BMW F20 118i Pobór oleju

03 Maj 2022, 13:31

szybki napisał(a):Kolega źle napisał. Silnik ten który opisujesz jest najgorszym syfem jaki powstał w klasie r4t. Kiedyś bywały jakieś wynalazki typu np.vw r4 turbo z kompresorem ale to co masz pod maską na tą chwilę jest "top on the top".

Gość118791 napisał(a):Tak czytam Ciebie SZYBKI.. i mi się wydaje ze malo wiesz o samochodach... bez urazy...

Tutaj niestety kolega szybki ma absolutną rację. Ten silnik nie ma dobrych opinii niestety. Nawet ot, że rozrząd jest na łańcuszku a nie na pasku, nie jest tutaj plusem...Zresztą co tu dużo dyskutować? Poszukaj w necie na temat silników N13. Jest tego naprawdę sporo i wierz, że to wszystko nie jest wyssane z palca. Jedynie co można powiedzieć, to to, że nieco lepsze były te silniki, produkowane we Francji ( silniki są pochodzenia niemiecko-francuskiego ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Maj 2022, 13:37

No tak 1.6 EB wygrywa.. smiech na sali.. pocisnij go troche to zobaczysz te zaplajace sie komunikaty... " Brak plynu chłodniczego!"

Ja nie mowie o ty co jest teraz tylko w latach ok 2010

Powiem tak... ogolnie to kazdy silnik T. Benzynowy to proszenie sie o klopoty i zaczynam zalowac jednak ze sprzedalem swoje niezawodne z 250 tys km przebiegu 2.0 TDI CR CFFB

Ale dla mnie rozrzad nie jest problemem moge i dzis zmieniac dla mnie 1 tys zl to nie jest duzo, zmieniam i jezdze kolejne 100 tys km, przy dobrym oleju PAO

Tak nawalacie o tym rozrzadzie jakby on kosztowal z 5 tys zl :D

Tuz rozrzad na PASKU do 2.0 TDI placilem 700zl... wiec zaplacic 1 tys zl za ŁAŃCUCH to tak duzo ??
Gość118791
 

03 Maj 2022, 14:08

Ale coś Cię gryzie ? To że kupiłeś syfa?
Ja dokonuje świadomych wyborów i nawet jak kupię coś co jest nie teges to nie ściemniam bo "je" moje bagatelizując temat tylko otwarcie o tym mówię i tyle w temacie. Teraz udowodnisz nam co ? Że są inne które się psują i twój nie jest na podium samotny ?

Jest to syf i tyle a spłaszczanie tematu "bo Ty sobie coś sam zrobisz" ma się nijak do rzeczywistości i tych użytkowników co jednak z wymianą rozrządu jadą do warsztatu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Maj 2022, 14:30

Ale mi pomagacie... tu temat o czym innym a teraz ze kupiłem syfa... gdzie tu logika..?

Syf to syf, trudno sie mowi

To wszystko jest syfem, wychodzi na to ze tylko diesel...

A diesla nie chce bo ja do miasta mam 3km a diesel sie grzeje po 8km

W takim razie wole wolnossaca Honde Civic IX
Gość118791
 

03 Maj 2022, 15:41

Gość118791 napisał(a):Ale mi pomagacie... tu temat o czym innym a teraz ze kupiłem syfa... gdzie tu logika..?


Proponuje zobaczyć od czego zaczął się temat :ok:
Gość118791 napisał(a):To wszystko jest syfem, wychodzi na to ze tylko diesel...


Czemu wszystko ? Masz tjety które bija na głowę nawet thp nawet z MA, masz 1,4/1,5tsi dokładnie tak samo.
Z 2,0 też można coś wytypować.

Co do brania oleju. Zacznij od tego co jest najtańsze i było napisane a potem dopiero jakieś grubsze ruchy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Maj 2022, 16:28

Fiat ..?!

Kur..a to ja juz wole w tej silnik wladowac 10 kawalkow niz jezdzic Fiatem bez przesady :roll: :lol:

1.4 TSI...? Tuż to bardzo awaryjny silnik, smieszne podwojne doladowanie, problemy z rozrzadem i z wariatorami zmiennych faz
Gość118791
 

03 Maj 2022, 17:24

Gość118791 napisał(a):Fiat ..?!

