BMW E90 za 40k

17 Sty 2019, 09:50

Witam. Tak jak w temacie, zbieram się do kupna auta. Docelowo e91-kombi. Wchodzą w grę tylko i wyłącznie benzyny. Mam 5 minut do firmy. Jest wiele różnych opinii o tym modelu. Przeglądam rynek i wygląda na to, że za 40tys można coś kupić co nie spędzi połowy czasu w warsztacie. Znam koszty serwisu BMW. Zależy mi na tym, by auto nie irytowało mnie z powodu awarii. Czy w tych pieniądzach ma duże znaczenie jaki silnik wybiorę? Nie jestem wyścigowcem. Zależy mi na ładnym i dobrze utrzymanym aucie. Jaki silnik polecacie? Jest sens przytaknął małych przebiegach kupować 2.5 czy3.0? Może wystarczy 2.0? ( Tak słyszałem o awariach ale zazwyczaj są one w zajechanych Niemcach "od Niemki". Pozdrawiam
Brucelee
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Sty 2019, 13:51

Jeśli ma być e90 to najlepiej r6 przedlifta. Np 3.0 258km
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Sty 2019, 23:00

A co za zmiany wprowadzono po FL w silnikach R6?
Brucelee
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Sty 2019, 23:20

Bezposredni wtrysk i wszystko co najgorsze z nim zwiazane.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Sty 2019, 07:00

Akurat wtrysk nawet nie jest wierzchołkiem góry lodowej przyjemności związanych z tym autem... :D
Ogólnie fajnie jedzie tylko trzeba się zastanowić czy ta jazda rekompensuje koszty delikatnie mówiąc zwariowane :ok:
Zresztą jakoś teraz był u nas temat kosztów diesla e90 i są osoby dla których jest normalnie. Więc ja bym się zastanowił ile autor może wydać na auto od zakupu aż do sprzedaży i tyle... bo jak to się ustali to trzeba brać wersje dającą najwięcej frajdy .
Sądzę że dyskusja o psujactwie tego auta jest zbędna bo tego jest tak dużo że trudno spamiętać te przyjemności a wszystko jest rozpracowane przez fora, mechaników itp. Pozostaje tylko kwestia kasy no i nazewnictwa...słowo klucz to "serwis", wszystko jest serwisem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Sty 2019, 07:48

Tylko ze ten wtrysk rodzi jeszcze dodatkowe koszty, jak np problemy z wtryskiwaczami, katalizatorami nox czy hpfp, która żeby było miło potrafi nawet jako nowa paść po 30tys km.
To czy takie r6 wolnossace w e90 fajnie jedzie to pojecie wzgledne. Dla jednego fajnie, dla drugiego nie. Dla mnie np wersja 258km szalu nie robi i ktos kto jezdzil wczesniej autem o podobnej mocy lub troche mniejszej, a z turbo moze sie rozczarowac.
E90 przy serwisie na ori czesciach jest autem okropnie drogim w utrzymaniu, a nie zawsze da sie znalezc dobre zamienniki, to nie vag. Najlepiej takie koszty rekompensuje 335i, tam przynajmniej wiesz za co placisz i ze jest to warte:-)
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Rapid - nowy wymiar Skody
    SKODA Rapid stanowić będzie nowy wyznacznik dla wszystkich samochodów marki pod względem ponadczasowego designu oraz przestronności wnętrza. SKODA Rapid to pojazd idealnie uzupełniający dotychczasową gamę modeli, wpasowując ...

18 Sty 2019, 09:08

Dla mnie zwykłe 3,0 pb w e90 jest do bólu zwykłe ale niby ludziom starcza... co do bezp.wtrysku to generuje usterki ale i tak podstawą jest branie oleju. A jeżeli chodzi o zamienniki to jest następny mit pt."tanio bo niemiecko" bo wszystko co jest dobrej jakości.swoje kosztuje a zestawiając to z częstotliwością i ilością ustetek potrafi zaboleć... zresztą tekst z innego forum pt. Aryjska alfa romeo jest strzałem w dziesione.
A nawiasem mówiąc już tak ogólnie to śmieszy mnie zamiatanie pod dywan badziewności tych aut :ok: gdzie same noty serwisowe producenta wyglądają jak encyklopedia... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Sty 2019, 11:17

Ok.ale mowa tu o wersji po lifcie w tych wersjach silnikowych tak? Czyli najbezpieczniej teoretycznie brać ten silnik przed liftem?
Brucelee
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Sty 2019, 11:42

Teoretycznie... Ale problemy z braniem oleju, elektroniką i wszystkimi możliwymi rzeczami i tak będą.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Sty 2019, 11:55

Troche ciekawie się czyta, bo moja po zrobieniu prawie 20k km nie była w warsztacie z powodu usterki. Także może trafił mi się złoty egzemplarz.... ;)
Przed zakupem też byłem straszony że to szroty i studnie bez dna ale jak narazie nie narzekam.
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

18 Sty 2019, 12:29

e2rduo napisał(a):Troche ciekawie się czyta, bo moja po zrobieniu prawie 20k km nie była w warsztacie z powodu usterki. Także może trafił mi się złoty egzemplarz.... ;)
Przed zakupem też byłem straszony że to szroty i studnie bez dna ale jak narazie nie narzekam.


Spoko... tylko potem żebyś nie dopisał że 25k.km. kosztowało Cię 6k co dalej jest serwisem i to całkiem normalnym :D

Ogólnie nie biorę jednostkowych przypadków pod uwagę bo na tej zasadzie mogę Ci powiedzieć że moja bratowa zrobiła dieslem i to najgorszym na rynku i to w mieście 100k.km. i nie miała żadnej awarii nawet takiej najmniejszej... a wiem o tym że to auto jest cykającą bombą zegarową i trzeba się liczyć z godziną W.
Więc powtórzę... jeżeli ktoś liczy się z dużymi kosztami to nie ma co filozofować tylko szukać czegoś fajnego.

p.s.

Pisałem już na forum o tym... mój kolega teraz sprzedaje e92 bo mówi że chce odpocząć od (zje..anego) bmw i zepsuła mu się lampa hmmm ostatni raz zepsułem lampę 8lat temu na słupie no ale w BMW nie jest to oczywiste a naprawa min.400zł. i psioczenie szpenia od lamp w gratisie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Sty 2019, 12:43

Zgadzam sie, a podałem tylko mój przykład. Po prostu w chwili obecnej jestem zadowolony. Niestety wiem, i liczyłem sie z tym przy zakupie tego auta. Nie jestem fanem tej marki. Lecz trafiło mi sie to auto w dobrych pieniądzach, ładnie zrobione, w m pakiecie, więc kupiłem. A że często zmieniam auta to nie ma problemu dla mnie ;)
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

18 Sty 2019, 13:08

Panowie z takimi autami jest tak, że by naprawdę się z nich cieszyć, trzeba o nich śnić. Inaczej zrujnują nas psychicznie przez koszty serwisu i naprawy. Od zawsze marzyłem o E91 i zobaczymy co będzie. Może się po miesiącu rozmysle i kupię citroena :shock:
Dzięki za odpowiedź i za rady! Pozdrawiam
Brucelee
Nowicjusz
 
Posty: 4