12 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E36 316i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Maj 2017, 15:58

Pokaz fotki silnika bez osłon
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16105
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Maj 2017, 16:45

OK dodałem do załącznika
Grzybu77
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 17 12 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E36 316i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Maj 2017, 17:53

Grzybu77 napisał(a): jak odkręce korek od wlewu oleju to czuć w nim benzynę? i przy uruchomieniu auta jest tam podciśnienie czy tak powinno być?

Tutaj może być uszkodzony zawór odpowietrzania skrzyni korbowej . Nie jestem pewny czy występuje w Twoim silniku . Jeśli tak to ma również wpływ na wolne obroty. https://www.google.pl/search?q=bmw+e36+ ... 72&bih=777
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4682
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2017, 18:06

Dobra po kolei.
Grzybu77 napisał(a):niemiec od którego kupowałem auto mówił mi że jest to silniki 1.9 (1895) z nowszej wersji
zgadza sie, jest to silnik 1.9 z E46
Grzybu77 napisał(a):Następnie problem jest taki że silnik zaczął brać olej z tym że nie ma żadnych oznak tego żeby go brał tzn. nie kopci ani nic, a jak odkręce korek od wlewu oleju to czuć w nim benzynę? i przy uruchomieniu auta jest tam podciśnienie czy tak powinno być?
a zauważyłeś że oleju przybywa? Sprawdź to.
Grzybu77 napisał(a):Kolejną rzeczą jest że wymieniałem chyba z 3 razy płyn w chłodnicy odpowietrzałem i auto się cały czas grzej tzn. gotuje? I teraz pytanie jak sprawdzić co to może być? Może to być termostat?
a po co wymieniales płyn aż 3 razy??? Widzę że masz instalację gazową, BMW ciężej się odpowietrza z LPG i trzeba to robić na wyższych obrotach i na odkreconych dwóch odpowietrznikach. No chyba że tam jest tylko w chłodnicy..... Nie musi być to termostat, jak będzie źle odpowietrznik też będzie gotowalo.
Grzybu77 napisał(a):No i na koniec mam pytanie odnośnie spalania czy to normalne jest że przy "ekonomicznej" jeździe bmw w miasto/trasa auto na baku przejedzie mi tak gdzieś może około 300 km? Na prawdę bez żadnego piłowania itp. paliwo ucieka jak szalone i tak zastanawiam się czy może być walnięty przeływomierz bo są odczuwalne i widoczne falowanie obrotów
zbiornik masz chyba 55L więc 300 km na zbiorniku no to dużo za mało, za spalanie jest odpowiedzialny przepływomierz, czujnik temperatury i sonda lambda. Trzeba podłączyć pod kompa i zobaczyć co tam pokaze.
Grzybu77 napisał(a):

aa i takie pytanie czy w tych silnikach jest dwumasa czy coś? bo czasami jak dam za mało albo za dużo gazu to całe auto drży. Sprawdzałem czy nie są to jakieś gumy pod silnikiem ale wszystko jest ok?
tak jest tam dwumas najlepiej sprawdzisz to wrzucając bieg wciśnij hamulec i trzymaj w "połsprzęgle" jak będzie telepało to prawdopodobnie dwumas.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16105
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Maj 2017, 18:17

Ale jaki to jest model? O ile dobrze pamietam E36 bylo produkowane do 98r.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymóg opon zimowych w Europie
    Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...
    Czy warto rozszerzyć ubezpieczenie samochodu OC o AC?
    Czy warto rozszerzyć ubezpieczenie samochodu OC o AC, skoro autocasco wiąże się z dodatkowym kosztem? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, przeglądając oferty. Tym bardziej że podczas gdy ubezpieczenie OC (odpowiedzialności ...

06 Maj 2017, 18:32

On ma m43 105KM a compact do 2000r był produkowany.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16105
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Maj 2017, 18:51

Czyli wymieniono silnik 1.6 produkowany do 99r na 1.9 z oznaczeniem tez 316i,produkowany od 98-2001 r,jeden i drugi nie jest polecany.Klopoty z ukladem chlodzenia,pompa wody i termostat,nieszczelnosci przewodow oraz zbiorniczka wyrownawczego.Zawodzi tez elektronika pokladowa oraz sterujaca praca silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2017, 15:23

Oleju nie przybywa tylko ubywa a nigdzie nie widzę żeby go "wypluwał" jeszcze jak będę miał gdzie to zajrzę pod silnik ale ostatnio jak patrzyłem był czyściusieńki.

co do wymiany płynu chłodniczego wymieniałem bo już kilka razy mi zagotowało i wyrzyciło go co wiązało się z dolaniem i kolejnym odpowietrzeniem które niczego nie dawało. Co do odpowietrznika jak by ktoś mógł mi zaznaczyć gdzie w tym silniku dokładnie jest termostat był bym wdzięczny. na 100% wiem że 1 odpowietrznik jest przy wlewie ale słyszałem że na obudowie termostatu też powinien być. - odpowietrzać na wyższych obrotach tzn. jak?
Ja zawsze czekałem aż dojdzie do normalnej temp. pracy i sprawdzałem czy wieje ciepłe powietrze i zawsze leciało letnie

co do dwumasy to ja zrobię tak jak napisał Kao i nie będzie telepało to co wtedy będzie nie tak? sprzęgło?


To jest BMW E36 COMPACT tak wyjaśniam tylko bo chyba tego nie dopisałem
Grzybu77
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 17 12 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E36 316i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2017, 15:41

Nie sadze by byl dwu mas,czy podczas telepania wskazowka obrotomierza chodzi gora dol?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2017, 16:04

Na to uwagi nie zwróciłem jedyne co zauważyłem to np. podczas hamowania gdy jadę szybko i wcisnę sprzęgło to wskazówka spada prawie na zero nie zawsze ale czasami. I jest problem z mocą bo na zimnym jak odpalę to ma spowolnioną reakcje na gaz i czasami różnie obroty trzyma
Grzybu77
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 17 12 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E36 316i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2017, 16:11

Zacznjj od sprawdzenia szczelnosci dolotu,wszystko po kolei.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2017, 16:45

Więc tak filtr powietrza był wymieniany zaraz po przyjeździe do niemiec tylko tutaj może być problem bo są dwa takie same silniki tj, ja mam z e46 a jest taki sam tylko z e36 bodajże i może to być jakiś problem żę założyłem zły filtr (przy zakładaniu był lekko za duży ale jest wszedł) dalej po odpięciu przepływomierza silnik chodzi nie równo co do rur to nie widać nigdzie żeby coś był nie w porządku jedynie "zapinka" na początku obudowy filtra była odpięta ale zapiąłem ją i bez zmian.
Grzybu77
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 17 12 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E36 316i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2017, 17:06

A zawor EGR?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2017, 17:08

Ale to jest benzyna a w benzynie nie ma EGR przecież
Grzybu77
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 17 12 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E36 316i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999