Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

11 Kwi 2016, 18:32

Witam serdecznie społeczność forumsamochodowe.pl. Poprzednio założyłem temat odnośnie zakupu do 12 tys. jednak nic z tego nie wyszłu. Dozbierałem trochę grosza i chce coś kupić do 20 tys.

Poprzednio miałem mazde 626 GF 2.0 benzyna. Super auto ale już zaczęła brać olej i rdzewieć i sprzedałem. Bardzo żałuję, że kupiłem to auto, bo teraz jak się przesiadam do auta o 10 tys. drożej to jest mi źle. Mazda idealnie trafiała w moje gusta, Teraz zastępczo jeżdżę tico i poszukuje coś dla siebie.

Auto będzie jeździło codziennie trasę przynajmniej 60 km. Tzn. w jedną do pracy 30km i powrót - niestety głównie po mieście. Raz na dwa miesiące wypad 250 km w jedną stronę i powrót + wakacje.

Przyznam, że jestem dość wybredny, ale nie chcę się znowu naciąć przy zakupie. Sprawa wygląda następująco:
- nie chcę auta z rejestracją inną niż PL (raz, że długa procedura resjestracji, dwa że jestem świadomy tego co jest do polski sprowadzane i sprzedawane pod reklamą "okazji"
- najlepiej auto z PL salonu, żeby można potwierdzić historię - niestety tutaj będę elastyczny ponieważ takich egzemplarzy jest bardzo mało
- silniczek min 1.6
- segment conajmniej C, ale tutaj mam roztrzał spory. Wiem, że takich aut nie sposób porównać ale kupię co będzie w lepszym stanie.
- jeśli spalanie powyżej 9l w mieście to super jakby instalację można było założyć
-diesel jeśli już to bez dwumasy I DPF/FAP
- auto ma być odporne na korozję - uraz od mazdy :(

Auto będę sprawdzał dokładnie: miernik (posiadam miernik i nie zawacham się go użyć :D ), "na oko i słuch", jazda. Jak będzie ok to weryfikacja książki z serwisem i przegląd przedsprzedażowy.

Jak na razie oglądałem Astre H 1.6 115 KM hatchback. Niestety auto po przejściach, malowane i szpachla. dodatkowo po jeździe dało się wyczuć, że poduszka pod silnikiem do roboty lub sprzęgło - odpuściłem. Naprawdę nie ograniczam się do jednego auto, a i tak nie mogę nic ciekawego znaleźć w co by chciało się choćby obejrzeć.

Moi faworyci:
- Opel Astra H 1.8 PB (ciężko znaleźć, nadaje się pod gaz)
- Opel Vectra lub Signum - w benzynie min. 1.8 - niestety nic ciekawego nie mogę znaleźć
- Honda Civic VII 1.6 Vtec
- Toyota Corolla 1.6 VVT-I lub 1.4 D4D - wyjątek z uwagi na specyfikę silnika
- Lexus IS 200 - fajne autko ale posucha na maxa w moich okolicach
- Saab 9-3 - posucha jak z Lexem
- KIA Ceed 1.6 PB lub 1.6 CRDI do 2010 r
- Toyota Avensis II - czytałem, że żadnego silnika nie można polecić. Czy to prawda? Mam nadzieję, że nie bo auto mnie się podoba. :D :o
- Ford Focus/ Mondeo - niestety o tych autach nie wiem za wiele i podobnu lubią rdzewieć. Jaki silnik polecicie jeśli już?

... a najbardziej to bym chciał mazdę 6, ale jak widzę co się dzieje z korozją w tym modelu to zdecydowanie mi przechodzi.

Proszę o informację co wybrać??? :D Jestem zmieszany jak właściciel Passata 2.0 TDi w serwisie. A myślałem, że tylko kobieta może być tak niezdecydowana, a tu proszę :D

Nie pogniewał bym się, jakby ktoś wrzucił linka. Nie to, że jestem leniwy, ale już mi się p...li w głowie od szukania tych aut.

Pomóż Laki88 w wyborze auta!!!
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 06 Kwi 2013, 16:28
Auto: GOLF III 1.6 benz.

Re: Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

12 Kwi 2016, 10:14

Laki88 napisał(a):- Lexus IS 200 - fajne autko ale posucha na maxa w moich okolicach
- Saab 9-3 - posucha jak z Lexem

szukajcie, a znajdziecie :mrgreen:
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 13274
Zdjęcia: 101
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

12 Kwi 2016, 20:42

Panie Twojego Lexa już dawno mam na oku :) Tzn. może głupio napisane bo jak zawiną to będzie na mnie. Ale jak byś kupował dwójeczkę i miał na sprzedaż to daj znać :)

a coś takiego + gaz do tego?
[link wygasł]

Tylko ten przebieg to śmiech - tzn. cuda się zdarzają, ale kontrolka powinna się już zapalić. Miał ktoś do czynienia z takim wozem?

