Budżet 25-35 tyś 60%miasto

20 Mar 2025, 14:24

Witam serdecznie, przymierzam sie do zmiany auta na nowsze i szukam czegoś w rocznikach od 2013, obecnie uzytkuje auto bardziej na dojazdy na treningi 4-8 km i jakies zakupy, w weekend wieksze wypady okolo 30 km i więcej. Mam zagwostke czy diesel czy benzyna, wiem ze chcialbym auto wygodne i wiadomo ekonomiczne ,nie zależy mi na jakis osiagach sportowych 130km/h na trasie mi wystarczy. Czytam opinie i zdania sa podzielne, benzyny po 2012 roku biorą olej co dla mnie jest minusem nie do przejścia maja problemy z nagarem a silniki na podmianę kosztują po 10 tys zł, diesel jak diesle bolączki wiadome i fakt ze raz na weekend go przedmucham powinno byc ok z eksploatacja... Przykladowe wybory
508 2.0 hdi, octavia 3 1.4 tsi, astra k 1.4 150 km, megane 4 1.5 dci, seat leon 3 tsi
Za każdą rade z góry dziekuje gdyż nastały czasy gdzie naprawde juz nie bazuje sie na wygladzie auta tylko liczy sie z potrzebami i kosztami, wiem że do miasta wypadaloby benzyne ale teraz obecnie czy te benzyny sa tańsze w eksploatacji??? Można podyskutować
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 22

20 Mar 2025, 15:59

Kris3646 napisał(a):Czytam opinie i zdania sa podzielne, benzyny po 2012 roku biorą olej co dla mnie jest minusem nie do przejścia maja problemy z nagarem a silniki na podmianę kosztują po 10 tys zł

Ale jak możesz powiedzieć że po 12r silniki biorą okej albo mają nagar ? Równie dobrze można powiedzieć że auta czerwone po 15r są szybsze od zielonych :D
Do tego co Cię przeraża w kwocie 10k ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Mar 2025, 20:27

Nie no szybki bez jaj, jak ma wymienić silnik za 10k to lepiej kupić nowe auto i po gwarancji wymieniać na następne. Spadek wartości będzie się rownał kosztom utrzymanie starego śmiecia :D. Już niedługo u nas będzie dokładnie tak jak w zachodniej Europie, poważniejsza awaria, lekka stłuczka i naprawa stanie się nie opłacalna. Będzie więcej nowych Clio, yarisow etc :)

Nie jeździsz dużo, sporo krótkich odcinków, może wystarczyłby Co zwykły wolnossak? Kup jakąs corolle/aurisa i będziesz miał spokojna jazdę
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Mar 2025, 20:57

sisinho17 napisał(a):Nie no szybki bez jaj, jak ma wymienić silnik za 10k to lepiej kupić nowe auto

Za 10k.nowe auto :mrgreen: ? Chyba że nowe już 40raz :ok:

Zadałem to pytanie ponieważ pada propozycja 1,5 dCi meg4 (pomijam że chyba się numerki modelu pomyliły)
I zróbmy symulację : wymieniamy wtryskiwacze i dwumase że sorzęgłem.
Jak wtryskiwacze po regeneracji i sprawdzone to około 2,5k.pln + dwumasa 1,6 k.pln. + robota 1k.pln. Masz już 5k.a reszta jak coś ? I to na regenerowanych wtryskiwaczach a nie nowych gdzie zakładam że wyjdą bez problemu. A jak będzie problem to robota + xxx % + uszkodzenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Mar 2025, 21:21

Nie koszt zakupu, utrata wartości pojazdu w ciągu roku, jest dalej dopisane. A dlaczego zapytałeś to wiem, zawsze się też można napalic na "fajne" audi/BMW i wymienić rozrząd za 5-8k :D. Starszego skomplikowanego auta się nie kupuje, chyba, że ktoś się zna na temacie i sam ogarnie
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2025, 00:31

SZYBKI... No moge powiedzieć ze benzyny z ostatnich 10 lat biorą olej i maja problemy z nagarem.. Podaj mi silnik benzynowy ktory nie bedzie taka miną przy kupnie.
SISINHO.. Wiem ze wolnossace to sluszny wybór i te tojotki sa ok ale nie orzemawia do mnie ich wygląd
SZYBKI.. Nie numerki mi sie nie pomyliły i interesuje mnie megane 4 1.5 dci, dodatkowo ten silnik bardzo dobrze radzi sobie z fapem, mozna o nim zapomniec a dodatkow jesli chodzi o wtryski to oadaja chyba tylko w grupach vag, francuzy bardzo dobrze radzą sobie z tymi czesciami eksploatacyjnymi i sa trwałe.
Niech sie wypowiedza osoby ktore posiadają ktorys z wymienionych przeze mnie aut i moga któreś polecić w wyborze, bo takie dyskusje nie sa mi do niczego potrzebne i wyliczanie co sie pauje w dieslach... Powtarzam jeszcze raz, zdaje sobie sprawę z ekspolatacji diesla bo mam diesla 1.9 bravo 2 i jedyne co w nim wymieniałem to turbo i uszczelke pod głowicą, auta ma moc i niczym innym mnie nie zaskoczylo a jezdzi przewaznie w mieście, z faktu ze cena benzyny zrownala sie z dieslem i fakt ze benzyny potrafia teraz spalić ok 5/6 litrow paliwa zastanawiam sie tez nad kupnem tego rodzaju silnika ale tak jak pisałem, jak mam martwic sie dolewaniem oleju i remontami silnika to wole diesla, pytam o modele ktore wymieniłem i czy jest podstawa by sie o to martwic czy opinie sa na wyrost.
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 22

