Brak kompresji na każdym cylindrze.

Brak kompresji na każdym cylindrze.

13 Mar 2018, 13:51

W skrócie, silnik 1.4 16V BBY, na dobrze rozgrzanym silniku troszkę ją przegazowałem (dymiło na siwo po całej "akcji"), na drugi dzień nie odpaliła.Diagnoza przez mechanika - przeskoczył rozrząd o jeden ząb, kompresja na cylindrach odpowiednio - 8 bar, 6 bar, 4 bar i znów 8 bar.
Zastanawiam się po prostu ,czy tak "z dupy" mogła spaść kompresja na wszystkich czterech cylindrach?
Do tego po zdjęciu korka od oleju widziałem olej o konsystencji gluta, mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej poddała się pompa oleju (czujnik został wymieniony dwa miesiące temu, podczas kręcenia zapala się lampka oleju w aktualnym stanie silnika).
ReVo1996
Nowicjusz
 
Posty: 43
Rejestracja: 01 Sty 2015, 22:47
Auto: Jeszcze nie mam :P

Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

13 Mar 2018, 15:29

Że tak nagle spadła to niemożliwe, chyba, że przez ten przestawiony ząbek rozrządu podbiło Ci zawory i dlatego.
gruber99
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 460
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 25 Gru 2017, 19:28
Auto: Suzuki Baleno, Vw Passat B4

Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

13 Mar 2018, 15:51

Właśnie się zastanawiam o co chodzi, bo rozrusznik kręcił bardzo dobrze, nie słychać było żadnego oporu, stukania i innych tego typu dźwięków.
ReVo1996
Nowicjusz
 
Posty: 43
Rejestracja: 01 Sty 2015, 22:47
Auto: Jeszcze nie mam :P

Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

13 Mar 2018, 16:36

Trzeba zdemontować głowicę i sprawdzić naocznie zawory i tłoki.
17 kwietnia 2017 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15001
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

13 Mar 2018, 17:04

MotoAlbercik napisał(a):Trzeba zdemontować głowicę i sprawdzić naocznie zawory i tłoki
a moze jednak w pierszej kolejności ustawic prawidłowo pasek rozrządu i sprawdzic ciś.na cylindrach.... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5476
Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

13 Mar 2018, 23:24

ReVo1996 napisał(a):Zastanawiam się po prostu ,czy tak "z dupy" mogła spaść kompresja na wszystkich czterech cylindrach?
A czemu nie ? Miałem taki przypadek z 1,4 AUD.Umarł w momencie i już nie palił. Diagnoza -cisnienie sprężania po 5 bar.Jak sie póżniej okazał to o jakieś trzy zęby się przestawił rozrząd. Co ciekawe znaki na rozrządzie się zgadzały.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2768
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody elektryczne – co warto wiedzieć? [część III] Samochody elektryczne – co warto wiedzieć? [część III]
    W ostatniej części naszego poradnika o samochodach elektrycznych skupiamy się na kwestiach praktycznych: co konkretnie da nam tego typu napęd poza ochroną środowiska i znacznie niższymi kosztami eksploatacji samochodu? Czy ...
    Jak dzięki oponom zmniejszyć hałas w samochodzie? Jak dzięki oponom zmniejszyć hałas w samochodzie?
    Hałas w przypadku ogumienia spowodowany jest przez tarcie oraz częstotliwość drgania opony i powietrza w niej. Zewnętrzny hałas toczenia jest parametrem szczególnym, ponieważ decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną ...

  • Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    15 Mar 2018, 19:21

    Migi60 napisał(a):a moze jednak w pierszej kolejności ustawic prawidłowo pasek rozrządu i sprawdzic ciś.na cylindrach....

    Słuszna uwaga :ok:
    Ja to zrozumiałem tak, że ów mechanik skoro zauważył, że przeskoczył pasek, to najpierw go poprawił, a potem mierzył ciśnienie. Ale równie dobrze mogłoby i być tak, że zmierzył ciśnienie sprężania bez ustawiania tego paska...
    17 kwietnia 2017 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15001
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    17 Mar 2018, 08:30

    Sprawdź czy aby na pewno jest dobrze ustawiony rozrządu, przy braku kompresji należyy zrobić próbę olejową, nalewasz strzykawką oleju do każdego z cylindrów poprzez otwór na świece i wtedy sprawdzasz ciśnienie, jeżeli się poprawi to znaczy że problem leży w cylindrach, jeżeli nie to zawory...
    Jeden ząbek nie gra aż takiej dużej roli, owszem jest istotny ale nie aż tak aby Ci auto przestało chodzić.