BTW. Najwięcej autem będzie jeździła moja żona i boję się, żęby nie było przedwczesne wniebowzięcie bo teraz kula się tico :_) ... jak bym się zmieścił w 15l gazu w mieście i instalkę auto by łyknęło bez problemu to czemu nie.
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 06 Kwi 2013, 16:28
Auto: GOLF III 1.6 benz.

Re: Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

13 Kwi 2016, 10:20

Laki88 napisał(a):Panie Twojego Lexa już dawno mam na oku :) Tzn. może głupio napisane bo jak zawiną to będzie na mnie. Ale jak byś kupował dwójeczkę i miał na sprzedaż to daj znać :)

nie ma problemu ale jeszcze mi się nie znudził i mało luźnego budżetu bez wcześniejszej sprzedaży na IS250 lub GS 430 :mrgreen:

Saaba 9-5 nie znam ale szybki miał z nim styczność
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 13274
Zdjęcia: 101
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

13 Kwi 2016, 11:04

Może zajrzy i tutaj.

A zupełnie w drugą stronę. Co powiecie na temat focusa MK2 1.6 100 KM. Będzie jeżdżone głownie w mieście Wrocław więc powinno starczyć mocy. Tylko jak spalanie w tym aucie. Na autocentrum ludzie mają rozrzut nawet o 5l. Może ktoś z Was miał i może podzielić się informacją jak to pali i czy warto brać pod uwagę
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 06 Kwi 2013, 16:28
Auto: GOLF III 1.6 benz.

Re: Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

15 Kwi 2016, 16:36

Prośba o opinie i zdekodowanie vinu jeśli ktoś ma taką możliwość:
[link wygasł]

Dzwoniłem: Auto serwisowane, bezwypadkowe, są wszystkie faktury bo gosciu ma firmę jednoosobową. Ryski z każdej strony wynikające z eksploatacji.
Wersja wyposażenia silver-x: klima manual tempomat elektryka szyb z przodu, lusterka elektryczne i podgrzewane, podgrzewana przednia szyba.
Nie ma problemu jeśli chodzi o wizytę przedsprzedażową w ASO. Dzisiaj wstwiony niestety bez zdjec z zewnatrz - jest jedno tylko, bo nie zdazyl umyc auta, dzisiaj to zrobi i bedzie update. Zdecydowany jestem żeby obejrzeć to auto. Do znawców tematu na co zwrócić uwagę ???

EDIT: Byłem. Jest to kolejne auto, które oglądałem - tym razem pozytywnie zaskoczony. Kombi zadbane, czyste, silnik bez wycieków. Sprawdzona elektryka (szyby, lusterka, klima, podgrzewana szyba przednia, tempomat). Sprzedający wyjątkowo szczery, Na początku wypytałem co było robione z blacharki - usłyszałem nic. Sprawdziełem czujnikiem - właściciel nie kłamał. Auto posiada sporo drobnych rysek - bardzo mnie to cieszy :) Nowe opony, klocki i tarcze tył, Ubezpieczenie świeżo opłacone. Przejechałem się - silnik dynamiczny, sprzęgło nie zużyte, jazda po dziurach bardzo pozytywnie. Sprzawdziłem na https://historiapojazdu.gov.pl/ - auto rok temu miało 133 tys więc przebieg realny. Ale....

No właśnie tutaj prośba o komentarz w tych sprawach:
- auto zużywa 0,2l oleju na 1000 km. (się przyznał sprzedający) - nie kopci - sprawdzałem na zimnym. Stwierdził, że od nowości jest podobnie.
- falujące obroty - jadąc na biegu i wrzucając na luz falują przez chwilę.
Czy są jakieś przeciwksazania i ta naprawa może mnie dużo kosztować? Pan stwierdził, że problem już jest przez dłuższy czas, ale serwis nic nie zdiagnozował, a jednak się dzieje,

Jestem umówiony na poniedziałek na serwis przedsprzedażowy w PolMotors Wrocław.

Prośba o komentarz czy Waszym zdaniem warto? Jestem już bliski sfinalizowania tranzakcji, więc każdy komentarz na wagę złota.
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 06 Kwi 2013, 16:28
Auto: GOLF III 1.6 benz.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Yeti i Octavia Scout we flocie TOPR-u Skoda Yeti i Octavia Scout we flocie TOPR-u
    SKODA Polska przekazała ratownikom Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego dwa kolejne modele - Yeti i Octavię Scout. 15 stycznia 2013 roku nastąpiło oficjalne przekazanie kluczyków do dwóch modeli ...
    Hybryda? Czy to się opłaca? Hybryda? Czy to się opłaca?
    Jeżeli pokonujemy co roku dziesiątki tysięcy kilometrów i szukamy oszczędnego samochodu, wybór często pada na zakup auta z Dieslem lub instalacją LPG. Od lat na rynku jest alternatywa, która okazuje się ...