23 Mar 2025, 08:13

Kris3646 napisał(a):SZYBKI... No moge powiedzieć ze benzyny z ostatnich 10 lat biorą olej i maja problemy z nagarem.. Podaj mi silnik benzynowy ktory nie bedzie taka miną przy kupnie.

O czym Ty piszesz ? Takich silników jest mnóstwo a to że wybrałeś knoty to nie oznacza że wszystkie są takie same.
Kris3646 napisał(a):SZYBKI.. Nie numerki mi sie nie pomyliły i interesuje mnie megane 4 1.5 dci,

To chyba jest klucz Twojej wiedzy motoryzacyjnej bo jak według niego wybierałeś te benzyny to mogło faktycznie być kiepsko.
Aktualnie w kwotach 24-28k.pln meg4 1,5dci wszystkie są uszkodzone (mniej lub bardziej) przy 30k.km.zaczynają się w całości. Tylko nie zaskoczy mnie że znalazłeś sztukę po 300k.km.idealną do jazdy co podpowiedział opis i zdjęcia.

Kris3646 napisał(a):jesli chodzi o wtryski to oadaja chyba tylko w grupach vag, francuzy bardzo dobrze radzą sobie z tymi czesciami eksploatacyjnymi i sa trwałe

Chłopie nie pisz głupot Tym bardziej że w kwocie którą posiadasz kupisz albo uszkodzone auto o czym nie piszesz że takie chcesz albo złoma.
Kris3646 napisał(a):Powtarzam jeszcze raz, zdaje sobie sprawę z ekspolatacji diesla bo mam diesla 1.9 bravo 2 i jedyne co w nim wymieniałem to turbo i uszczelke pod głowicą, auta ma moc i niczym innym mnie nie zaskoczylo a jezdzi przewaznie w mieście, z faktu ze cena benzyny zrownala sie z dieslem i fakt ze benzyny potrafia teraz spalić ok 5/6 litrow paliwa zastanawiam sie tez nad kupnem tego rodzaju silnika ale tak jak pisałem, jak mam martwic sie dolewaniem oleju i remontami silnika to wole diesla, pytam o modele ktore wymieniłem i czy jest podstawa by sie o to martwic czy opinie sa na wyrost.

I ten Fiacik dał Ci zielone światło na diesla w kategorii złom. Baravo kolego, Bravo Fiacik :mrgreen:


Generalnie miksuje się z tematu. Szukaj dalej :ok:
Wypisz wymaluj polski klimat zakupu auta .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2025, 09:39

No miksuj sie miksuj, w tytule masz napisane 25-35 tyś wiec nie wiem skąd wytrzasnoles 28 tys, jak chcesz kozaczyc to naucz sie najpierw czytac by merytorycznie odpowiadać, a auta ktore podałem mam na oku bo mi sie lodobaja i nie interesuja mnie inne tylko prosilem o pomoc w wyborze jak jest w tym dziale.... Ale widze ze na tym forum nawet moderator zamiast pomagać wymachuje swoim ego i proboje pokazac ze zjadl wszystkie rozumy... Osoba ktora tu przychodzi po porade tylo sie zniechęca od tych mądrości i wole już podjac decyzje sam noz czytać ze jest 100 innych lepszych aut i silnikow.... Moze i jest ale te mi sie podobają i interesuje mnie opinia osob ktore miały z tymi modelami cos do czunienia, jakbym wychodził z waszego zalozenia zeby kupowac tylko pod wzgledem awaryjnosci to bym kupil hulajnoge a na wakacje jezdzil pociagiem albo latal samolotem.... Porażka
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 22

23 Mar 2025, 10:08

Kris3646 napisał(a):Osoba ktora tu przychodzi po porade tylo sie zniechęca od tych mądrości i wole już podjac decyzje sam

Tia podejmij sam tym bardziej że wszystko wiesz o dieslach bo miałeś Fiacika a o benzynach bo trafiłeś dwie benzyny :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2025, 10:51