    O ile się nie mylę w BBY są dwa paski, czy ten krótki jest cały?

    I jeszcze jedno, jakie jest ciśnienie oleju, na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że poddała się pompa oleju?
    Czy auto stoi na mrozie? Mogła woda która jest w oleju (konsystencja gluta) zamarznąć w magistrali i nie puszcza dalej oleju.
    korba85
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 08 Cze 2015, 14:54
    Prawo jazdy od: 03 09 2003
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Passat B5 FL
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    21 Mar 2018, 17:01

    Zastanawiam sie czy ktos mnie po prostu chce oszukac czy rzeczywiscie ten silnik szlag trafił.Powiedzialem mechanikowi ze w trakcie przegazowywana dymila na szaro, dlatego mechani stwierdzil, ze mogla sie pompa oleju poddac.Natomiast czy przy przeskoczeniu rozrzadu silnik jest w stanie dalej pracowac?Dopoki nie zgasilem silnika pracowala rowno, natomiast po zgaszeniu juz nie odpalila.
    ReVo1996
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Rejestracja: 01 Sty 2015, 22:47
    Auto: Jeszcze nie mam :P

    Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    21 Mar 2018, 18:28

    Tak. Jeżeli przeskoczył tylko o kilka zębów może dalej pracować, a później nie może nie chcieć odpalić ale 1,2 może 3 zęby zależy od silnika...
    Sprawdź poprostu manometrem ciśnienie oleju, albo zdejmij pokrywę na klawiaturze obędzie widać czy tłoczy olej... Sprawdź również ciśnienie sprężania.
    Nie chcę Cię martwić ale często sie słyszy że te silniki się zacierały przez zamarznięty olej z wodą w magistrali olejowej. Mój ojciec tak właśnie ten silnik zatarł.
    korba85
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 08 Cze 2015, 14:54
    Prawo jazdy od: 03 09 2003
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Passat B5 FL
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    21 Mar 2018, 19:24

    no ok pompa pompą ale co pompa oleju ma do odpalania??? Jak rozrząd jest dobrze ustawiony i paliwo tłoczy to nie ma bata zeby nie odpalał
    Fajna sztuka do sprzedania
    a6-c4-2-6-v6-do-sprzedania-vt108450.htm
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4498
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    21 Mar 2018, 19:27

    korba85 napisał(a):zdejmij pokrywę na klawiaturze obędzie widać

    Nie ma tutaj typowej pokrywy. W BBY pokrywa jest zarazem ułożyskowaniem wałków rozrządu. Nie można jej odkręcać bez zdemontowania pasków.
    ReVo1996 napisał(a):czy przy przeskoczeniu rozrzadu silnik jest w stanie dalej pracowac
    Sprawa dyskusyjna. Tam masz na wałku ssącym czujnik jego położenia. Jeśli rozrząd przeskoczy na pasku głównym to sterownik silnika rejestruje błąd synchronizacji rozrządu. Natomiast gdy to nastąpi na pasku krótkim ( między wałkami to już nie. Trzeba się podłączyć komputerem i odczytać ewentualne błędy. Poza tym czy ktoś zrobił ponowny pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2768
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    21 Mar 2018, 23:07

    Komputerem przy mnie sprawdzali i nie było żadnych błędów, natomiast "podobno" został nałożony na nowo rozrząd i na nim wyszedł brak sprężania na każdym cylindrze.
    Zastanawia mnie jeszcze fakt, że przy dłuższym kręceniu np. 3 czy 4 raz zaczęła pikać i migać kontrolka oleju, może to rzeczywiście przytkana magistrala olejowa, ale z drugiej strony, czy silnik nie odpaliłby nawet bez oleju?
    ReVo1996
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Rejestracja: 01 Sty 2015, 22:47
    Auto: Jeszcze nie mam :P

    Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    21 Mar 2018, 23:16

    Brak ciśnienia w magistali nie ma nic wspólnego z zapłonem
    Fajna sztuka do sprzedania
    a6-c4-2-6-v6-do-sprzedania-vt108450.htm
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4498
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Brak kompresji na każdym cylindrze.

    21 Mar 2018, 23:34

    Czyli powinien odpalić ale powinna mnie od razu przywiać kontrolka braku ciśnienia oleju?
    ReVo1996
    Nowicjusz
     
    Posty: 43
    Rejestracja: 01 Sty 2015, 22:47
    Auto: Jeszcze nie mam :P
     
    • Warto przeczytać
    • Jeep Renegade i Fiat 500X
      Audi S3, grill
      1/4 mili Bemowo
      Uszkodzona opona, wyszarpnięty kawałek gumy