Ciekawy diesel 25k

26 Paź 2018, 15:45

Cześć, rozglądam się za jakimś ciekawym samochodem.
Nie mam ściśle określonego budżetu ale myślę, że chce na ten cel przeznaczyć jakieś 15-25 tyś.
Samochód raczej na trasy około 3 tyś km miesięcznie więc stąd diesel.
W sumie stoję przed dylematem wyboru jeden z opcji:
1.
Samochód ma być żwawy i dawać frajdę z jazdy.
Teraz aspekty wizualne podoba mi się linia Audi (A4, A6). Fajny byłby motor 3.0 Q w manualu (jestem świadomy kosztów rozrządu itp), ale z drugiej strony gdzieś głos rozsądku podpowiada, żeby wziąć 2.0, żeby nie bolało po kieszeni.
2.
Kupić jakąś octavie z polskiego salonu od pierwszego właściciela, 2.0 TDI, zrobić jej program i też się wozić.
3.
Albo może coś mniejszego, jakaś A3 (w Q(heldex) lub bez), albo jakaś Meganka

Nie wiem, nie mam kompletnie pomysłu jak to ugryźć dlatego zwracam się do was o pomoc.
Nie jestem zapaleńcem VAGa ani innej opcji, ale dotąd jeżdżę peugeotem 407 więc może coś z innej stajni.
Groski
Nowicjusz
 
Posty: 8

26 Paź 2018, 17:47

Groski napisał(a):1.
Samochód ma być żwawy i dawać frajdę z jazdy.
Teraz aspekty wizualne podoba mi się linia Audi (A4, A6). Fajny byłby motor 3.0 Q w manualu (jestem świadomy kosztów rozrządu itp), ale z drugiej strony gdzieś głos rozsądku podpowiada, żeby wziąć 2.0, żeby nie bolało po kieszeni.


25 tysięcy to za mało na sensowne A6 C6 3.0 TDI lub A4 B7 z tym silnikiem. Jeśli już to szukaj A4 B6 z 1.9 TDI 130KM.

2.0 TDI PD to bardzo kiepski silnik - biorąc pod uwagę jeszcze, że te auta mają już przejechane 300+ tys. km to zdecydowanie odradzam.

2.0 TDI CR to dużo lepszy silnik, ale taka A3 8P z tym silnikiem to dopiero w okolicach 30 tysięcy.

Czego możesz szukać w okolicach 20 tysięcy oprócz A4B6 1.9 TDI?
Volvo V70 II 2.4D5
Honda Accord VII 2.2
Mercedes C-klasa W203 2.2/2.7CDI
AR 159 1.9 JTD (ale tu bliżej 25 bym szukał)
Opel Vectra C/ Signum 1.9 CDTI
Renault Laguna III 2.0 dCi (za ~25 tys.)
Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCI (też za 25 tys.)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Paź 2018, 17:52

25tyś to budzet taki na styk na 2.0TDI w A3 a i tak będzie miał najechane z 250-300tyś, niestety te auta trzymaja cene, po 25tyś potrafia kosztować egzemplarze z 1.6 MPI.

Niestety budżet masz za mały co do wymagań, szczegolnie ze będziesz tym robił 3tys miesiecznie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Paź 2018, 18:15

Widzę w nazwie "ciekawy" i myślę sobie w końcu jakiś fajny temat. Wchodzę i śmieję się pod nosem. Ciekawe ałdi, które stoi na każdym rogu ulicy albo octavia, najnudniejszy samochód w swojej klasie.

AR 159
Saab 9-3/9-5
Volvo S60, ew S40
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2018, 01:04

@Ossy
Dzięki za uświadomienie i konkretne typy. A4B6 Jednak ciut za stara stylistyka.
@Raziel11
No właśnie przeszukałem trochę otomoto i poniżej wrzucę linki do wg mnie ciekawszych ofert. Rzućcie proszę okiem.
@Invi
Słowo ciekawe miałem na myśli, wrażenia z jazdy a nie wygląd zewnętrzny. Podałem za przykład Audi bo mają one trzy litrowy motor no i napęd quattro. Z resztą to, że się podobają nie można mieć im za złe, za to że ludzie chcą za nie przepłacać, owszem.
Nie napaliłem się w żadnym wypadku na żadną markę ani model, po prostu dałem przykłady, żeby można było od czegoś wyjść.

