Brak zasilania fotel Renault Laguna II 2003 r.

21 Paź 2019, 18:52

Witam, zwracam się do was z prośbą o pomoc w usunięciu usterki w mojej renówce. Mianowicie, nie działa mi w ogóle fotel kierowcy, jak gdyby nie było tam zasilania. Poczytałem na internecie jak się za to zabrać, i udało mi się zdiagnozować usterkę. Wykręciłem i wyciągnąłem całkowicie fotel z środka, i za pomocą miernika sprawdziłem (według schematu z filmu na YT) napięcia w poszczególnych pinach na kostce która wychodzi z podłogi i łączy się szeroką wtyczką z fotelem. Brakuje napiecią w pinach, gdzie wychodzi najgrubszy kabel czerwony. Jest on bodajże odpowiedzialny za ogólne zasilanie. Jestem kompletnym laikiem w naprawach samochodowych, i potrzebuję waszej pomocy, co dalej, gdzie dalej szukać, co może być przyczyną. :ok:
Memorelo
Nowicjusz

Auto: Renault Laguna II

21 Paź 2019, 20:15

Powiedz czy bezpieczniki sprawdzałeś? Wszystkie są dobre?

Skoro nie dochodzi zasilanie na wskazanym przewodzie musisz znaleźć tego przyczynę szukając dalej. W tym przypadku może się okazać że fotel jest całkowicie sprawny.

Memorelo napisał(a):Jest on bodajże odpowiedzialny za ogólne zasilanie.
Po twoim opisie sądzę że tak może być i obstawiam jakiś bezpiecznik gdzieś dalej. Sprawdź to dokładnie.
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Paź 2019, 21:02

Jutro powinien dojść do mnie zakupiony miernik. Posprawdzam wszystko i dam znać jak wygląda sytuacja. Mam tylko pytanie. Jak sprawdzić za pomocą takiego miernika Uni-T Miernik uniwersalny M-890G, te duże kostki, takie typowo samochodowe, próbowałem wyciągnąć taką, ze skrzynki z nad schowka po stronie pasażera i nie szło w ogóle.
Memorelo
Nowicjusz

24 Paź 2019, 10:20

Proponuję zacząć od sprawdzenia bezpieczników jak radził kolega wyżej. A dopiero potem brać się za złącza.