Brak ogrzewania opel astra 1,8 16 v, termostat??

19 Sty 2017, 20:21

Dobry wieczór wszystkim

W mojej astrze g 1,8 16v 2003, narodził się dwa dni temu taki oto problem, że wskazówka termometru silnika wql się nie rusza.... a co za tym idzie nie ma sposobu aby poczuć ciepło w aucie :( wczoraj prawie dziewczyna mi zamarzła a więc to już jest poważna usterka :!:

podjechałem dzisiaj na pierwszy warsztat i panowie stwierdzili że tam do wymiany jest termostat i że ten termostat jest cały z obudową :!: i koszt jego to 225 zł, lub zamiennik za 175 zł do tego robocizna 70zł :!: się przeraziłem lekko

powiedzieli że zawsze mogę zasłonic chłodnicę, ale wiadomo auto będzie przegrzane i może się narodzić z tego coś jeszcze niepożądanego...

Drodzy państwo znalazłem na allegro same wkłady do wymiany
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

przez co wnioskuję że szansa wymienic sam wkład a nie jak to Panowie mechanicy stwierdzili że razem z obudową, czy się jednak mylę?
znalazłem tez taki z obudową
[link do oferty na Allegro wygasł]
wyszło by mnie to 122zł to i tak taniej ale mam nadzieję że można sam wkład wymienic

serdecznie Was proszę o pomoc, porady, wskazówki
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Sty 2017, 22:45

Mifol napisał(a):wyszło by mnie to 122zł to i tak taniej ale mam nadzieję że można sam wkład wymienic

Dobierz sam część , wymień sam część , zrezygnuj z usług mechanika . Po co ten temat ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2017, 06:09

jakbym umiał to bym wymienił, nie pytał oraz nie zakładał tematu...

a co do części to jak? sam wkład? czy ten cały zestaw z allegro co dałem podejdzie i ten wziać?
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Sty 2017, 10:39

Mifol napisał(a):jakbym umiał to bym wymienił, nie pytał oraz nie zakładał tematu...
To kup i podjedź do mechanika niech wymieni jest też taka opcja.
Jeżeli wskazówka się nie rusz to problemem może być też czujnik temperatury umieszczony w obudowie termostatu.

Mifol napisał(a):a co do części to jak? sam wkład? czy ten cały zestaw z allegro co dałem podejdzie i ten wziać?
W zestawie masz nową uszczelkę która też by się przydało wymienić jak byś kupił sam termostat, a nie wiemy czy czujnik też nie jest padnięty. Tak więc cały zestaw nowy to prostsza i szybsza wymiana. Tu trzeba pamiętać że po wymianie trzeba będzie odpowietrzyć układ chłodzenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Sty 2017, 15:32

Śliczne dzięki za wyjaśnienie sprawy. Powiedz mi jeszcze proszę czy ten wymieniony termostat z allegro na pewno podejdzie i wql warto? czy lepiej ze sklepu droższy kupić?

znalazłem taki film wymiany termostatu

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



jest to zgodne z prawdą? 8) a co do odpowietrzenia to tak jak tam pisze odpalić auto i niech pochodzi z 2 minuty i sam sie odpowietrzy?
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Sty 2017, 16:00

Mifol napisał(a):Powiedz mi jeszcze proszę czy ten wymieniony termostat z allegro na pewno podejdzie i wql warto? czy lepiej ze sklepu droższy kupić?
Termostat podejdzie bo jest dedykowany do twojego modelu silnika z oznaczeniem Z18XE.

Znalazłem oryginalny GM za 200zł tu masz link [link do oferty na Allegro wygasł] Jak chcesz wydać więcej to kup oryginał.

Mifol napisał(a):jest to zgodne z prawdą? 8) a co do odpowietrzenia to tak jak tam pisze odpalić auto i niech pochodzi z 2 minuty i sam sie odpowietrzy?
Tak, przy okazji powinieneś wymienić płyn w chłodnicy :) Odpowietrzasz na odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodzącego i obserwujesz co się będzie działo.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen zmienia plany dotyczące sportu samochodowego
    Marka Volkswagen zmienia swoje plany dotyczące aktywności w sporcie samochodowym. Od 2017 roku Volkswagen będzie koncentrował się na nowych technologiach oraz dyscyplinach angażujących klientów. Po czterech latach ...
    Największy na świecie salon Audi w Dubaju
    Nowy salon Audi doskonale wpisuje się w obraz Dubaju - miasta rekordów. Niedawno odbyło się tu uroczyste otwarcie największego na świecie showroomu marki z czterema ringami. Uroczystość uświetnił występ amerykańskiej ...

20 Sty 2017, 16:15

Dzięki wielkie jeszcze raz! :)

kupie ten zamiennik, bo szkoda hajsu a zima się kończy chyba :P teraz jak mam pewność że podejdzie to bajka :D

czyli płyn cały spuszę i wleję nowy, co do płynu to są też jakieś różnice i wytyczne? czy pierwszy lepszy lać?

aha okej czy odpowietrzenie to znaczy odpalić auto na odkręconym korku zbiorniczka i niech pochodzi 2 minuty :D dziękówa
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Sty 2017, 16:39

Mifol napisał(a):czyli płyn cały spuszę i wleję nowy, co do płynu to są też jakieś różnice i wytyczne? czy pierwszy lepszy lać?
Sprwdź jeszcze w instrukcji ale wydaje mi się że musi spełniać normę G12.

Mifol napisał(a):aha okej czy odpowietrzenie to znaczy odpalić auto na odkręconym korku zbiorniczka i niech pochodzi 2 minuty
Może być dłużej chodzi o to żeby silnik złapał temperaturę (powinieneś widzieć czy lecą bąbelki, jak przestaną to można wyłączyć). Potem jak wystygnie sprawdzasz poziom płynu i dolewasz jak jest za mało. Po kolejnej jeździe znowu jak wystygnie kontrolujesz. Po dwóch takich wystudzeniach silnika poziom już nie powinien się zmieniać i układ wtedy można uznać za odpowietrzony. Aha nagrzewnica otwarta na maksa o tym pamiętaj.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sty 2017, 06:19

Okej czyli płyn zgodny z G12 a odpowietrzenie to wtedy odkręcić grzanie na maksa i siłę nadmuchu też na maksa :)

dzięki wielkie za ten tutorial, teraz to juz wszystko wiem o tym nieszczęsnym termostacie :D super!
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Sty 2017, 12:35

Mifol napisał(a):a odpowietrzenie to wtedy odkręcić grzanie na maksa i siłę nadmuchu też na maksa
Nadmuch może być wyłączony tu chodzi o to żeby nagrzewniczka była całkowicie otwarta więc wystarczy ogrzewanie ustawione na max.

Daj znać czy wszytko się udało, jak już ogarniesz.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sty 2017, 16:25

Hej :D

Zakupione, założone, wszystko się udalo! :)
DZIĘKUJĘ! :ok:
Mifol
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003