Signum, Vectra, Laguna III, W203 - nie podobają mi się zwyczajnie.
Accord VII, Volvo S40/60 - bardzo poprawne, bardzo zachowawcze, no i na papierze (2.2 140km oraz 2.0 150km) również to samo - 9,5 do setki.
Mondeo MK4 - nawet fajnie się prezentuje, tylko znowu wielka buda co się przekłada na osiągi tylko przyzwoite (2.0 140km - 9,5 do setki)
Saab 9-3 - bardzo mi się podoba, tylko pytanie, który silnik, bo osiągi raczej standardowo jak wyżej.
AR 159 - no ten samochód chyba najbardziej mi przypadł do gustu. Widzę że są wersje 120 i 150 konne, podejrzewam, że osiągami nie będzie odstawać od tych wyżej, ale za to nadrabia wyglądem zdecydowanie.

Teraz linki z tego co mi się udało znaleźć ciekawszego na otomoto, nawet trafiło się kilka audi :lol: :
A4
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
A3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Focus
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
AR
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Seat Exeo (silnik CR)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Saab 9-3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Mondeo
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Z góry dzięki za rady i wskazówki
Groski
Nowicjusz
 
Posty: 8

27 Paź 2018, 08:14

Kurczę narzekasz na za słabe osiągi w accordzie volvach czy mondeo, gdzie silniki mają po ok.140 km, a za chwilę wrzucasz auta z 2.0 TDI, gdzie osiągi są podobne :mrgreen:

W alfie 159 masz 2.4 JTD, myślę że za 25 tyś już można coś złapać sensownego.
To samo volvo S40/S60 masz diesla 2.4, który jest bardzo dobrym silnikiem.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Subaru Crosstrek
    Crosstrek w wersji benzynowej również znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu Consumer Reports. Silnik 2,0 l typu bokser ma moc 153 KM. W testach największej organizacji konsumenckiej w USA samochód uzyskał ...

27 Paź 2018, 09:10

Groski napisał(a):Saab 9-3 - bardzo mi się podoba, tylko pytanie, który silnik, bo osiągi raczej standardowo jak wyżej.
AR 159 - no ten samochód chyba najbardziej mi przypadł do gustu. Widzę że są wersje 120 i 150 konne, podejrzewam, że osiągami nie będzie odstawać od tych wyżej, ale za to nadrabia wyglądem zdecydowanie.


9-3 i 159 to auta zbliżone technicznie, zresztą vectra c/signum również. Wszystkie zbudowane przez jeden koncern, silniki są te same. Unikaj tylko 2.2tid w 9-3, który jest średnio udanym 2.2dti konstrukcji opla

Co do linków. Wrzucasz ałdi a3 za 24,5k a zaraz później młodszy, wyższy model, a4 za 19k. Coś musi być nie tak :naughty: Już pomijam te pompowtryski

Focus spoko, podał VIN więc sprawdź go sobie

159 spoko. Przejrzyj ogłoszenia na alfaholikach

Exeo jak chcesz, typowe auto od handlarza, perełka za śmieszną cenę

9-3 spoko

W przypadku mondeo nie spodziewałbym się szału za takie pieniądze
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2018, 16:39

Golf VI 2,0 TDI i tyle w temacie, wersję 110 konne to nawet z PL salonu można znaleźć za te 25 tys..
Audi A3 ma wysokie ceny bo to premium, a Golf VI ma bardzo ładny dizajn ale to taki unowocześniony Golf V z lepszymi silnikami i z tym dieslem jedzie fajnie + zawsze dochodzi opcja softu/chipa
Wg mnie ciężko o konkurencje.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jest niby jakiś tam Fiat Bravo, Focus ale te auta w środku to jak 2000 rok..

Poza tym zdecyduj się co chcesz czy auto kompaktowe czy klasę wyżej.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2018, 20:44

Ten 110 Golf VI to raczej trochę ospały więc jedynie w grę w chodzą mocniejsze wersje wiec i droższe, albo chip. Wyglądem też jakoś nie porywa, ale rozważę.
Nie muszę się decydować czy to kompakt czy klasę wyżej. Jeżdżę dużo więc nie chcę jeździć jak w wozie drabiniastym, tylko komfortowo, bez znaczenia w jakiej klasie.
Na chwilę obecną mocno zainteresowałem się AR, są dla niej jakieś alternatywy?
Groski
Nowicjusz
 
Posty: 8

27 Paź 2018, 20:45

Wszystko co warte uwagi już w tym temacie padło
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2018, 21:14

Groski napisał(a):Ten 110 Golf VI to raczej trochę ospały więc jedynie w grę w chodzą mocniejsze wersje wiec i droższe, albo chip. Wyglądem też jakoś nie porywa, ale rozważę.

Taki Golf 2,0 TDI 110 idzie jak moja Honda Accord 1,8 136..miałem ze 3 lata temu ustawkę z kumpla Golfem Variant od ojca, poza tym myślisz że A4 B7 2,0 tdi 140 to będzie super szybkie auto? przecież jest cięższe.

A wygląd kwestia gustu ale lepsza opcja niż A3 8P które swoje kosztuje i ciężko coś znaleźć, będzie starsze itd.. z resztą 110 koni to chyba początek produkcji, potem dominowały 140konne wersje jeśli chodzi o Common Rail.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2018, 21:50

Nie słuchaj na pewno głupot, że golf VI to najlepsza opcja i nie ma nic lepszego. Poza tym jak sam zauważyłeś do 25 może być ciężko o dobrego takiego golfa.

Jeśli klasa kompakt Ci nie przeszkadza to masz też jeszcze astre gtc z tym silnikiem co w alfie czyli 1.9 150km. W tej kasie znajdziesz dobrą sztukę :)

Jeśli Accord wyglądowo jest do przełknięcia to jego 2.2 też dość nieźle jedzie.
A jeśli ma być serio dynamiczny diesel to E46 z 330d.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

28 Paź 2018, 10:11

Matko autor chce auto, ktore bedzie zwawe, ciekawe i bedzie dawac frajde z jazdy, a tu polecany golf 110km. Nie no to krol dynamiki po prostu, moc az wyrywa z butow... :happy:

Można zrobić chipa i co z tego?
Nie wiadomo czy autor ogarnia takie tematy, a jak poszuka jakiejś "firmy tuningowej" z pięknymi kolorowymi wykresikami, pojedzie, wgrają mu gotowca za 1,5k i będzie super. A potem zacznie się falowanie boostu, stuki i jak będzie miał pecha rozwali silnik. A 80% "firm tuningowych" tak robi, w samym lubelskim takich co robią dobrze i sami piszą programy naliczyłbym może 4.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Paź 2018, 10:34

Invi napisał(a): Wszystkie zbudowane przez jeden koncern, silniki są te same.
Mówisz o silnikach turbo? takie udane że pierwszą rzeczą po kupnie jaką się robi to ściąganie miski i weryfikowanie czy panewki są na swoim miejscu a także sprawdzanie ciśnienia na pompie oleju. Auta z tym silnikiem są drogie w utrzymaniu dodatkowo nie za bardzo jedzie, jednak od tego turbo wymaga się czegoś więcej. Lepiej sobie już kupić 3.0 TDI od audi, napewno większy kop a i koszta podobne, boisz się kosztów to weź 2.4, wraz jest szybszy od tego saaba no i kulturą pracy i elastyką bije na głowe wszytkie propozycje wymienione wyżej.

Co da AR z ogłoszenia przebieg 190 tysi i już po kapitalce? + turbo? tyle kasy wsadził i sprzedaje? poza tym jak chcesz to dam Ci numer do gościa który 159 ma w jednym palcu, powie Ci co nieco o tym aucie ale podpowiem Ci że w moich oczach ta alfa też się straciła, taki szpenio z niego a teraz trafiła mu się z przebiegiem 120 tysi i nie może rozwiązać co z nią jest nie tak, podmienione juz chyba wszystko co można było i dalej dupsko gołe.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Paź 2018, 11:01

Kao napisał(a): Invi napisał(a):
Wszystkie zbudowane przez jeden koncern, silniki są te same.

Mówisz o silnikach turbo? takie udane że pierwszą rzeczą po kupnie jaką się robi to ściąganie miski i weryfikowanie czy panewki są na swoim miejscu a także sprawdzanie ciśnienia na pompie oleju. Auta z tym silnikiem są drogie w utrzymaniu dodatkowo nie za bardzo jedzie, jednak od tego turbo wymaga się czegoś więcej. Lepiej sobie już kupić 3.0 TDI od audi, napewno większy kop a i koszta podobne, boisz się kosztów to weź 2.4, wraz jest szybszy od tego saaba no i kulturą pracy i elastyką bije na głowe wszytkie propozycje wymienione wyżej.


Ale co to ma w ogóle do tematu? Rozmawiamy o dieslach a nie czy benzyniak od saab'a (w sumie nie wiem skąd to "udanie się" wytrzasnąłeś - btw w porównaniu z "konkurencją" pod postacią tsi bardzo udany) jest szybszy/wolniejszy od diesla ałdi i czy najlepiej kupić cieknące v6. Pominę już wywody o "elastyce" (co mają wspólnego ciuchy z samochodem?), czy elastyczności, które nie dość, że nie wnoszą nic do tematu to odzwierciedlenia w rzeczywistości jak również na papierze nie mają.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km