BMW e60 520d 163KM - Dziwna kultura pracy silnika

23 Maj 2020, 15:00

Witam.
Posiadam BMW e60 520d 163km i od ostatniego tygodnia mam problem z nierówna praca silnika na biegu jałowym i do 2tys obrotów. Problem polega na tym że często, (nie za każdym razem) jak samochod stoi na biegu jalowym to obroty skaczą 600-900 przez co cały samochod zaczyna klepotac, a jak mam do 2000 obrótow i jade jakieś 60kmh to da się odczuć często takie szarpnecie, tak jakby silnik stracił moc i zaraz ja odzyskał. Spotkaliście się kiedyś z takim czyms?
Kacper2709
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Maj 2020, 15:33

Bez komputera i dobrej głowy się nie obejdzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Maj 2020, 18:08

Te silniki posiadają dwie pięty słabe,klapki w dolocie oraz łańcuch rozrzadu z napinaczami,obydwie dają podobne objawy,podobne do tych,jeśli silnik ma juz ponad 150 tyś km to wielce prawdopodobne,klapki potrafią siąść juz przy przebiegu 60 tyś.km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Maj 2020, 18:10

Samochod ma już 201tys. A klapki ostatnio ogladalem przy wymienianie uszczelek w dolocie (2-3miesiace temu) i jakiś sporych luzów nie mialy, ale mogę je sprawdzic jeszcze raz ewt. Zaslepic. A co do napinaczy, to macie jakiś nieinwazyjny sposób żeby to sprawdzic?
Kacper2709
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Maj 2020, 19:11

Który to rocznik dokładnie? Wiem tylko,że chyba te silniki z tą mocą montowano 2005-2007,nie pamiętam już ,w którym roku przeniesiono rozrząd od strony skrzyni.Ja myslę,że rozrzad będzie out i to jego wina,skoro klapki są sprawdzone,w każdym badż razie tak czy siak pokrywa zaworów do zdjęcia,tutaj nie ma żartów,bo gdy się przeholuje w wersjach z wprasowaną zębatką w wał,trzeba kupować cały komplet,z wałem,jeśli zje zęby,warto sprawdzić rozrząd,koszty wymiany w skrajnych przypadkach dosyć duże.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Maj 2020, 01:03

Ja jeszcze mam rozrząd z przodu, wiec rozrząd do sprawdzenia?
Kacper2709
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator zimą
    Śnieg, ostry mróz… jednym słowem zima – to czas, kiedy nawet najlepsze akumulatory potrafią zawieść i spowodować, iż nasz samochód w pewnym momencie po prostu nie odpali. Co robi wtedy kierowca? ...

24 Maj 2020, 08:57

Tak,zacznij od sprawdzenia rozrządu,by uniknąć dużych kosztów należy to zrobić już przy przebiegu ok.150 tyś km,tyle wytrzymują rozrządy w tych silnikach,potem może dochodzić do dewastacji,podobnie jest z silnikami Mrcedesów np.w 204 przedliftowe(żle utwardzone koła zębate),potem łańcuchy poprawiono ale pomimo wszystko należy sprawdzać,nieporozumieniem jest montowanie łancuchów jednorzędowych w autach dosyć mocnych,nawalają też napinacze,zużywają się ślizgi.Te silniki w BMw potrafią generować duże koszty,mechanicy radzą omijać je szerokim łukiem.Tam są tylko dwa silniki benzynowe godne uwagi oraz jeden 3 litrowy diesel.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)