Co po: Honda Civic VIII - zmiana na bardziej komfortowy

27 Maj 2022, 08:14

Oczywiście, że czytałem.
Nawet widziałem auta z przebiegami grubo powyżej 300tkm.
Jeśli akcja była zrobiona w odpowiednim momencie z silnikami nic się nie działo. No ale jak to bywa... trafi się albo nie trafi.

Poza tym, gdy kupowałem Civica, również miałem kupować litr oleju co dwa miesiące, a ruda miała mnie zjeść :) nic się z takich rzeczy nie stało.
No ale nic.

Diesla? Tak, ze względu na moje dojazdy do pracy. 7-8km w jedną stronę drogą krajową. Cienki pomysł myślę.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII

27 Maj 2022, 08:42

Ale co Ty porównujesz, pobór oleju w 1.8 to jeszcze pozostałości mentalności Januszy po Syfikach VI. Auto bezawaryjne, jedyny minus to blacha i wysoka cena na rynku wtórnym.

EcoBoost fabryczne problemy z chłodzeniem, zaczyna się tłumaczenie jak TSI "no już poprawione i jak ktoś remont zrobił to spoko".

Osobiście wolałbym diesla niż fabrycznie skopaną benzynę, ale to moja opinia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Maj 2022, 08:44

Zrobiłem Honda ponad 70tkm a 4 lata i czy bezawaryjne?
Silnik owszem.
Zawieszenie? Dramat.

Ok ok pewny diesel lepszy niż niepewna benzyna to logiczne. Z tym, że jakie Ty robisz przebiegi?
Boję się że zajeżdżę to auto moim trybem poruszania się.
Trasy robie owszem, ale rzadziej.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII

27 Maj 2022, 10:56

Też się nasłuchałeś że diesle od krótkich przebiegów wysiadają i po pół roku lądują na złomie? Taaaaak zdziwiłbyś ile diesli jeździ po mieście i jakoś nie padają jak muchy... U mnie znajomi w większości mają diesle, jakoś nie słyszę żeby co miesiąc jeździli do mechanika.

Ale żeby nie było, dla świętego spokoju brałbym dużą wolnossącą benzynę, albo coś z turbo co nie ma wady fabrycznej. Najbardziej to w Accorda bym szedł, ale odrzuciłeś. Pugi i Citroeny odrzucam, ale mam po prostu uraz do francuskiej motoryzacji więc mogę być nieobiektywny. Jakbym miał brać Francuza to Laguna z 2.0T.

2.0 GDI... Mało popularny silnik, nie znam opinii. Jeśli jest jak 1.6 GDI to warty polecenia, tylko że LPG nieopłacalne. Z drugiej strony jak robisz 10 km w jedną stronę to czy koszt paliwa będzie aż tak bolesny?

Mojego nie porównuj, bo ja nawet dwumasy nie mam :naughty: Aczkolwiek na dystansie 7-8 km rozgrzewa się nawet zimą, ma dodatkowe grzanie płynu chłodniczego i powietrza w kabinie. Tylko że ja mimo wszystko raz w miesiącu robię długą trasę drogami szybkiego ruchu więc dostaje w palnik i jest wygrzany.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Maj 2022, 11:08

No dokładnie, dużo takich opinii krąży.
Wiem, że jeździ dużo diesli po mieście, ale no nie prowadzę statystyk kto i kiedy ląduje u mechanika. :) Być może nie jest tak źle.

Co do Accorda, zrezygnowałem z sedana, patrzę za kombi, ale póki co cięzko w mojej okolicy.
Laguna 2.0T też bardzo ciekawa, patrzę co jakiś czas, ale raczej domyślasz się jak z dostępnością.

Jeśli brałbym diesla, to pewnie wjedzie 2.0 TDCi.

Co do dużych benzyn. Volvo 2.5t, ale to spalanie.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII

27 Maj 2022, 12:48

galakty napisał(a):U mnie znajomi w większości mają diesle, jakoś nie słyszę żeby co miesiąc jeździli do mechanika.

Za to słyszysz że co miesiąc ktoś remontuje ecoboosta albo TSI :ok:
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

31 Maj 2022, 18:47

Nie był brany, aż tak pod uwagę, ale trafił się niedaleko mnie, pierwszy wlaściciel, salon Polska więc kupiony.

Accord VIII 2.0 187tkm 2011

Pytanie, lany był do niego olej 5W30 z tego co widzę Total.

Chciałbym go zalać czymś innym, co myślicie o MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30?

W Civicu miałem lany Castrol Edge 0W30 i czasami Shell Helix Ultra 0W30
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII

31 Maj 2022, 19:01

Podobno Motul się zepsuł, lepszy Liqui Moly.

Ja u siebie leję Shella, ale na niego ludzie też psioczą. W sumie w Polsce na wszystko psioczą :D

Najważniejsze żeby norma się zgadzała z producentem (oraz lepkość) i wymieniać na czas. Na nasz klimat generalnie 5W30 pasuje, jak dużo ganiasz autostradą i jeździsz agresywnie to 5W40.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Maj 2022, 19:48

Jeżdżę raczej spokojnie. Szczególnie teraz gdy jest z nami córcia.

Liqui Moly Special Tec F 5W30 5L - chociażby taki?

Sklep kolegaberlin polecacie?
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII

31 Maj 2022, 20:17

Olej ma spełniać normy przewidziane przez producenta, lepkość to nie wszystko
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Maj 2022, 20:33

Tak tak.
W książce mam zalecany a5/b5 lub a3/b3.
Ten LM je spełnia.
Pytanie czy zostać przy 5W30 czy przejść na 0W30.
Ale to już może nie będę tutaj rozwijał tematu.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII

31 Maj 2022, 20:54

5W30 ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007