  • Re: Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

    15 Kwi 2016, 21:37

    Upek na świeżo :)
    Laki88
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Rejestracja: 06 Kwi 2013, 16:28
    Auto: GOLF III 1.6 benz.

    Re: Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

    16 Kwi 2016, 07:27

    W służbowym Mondeo z tym silnikiem też falowały obroty, pomogła wymiana silnika krokowego/wyczyszczenie przepustnicy - na pewno któraś z tych dwóch czynności (płaciła firma, więc nie powiem Ci ile to kosztowało). Oleju trochę brał, ale tylko jak przeginałem z wkręcaniem go na obroty - czyli jak każde auto z silnikiem wolnossącym, kiedy jest pałowane :wink:
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2350
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

    17 Kwi 2016, 02:59

    Przepraszam, że piszę nie w odp. Do Twojego ogłoszenia, ale mam problem z wyświetleniem strony na fonie. Wiem jak to bedzie wyglądało, bo dopiero sie zarejestrowałem i polecę auto, którym sam (prawie) jeżdżę, ale polecę C5.

    W budżecie do 20k powinieneś znaleźć bez problemu model po liftingu 2004-2008 z polskiego salonu, gdzie zdarzają sie egzemplarze z Polski częściej niż u niemców. Auto wg mnie spełnia Twoje kryteria,bo zarównl 2.0 HDI jak i 2.0i 16v (te silniki bym typował jako w miarę ogarniające masę auta i niedrogie w utrzymaniu) nie są nadmiernie paliwożerne (pamiętajmy o wielkości auta), auto ma ocynkowaną podwójnie karoserie (rdza=przygody, nie ma bata rdzy chyba że w kombi sporadycznie przy rejestracji i relingach), a wersja benzynowa idealnie nadaje się pod gaz (jedna z najczęściej wymienianych jako dobrze współpracujące). Z najważniejszych zalet: oczywiście hydropneumatyka, bogate wyposażenie, praktyczność (lb) i ilość miejsca, wygodne fotele, relacja cena/rocznik, auto lubiane przez spokojniejszych kierowców, więc zazwyczaj nie są zajechane (szczególnie lb)

    Z wad: na pewno auto nie dla lubiących sportową jazdę. Jedynie 2.2 HDI i 3.0 właściwie ogarniają masę auta, 2.0 starcza, ale nie jest super dynamiczny. Trzymanie foteli w zakrętach porównywalne z pufą. Skrzynia typowo francuska - biegów szukać z mapą (kwestia wyrabiania się wodzików), poza tym strasznie zestopniowana (mnie nie pasuje, brakuje 6 biegu w roli "nad"), konieczność dostępu do profesjonalnego serwisu (partacz łatwo zajedzie hydropneumatykę i elektronikę).

    Generalnie to są podstawy tego auta. O awaryjności pisać nie będę, bo nie wiem, czy Cię w ogóle auto zainteresuje.
    Zaproponowałbym też 407 lub Civica, a jeśli jesteś zwolennikiem totalnego spokoju i fajnego prowadzenia - Accorda 7. generacji. Tylko trzebaby jeszcze dozbierać :P

    Z Twoich propozycji to najfajniej wypada Vectra, Ceed i Avensis - to ostatnie byle nie w dieslu. Wszystkie te auta mają dla mnie jednak podstawowy problem - wnetrze. W Toyocie plastiki wołają o pomstę, Ceed nie grzeszy jakością montażu, natomiast projekt deski Vectry był chyba wykonany przez początkującego stolarza, zresztą plastiki tam też nie prezentują się najlepiej. Ale auta ogólnie fajne, z lekkim wskazaniem na Avensisa i Ceeda, bo wydaje mi sie, że można je znaleźć w pewniejszym stanie, mniej zajechane. Kia ma spoko diesle, Ceedem nie jeździłem, ale raz śmigałem Rio 120 czy q30 KM i to była torpeda ;P

    A jeszcze zapomniałbym o Bravo, których też jest trochę z polskich salonów, mają fajne diesle (1.6 bez dpf-u) nieźle się sprawdza pod względem kosztów jak i dynamiki), a poza tym Bravo jest całkiem pakowne, nieskomplikowane i ładne. Być może warty uwagi egzemplarz wymagałby poszerzenia budżetu o dodatkową, niewielką rezerwę, ale w zamian dostaje się całkiem młode auto za rozsądne pieniądze.
    MoonWalk
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Rejestracja: 17 Kwi 2016, 02:16
    Prawo jazdy od: 01 01 2012
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Citroen C5
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003
     
    • Mercedes-Benz CLA, tył
      Toyota GT86, drift kontrolowany, Kuba Przygoński
      Rage-Race 2007
      Mimonske Valky XII