Kris to forum, w odróżnieniu od innych temu podobnych czy też grup z FB nie zajmuje się poklepywaniem po plecach, a faktycnym doradzaniem :ok:
Nie wiem czemu nie przyjmujesz krytyki, skoro Twoje założenia i teorie są błędne / rozmijają się z budżetem. Bo np diesel też może spalać olej, wtryskiwacze nie są wieczne (teoria o tym, że we francuskich silnikach są najlepsze też jest dość odważna, na wszelki wypadek musisz zgłębić temat ich regeneracji, żeby się niemiło nie zaskoczyć).
Kolejna sprawa to Astra 1.4T - w gen. K nie jest to ten sam, swoją drogą bardzo dobry jak na obecne czasy silniik z poprzednika, a zupełnie nowa konstrukcja na bezpośrednim wtrysku, która na początku produkcji nie dojeżdżała czasem do 50k bez remontu. Nie bez powodu Astra K i J kosztują tyle samo, J 1.4T jest czasem nawet droższa :ok: ogólnie w K ciężko jednoznacznie polecić jakikolwiek silnik, bo był albo syf, albo syf, tylko większy.
W 508 w tym budżecie wchodzimy już w temat Blue HDI, a tam ekologia to nie tylko FAP. I nie, nie jest ona ani bezobsługowa, ani tania w naprawie.


Biorąc pod uwagę cenę PB i ON na stacjach, która, jak sam zauważyłeś jest niemal identyczna, dodając do tego problemy, jakie można sobie sprawić nowoczesnym klekotem, obecnie nie ma większego sensu w kupowaniu diesla w zwykłej osobówce, tym bardziej przy Twoim użytkowaniu.

P.S ciężko czyta się Twoje wypowiedzi, trochę mniej emocji i błędów ortograficznych, a więcej kropek, przecinków :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Mar 2025, 12:25

No zdaje sobie sprawę ze na moje jezdzenie benzyna dlatego podałem opcje jakie mam na oku, jezeli to zle wybory 1.4 tsi i 1.4 astra k to co w takim razie, dodam ze nie chce wolnossakow ani aut do 2013 roku, swoja droga właśnie na tym forum te silniki ktore wybralem mają najwiecej dobrych opini, problemem osob odradzajacych diesla jest to ze wymieniacie odrazu wszystkie bolączki diesla ze zaraz bedzie trzeba wymieniac, czyli wymienisz turbo, wtryski, dwumase, adblue, dpf itd. I policz sobie policz sobie..... W takim razie jakie benzyny polecacie tylko bez wolnossakow?
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 22

23 Mar 2025, 16:20

Tipo 1.4 tjet. Od bidy 1.4 TSI lub 1.0 tsi (licząc się z tym, że będzie ciężko ze sprzedażą po kilku latach) w Octavii lub leonie. Z dieslem nie będzie ok. Szkoda, że nie dałeś przykładu golfa 4 na pompie, bo w nim nic się nie psuje :). To jest inna technologia.
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2025, 16:52

Kris3646 napisał(a):problemem osob odradzajacych diesla jest to ze wymieniacie odrazu wszystkie bolączki diesla ze zaraz bedzie trzeba wymieniac, czyli wymienisz turbo, wtryski, dwumase, adblue, dpf itd. I policz sobie policz sobie.....


Przecież dzisiejsze benzyniaki mają praktycznie te same, drogie w naprawach elementy. Taki ich plus, że zwykle mają jednak mniejsze przebiegi.
A ja bym tam na marginesie do diesla dodał klekot spod maski i wolne rozgrzewanie, zimą jak będziesz jeździł po te 4-5km to ci nawet ciepłe powietrze z kratek nie poleci.

Użytkuję dwa auta, diesla 2.0 i benzyniaka 2.0tfsi, jeździsz po mieście bierz benzyniaka, jeździsz tylko poza miastem i dłuższe odcinki weź diesla, wtedy moment obrotowy robi robotę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2816
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Mar 2025, 17:53

No to logiczne :) ale ja jezdze 50 na 50 :)
Tipo tak, bralem pod uwage faktycznie fiat ma dobre silniki ale kurde to jest tipo.. Sami wiecie jak wyglada wnętrze i procz silnika z kazdym rokiem to auto bedzie sie starzec 2 razy szybciej...
Wlasnie z Leonem 3 i octavia 3 czemu uważacie ze bedzie problem ze sprzedażą? Raczej to sie tyczy kzdego benzyniaka z przebiegiem 300..ja bym właśnie przytulił leona tsi bądź octavia :(
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 22

23 Mar 2025, 18:12

Nikt nie kupi turbo benzyny z takim przebiegiem. Chyba że za 10k :). Nic nie zrobisz z kupującymi. Wszyscy marzą o 150-200k w aucie które ma 15 lat
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna