Ciężki wybór, kilka propozycji i zapytań. Do 10 tyś.

14 Paź 2015, 22:06

Witam,
Nadszedł ten czas w którym chciałbym wybrać swój pierwszy samochód.
Dlatego przed zakupem proszę Was o pomoc, opinie i wszystko co mogłoby się przydać. Każda rada cenna.
Znalazłem kilka ciekawych opcji, niestety tylko niektórych racjonalnych ;)
Na chwilę obecną odłożyłem na samochód 7 tys. Ewentualnie mogę wstrzymać się jeszcze miesiąc - dwa, o ile warto. Wtedy na samochód przeznaczyć będę mógł 10 tyś.
Czytałem sporo opinii, ale szczerze mówiąc to nic nie pomogło. Na poczatku szukalem Mercedesa W124, pozniej Forda Probe II, później jeszcze czegoś innego.. Ogólnie często zmieniałem cel poszukiwań aż w koncu zrobiłem listę (w tej chwili udało mi się zmniejszyć ją o połowę). Część z tych aut to oszczędne samochody, ale nie zawsze słucham głosu rozsądku i dlatego zastanawiam sie również nad czymś.. Innym, niekoniecznie oszczednym, komfortowym czy też adekwatnym. Preferuje auta typu sedan/ coupe, ostatecznie hatchback.

Oto samochody ktore mnie zainteresowaly najbardziej (czyli najmniej racjonalny wybor):
-Honda CRX Del Sol
(podobno sporo czesci pasuje od Civica V, szkoda tylko ze zdejmowany dach i 2-osobowa, bo nie mam garazu. Bardzo podoba mi sie ten samochod i mimo wad chcialbym go miec)
-Opel Astra II Bertone
(nie wiem czy znajdzie sie cos w tej kwocie, samochod bez fajerwerek)
-Renault Megane Coupe
-Peugeot 406 Coupe
(w tym przypadku myślę, że sama eksploatacja moze sporo kosztowac)
-Honda Civic V/ VII sedan lub coupe
(coś ciągnie do hondy)
-Saab 9-3
(zbyt wiele o nim nie wiem, ale podobmo dobry i części nie należą do drogich.. Wizualnie piękny)

Druga czesc. Mało interesujaca, za to z tego co wiem w miarę oszczędna.

-Renault Clio
(tu urzekło mnie spalanie na poziomie 5l benzyny)
-VW Passat B5 1.8 T 150KM
(może nie pali najmniej, ale silnik podobno bardzo trwały. Ewentualnie +gaz)
-Renault Laguna 2002+
-Chevrolet Lacetti
-Peugeot 307

Auta, które stoją pod znakiem zapytania, czy są warte zastanowienia:
-Ford Probe 2
-Volvo S40
-Honda CRX II
-Alfa Romeo GTV
(piękna, ale czesci chyba drogie :/..)

Nie wiem o czym jeszcze powinienem napisać. Głównie poruszał będę się po mieście, co weekend zazwyczaj wyjeżdżam poza nie. Czekam na jakieś cenne porady, opinie itd. Również na inne propozycje, o ile macie jakiś pomysł.
Z góry dzięki ;)
Salut
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 21 07 2014
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Paź 2015, 23:23

GTV będzie drogie w eksploatacji, bo TSy są problematyczne, a V6 dużo pali i nie w Twoim budżecie. Generalnie sporo drobnych awarii i musisz bardzo dbać, także auto nie dla każdego
Passacik nie taki tani w utrzymaniu. 1.5k za remont zawieszenia przód (bez amorków) to trochę sporo, a i to nie zapewni zbyt długiej eksploatacji bez kolejnych wymian (zależy po jakich drogach jeździsz)
Laguna 02+ jest awaryjna, chyba że mówimy o 05+, ale nie masz kasy. Jeśli już to pierwsza generacja.
Eksploatacja 406 nie będzie bardzo kosztowna. Bardziej martwił bym się Hankami, bo tam walka z rdza może pochłonąć wiele kasy i nerwów. I gen 9-3 też dość kapryśna, wiele części pasuje od Opla
Zdaje sobie sprawę z tego, że pierwsze auto, emocje itp itd, ale wrzucanie do jednego tematu 2 miejscowej targi (crx) coupe a la GT (406), wyglądających na sportowe kompaktów, auta klasy średniej, auta miejskiego i kompaktowych hatchbackow jest generalnie rzecz biorąc nierozsądna i śmieszna. Bądź facetem i zdecyduj czego oczekujesz, sprecyzuj te wymagania. Na razie nie ma jak doradzać, bo mimo tej bogatej treści nic nie wiadomo
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Paź 2015, 07:22

Sprecyzowanych wymagań nie mam. Dobrze wiem ze jest to lekko nierozsądne. Dlatego między innymi chciałbym wiedzieć czy słuchać rozsądku i kupić coś 'normalnego', czy coś co mi się podoba?
Kompromisem mógłby być Saab 9-3, ale zależy od kosztów utrzymania. Obawiam się że może popic sporo ponad 10l. Samochodem będę jeździł głównie po Warszawie, raz w tygodniu wyjazd poza.
Więc przydałoby się mieć trochę mocy, żeby móc spokojnie wyprzedzić. (Hondą Civic VIII 1.4, którą jeżdżę da się ale zajmuje to trochę czasu (spalanie przy wysokich obrotach zaledwie lekko ponad 7l)). Tylko moc raczej nie idzie w parze z oszczędnością. Jeśli samochód mi się podoba to jestem w stanie przeżyć trochę większe spalanie, ale chciałbym zmieścić się w jak najmniejszej ilości. Rozumiem, ze idąc drogą rozsądku najlepszym wyborem będzie Clio/ 307?

Edit. Może Saab 900 byłby lepszy? Obawiam się tylko, że jego stan będzie kiepski ze względu na wiek.
Salut
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 21 07 2014
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Paź 2015, 09:26

Kompromisem będą kompakty z mocą 100+. Pole do popisu ogromne, bo w zasadzie każdy producent ma takie auto w ofercie.
Saab 900 już dla pasjonata. Szukaj tego 9-3 z poczatku produkcji, ale poczytaj jakieś fora dot Saaba bo u nas to tylko domysły i spekulacje na jego temat :wink: nikt takiego nie ma. Bezawaryjny jak Toyota nie będzie, ale też daleko mu do Laguny II czy starych AR
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Paź 2015, 10:23

Dzięki, poszukam i popytam apropo tego Saaba. Co do kompaktow z mocą 100+, wiesz może czy jest coś za czym szczególnie warto się rozglądać, czy cokolwiek?
Salut
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 21 07 2014
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Paź 2015, 10:35

Audi a3 1.8 (na dobre turbo może braknąć $), Focus mk1, Mazda 323 sportive (2.0 150KM), Golf 1.8/2.0, Corolla ale raczej e11 choć tutaj przeważnie silniki ~90KM, Astra G. 307 raczej odpuść, bo pierwsze roczniki lubiły się zapalić. Z tych bardziej oryginalnych MG ZR/ZS
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Paź 2015, 11:06

MG ciekawy, wiesz może coś na temat awaryjności i części?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Salut
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 21 07 2014
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Paź 2015, 11:26

Rovery/ MG ogólnie do awaryjnych nie należą.Ten konkretny egzemplarz ma za słaby silnik.
Zobacz któryś z tych:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Trochę większy ZS, fakt dziwnie tani ale nie musi być zły:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
I na deser:D
[link do oferty na Allegro wygasł]
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Paź 2015, 12:20

Czemu za słaby? 100 koniów w takiej bryce niektórym wystarczy. Fakt 1,6 i 1,8 pojadą żwawiej i spalą gdzieś niecałego litra więcej tylko więc moim zdaniem warto ale gdzieś słyszałem, że tak naprawdę to to jest ten sam silnik tylko rozwiercony? Prawda toto?

Jak w ogóle z częściami do MG? Pasują te z 25 czy trzeba kombinować?
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Paź 2015, 12:47

W sedanie ładny ;) Tylko czy to nie jest to samo co Rover? A do tego podobno słabo z częściami i ich ceną.
Salut
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 21 07 2014
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Paź 2015, 18:26

Salut napisał(a): A do tego podobno słabo z częściami

Podobno nie :lol: :lol: :lol: :lol:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Paź 2015, 19:00

Czyli taki MG/ Rover jest oszczedny i tani w eksploatacji?
Salut
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 21 07 2014
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Paź 2015, 17:33

fenwind napisał(a):Czemu za słaby? 100 koniów w takiej bryce niektórym wystarczy.

Oczywiście, że wystarczy jednak w tych modelach występują po prostu lepsze silniki tj. mocniejsze zapewniające znacznie lepsze osiągi przy porównywalnym apetycie na paliwo. MZ ZR stylistyka nawiązuje do samochodu usportowionego więc fajnie by było gdyby osiągi miał tez usportowione.

fenwind napisał(a):że tak naprawdę to to jest ten sam silnik tylko rozwiercony?

1,4, 1,6, 1,8 w podstawowej wersji to silniki tej samej serii ,,k" konstrukcyjnie takie same, różnią się pojemnością.

Salut napisał(a):Czyli taki MG/ Rover jest oszczedny i tani w eksploatacji?

Miałem już kilka roverków. Co prawda zawsze w dieslu, od niedawna mam 75 1.8 benzyna.
Co do diesli są niezwykle oszczędne. Na trasie schodziłem nawet poniżej 5l, w mieście ok 6 co uważam za wynik rewelacyjny.
W obecnym benzyniaku 1.8 nie narzekam. W mieście 10-11l LPG albo 8 benzyny. Porównując z silnikami VW to dobry wynik.
Z częściami problemu nie ma, drogie nie są. Niektóre pasują od civica a do rovera 75/ MG ZT od bmw e46.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

16 Paź 2015, 22:26

Dzięki wielkie.
Jeśli spalałby 8l. w mieście to byłbym zadowolony :) Jak na razie jestem bardziej skłonny do MG ZR/ZS właśnie. Wydaje się być dobrym wyborem, nie jest najstarszy, nie jeździ wszędzie, niedrogie części i jest do tego nietypowy. Poczekam jeszcze trochę i będę się odzywał jeśli wpadnie coś w oko.
Dzięki za pomoc raz jeszcze :)

Myślicie, że lepiej skupić się na MG, czy szukać też pod marką Rover?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Salut
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 21 07 2014
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Paź 2015, 14:17

Salut napisał(a):http://otomoto.pl/oferta/rover-75-ID6ycc2x.html#0dcc8e9ff9

Tego bym odpuścil, totalnie biedna wersja z manualną klimą. Na dodatek diesel w tym budżecie może być ryzykowny. Nie wiadomo jak dwumasa, obstawiam problem z wysprzęglikiem bądź pompką sprzegła choć nie koniecznie.
Wydaje mi się, że zgnojone będą przednie siedziska foteli, w końcu z jakiejś przyczyny zdjęcia ich nie obejmują.
Za swoją 75 zapłaciłem niedawno 5700zł i była to niebywała okazja biorąc pod uwagę, że samochód mechanicznie jest idealny. Ale takie okazje nie zdarzają się często.
Z doświadczenia wiem, że te najtańsze egzemplarze mają typowe bolączki tego modelu czyli pompka sprzęgła ( wymiana uszczelki za 15zł dla kumatych+ butelka dota bądź wymiana całej pomki dla Januszy- 300-350zł) bądź problem z wysprzęglikiem ( ok 300zł)
W tym konkretnym egzemplarzu cena może być w sumie niska ze względu na totalnie podstawowe wyposażenie. Trzeba mieć ,,szczęście" by ustrzelić 75 z manualną klimą :D
Masz 10 tys więc celuj w egzemplarz za 8-9 tys. gdzie jest duża doza prawdopodobieństwa zakupu zadbanej sztuki na dobrym wypasie.
A na prawdę warto, samochód wygląda na o wiele droższy niż jest w rzeczywistości. Ma piękne wnętrze i zapewnia nie najgorszy komfort. Trochę większy niż np. mondeo mk3 czy passat b5 ale za to mniejszy niż bmw serii 5, coś tak pomiędzy :) Ale podkreślam, że to tylko moje odczucia.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995