Kur..a to ja juz wole w tej silnik wladowac 10 kawalkow niz jezdzic Fiatem bez przesady

1.4 TSI...? Tuż to bardzo awaryjny silnik, smieszne podwojne doladowanie, problemy z rozrzadem i z wariatorami zmiennych faz


I przechodzimy do sedna problemu :D Rozrząd wymienisz sam, cupcia oglądasz a tak widzę że z motoryzacją na bakier :D

1,4tsi o którym piszesz nie jest produkowany pewnie 8lat (coś koło tego) pisałem o ostatniej opcji. Trzeba sprawdzić roczniki i literki. Wydaje mi się że coś koło 12-13r.

Co do Tjet i Fiat zacznijmy od tego że tjet to jest jeszcze chociażby alfa. Do tego chyba trochę pomyliłeś modele bo chyba z tyłu głowy masz uno albo tipo. I nie pisałbym tego gdyby nie to że mówimy o er1 który w kategorii premium nic nie oferuje jedyne co go ratuje to wyjątkowy napęd nie spotykany w małych autach rwd i b.dobre prowadzenie. Reszta jest poziom średni albo denny jak chociażby silnik.

Miałem trochę styczność z er1 1,6 delikatnie d...py nie urywa a porównując chociażby do seata fr 1,4 to na 100% nie wziąłbym bmw bo oprócz podświadomości o posiadanym rwd w normalnej jeździe nic 1ka w tej opcji nie oferowała.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Maj 2022, 18:01

Szybki zna się na samochodach,problem jest innego typu,mianowicie,czas weryfikuje silniki,wszystko wychodzi z czasem w praniu,przykład silnika MB OM 272 V6 stosowany w CLS W219 oraz W211 kach,jeszcze kilkanaście lat temu był na listach udanych jednostek,obecnie na ścisłej liście najgorszych silników z tej stajni,silnik BMW N47,jego pierwsza wersja,ochy achy,najlepszy silnik diesla,genialny,moc,przyśpieszenie,osiągi,wystarczyło kilka lat by spadł z piedestału z hukiem,jedno pewne,tylko w sumie VOLVO ze swoimi silnikami o większej pojemności(np.2.5 T) spisuje się jak należy.Obecnie nie odważę się chwalić żadnego silnika,gdyż mogę to zrobić wtedy gdy będą w użytkowaniu 20 lat.Żaden silnik nie jest idealny,jeśli bezproblemowy,może np.dużo palić(ś. VOLVO) Silniki BMW oraz nie tylko załatwia ,wiadomo,long life,30 tyś km do wymiany oleju,gdyby nie to,panewki po 200 tyś km byłyby jak nowe,ledwo dotarte,niestety wymagają wymiany,raczej kosztowne zabiegi.Niech będzie przestrogą BMW serii 3 na YT jest filmik,auto kosztowało ok 30 tyś zł,chłopak w 6 miesięcy wpakował 30 tyś i postanowił się auta pozbyć,drugi u Zachara znowu,chyba BMW E60,stwierdził,że nie stać go na serwisy,naprawy,no i słusznie.Padające turbiny to najmniejszy problem,1.7 TBi do tego czasu zdobywają szczyty udanych silników.BMW,oczywiście,należałyby do ścisłej czołówki najlepszych aut,gdyby nie księgowi,ogólnie św.trójca,i były kiedyś ze swoimi pancernymi benzyniakami,dlaczego tak jest?! Wytłumaczenie proste,wystarczy zobaczyć jakie długi mają koncerny produkujące auta,nawet TOYOTA,sto kilkadziesiąt miliardów dol.i tak po kolei,wszystkie,oprócz producentów typu Ferrari,Lambo,Pagani Zonda ,itd.itp,szejkowie dbają o to.Więc muszą łoic kieszenie użytkowników producenci niemieccy.Obecnie najlepszy manewr jaki można zrobić,starsze modele w bdb stanie,już niestety tylko drożeją,dlaczego? Ano dlatego,że niejeden już się sparzył.Obecne modele premium koncerny,,psują,,zdalnie,nawet mało kto o tym myśli,lub wie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)