Co po: Honda Civic VIII - zmiana na bardziej komfortowy

05 Sty 2022, 20:33

Generalnie to prawda, zapycha się EGR, DPF - takie silniki lubią być wygrzane. Tylko jak masz do wyboru dobrego diesla, a przeciętnego benzyniaka to ja bym się tak nie upierał.

Sam silnik się nie zepsuje, tu bardziej o osprzęt chodzi. Wolałbym TDCi (czyli HDI) niż EcoBoost.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7761
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Sty 2022, 21:27

Emanuel66 napisał(a):Po prostu słyszałem, że jak większość przebiegu auta, to krótkie dystanse, to diesla można odpuścić. Ileż w tym prawdy? Nie wiem, ale większość takich głosów chodzi.

Propaganda.
toyman40
Początkujący
 
Posty: 169

05 Sty 2022, 21:40

No dobrze, odbiegając na chwilę od diesla.
Co nie tak z ecoboost prócz tego chłodzenia? Bo dosyć słabe opinię od Was słyszę ale bez konkretnych spraw.
2.0 zwykle w MK4 ?

Wracając do diesla.
Nie jestem na nie, nigdy nie miałem i stąd moje obawy.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Auto: Honda Civic VIII

05 Sty 2022, 21:56

Emanuel66 napisał(a):2.0 zwykle w MK4 ?


silnik sam w sobie ok ale przy tej budzie nie ma szału nie ma zarówno w kwestii spalania jak i osiągów

Emanuel66 napisał(a):Wracając do diesla.
Nie jestem na nie, nigdy nie miałem i stąd moje obawy.


Jeśli chodzi o gadki typu diesel drogi w naprawie itd. Oczywiście, że drogi ale w porównaniu do prostych benzyniaków pokroju takiego 2.0/145 (który praktycznie nie jedzie w porównaniu do diesla 2.0 a pali więcej). Kiedy jednak bierzesz pod uwagę silniki jak 1.6eb i inne benzyniaki podobnej konstrukcji z dwumasami, turbo ze zmienną geometrią, skomplikowanym wtryskiem itd to różnica w kosztach serwisu się zaciera (a zaryzykuję nawet stwierdzenie, że w tych latach kiedy downsizingowe benzyniaki dopiero zdobywały rynek i chorób wieku dziecięcego miały w opór ich eksploatacja w większości przypadków będzie droższa niż diesla) za to różnica w spalaniu pozostaje. Dodaj do tego ceny na rynku wtórnym diesli vs benzyniaków, diesla kupisz kilka tysięcy taniej i nawet jeśli coś padnie zaraz po zakupie to nadal nie osiągniesz kwoty za jaką kupiłbyś pb (gdzie też coś może paść)
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1242
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Sty 2022, 22:11

Muszę to wszystko jeszcze przemyślec w takim razie.
Przeanalizować. Porozmawiać ze znajomymi którzy diesle użytkują podobnie.

Co do benzyn, początkowo był pomysł mazdy 6 2gen. 2.0, ale jakoś zostałem wybity z tej myśli.
Faktycznie średnie to auto?
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Auto: Honda Civic VIII

05 Sty 2022, 22:25

Mazda 6 jest mechanicznie super. Cała sztuka polega na znalezieniu egzemplarza, który dobrze rokuje blacharsko. Jest lepiej niż w pierwszej generacji ale jeśli do tej pory nikt o to nie zadbał (konserwacja itd) to będzie się sypać
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1242
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie daj się wiosennemu zmęczeniu
    Choć tzw. wiosenne przesilenie nie jest jednostką chorobową, wielu kierowców właśnie o tej porze roku skarży się na gorsze samopoczucie i uczucie zmęczenia. Jak wpływa to na zdolność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy? ...
    Pogoń za najlepszymi czasami w symulatorze - Formuła E
    Dwaj kierowcy Audi: Daniel Abt i Lucas di Grassi, już 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie bieżącego sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu, w Maroku. Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego ...

  • 05 Sty 2022, 22:40

    Dobrze, to teraz tylko chciałbym z kimś pogadać o tym ecoboost i z grubsza wiedzę będę miał na tą chwilę.
    Emanuel66
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 52
    Auto: Honda Civic VIII

    05 Sty 2022, 23:46

    Emanuel66 napisał(a):Dobrze, to teraz tylko chciałbym z kimś pogadać o tym ecoboost i z grubsza wiedzę będę miał na tą chwilę.


    Zanim kupiłem, co kupiłem przejechalem się mondkami zarówno 2.0 Tdci 140km i ecoboostem 1.6 160km. O ile ten pierwszy jakoś szału na mnie nie wywarł i tyle ten drugi bardzo pozytywnie zaskoczył - nie spodziewałem się że będzie się ten silnik tak fajnie zbierał.
    Wiec pozniej juz bardziej szukałem tak zeby kupić eecoboosta. To też kwestia kto co woli. Tdci ten 140konny bedzie mial momentu 320 Nm a eb ma 240 Nm tyle ze ten pierwszy spuchnie pow 3 tys obrotów a drugi bedzie ciagnął niemalże do zamkniecia zegara. Sumarycznie osiągi barfzo podobne...
    Eb w czasie jazdy jest mega cichy co do mnie przemawia, komus innemu moze na tym nie zalezec. Mnie np nie zalezy na tym mniejszym spalaniu.
    Eb w mieście pali nie powiem - troche pali jak to benzyna. W trasie spokojnie jadac 130-140 km/h spada ponizej 7l co uwazam za niezly jak na benzyne wynik. Dla porownania wolnossak 2.0 140km z LPG palil mi w tych samych warunkach z 12L gazu. Gdybym mial wybierac jeszcze raz wybralbym chyba to samo... po prostu ten silnik mi pasuje. No... ewentualnie gdyby eb 2.0 miał do wyboru też manuala to moze szukalbym takiego egzemplarza.
    2.0 TDCi ma nad eb 1.6 tez te zalete że kupujesz wersje 140km i wgrywasz fabrycznego softa na 163km. Eb 1.6 co prawda ma mocniejsze warianty bo i 180km i chyba tez 200km ale w focusach. Ecoboosty są też montowane w volvo ;)
    W mondeo nie wiedziec czemu jest tylko fabrycznie te 160km ale na upartego chipa pod 200 mozna zrobic jak ktoś chce. :yes:
    Co do awaryjności to chyba glowny i byc moze jedyny problem to chłodzenie. Poza tym silnik nie sprawia problemów. Na grupie forda ci co mają to chwalą i jest niemało osób co maja go z nalotem 300+ i dalej jeżdzą... Trzeba wymieniac ten olej co 10kkm. No i 100x sprawdzic przy zakupie czy juz ktos tego silnika nie przegrzał...
    Przegrzany pęka albo na wys glowicy albi bloku i wtedy jest tylko wymiana...
    Wiec trzeba zwrocic uwage na wycieki
    Ubytki plynu, spaliny w plynie itp...
    No i kupic po akcji serwisowej gdzie jest dolozony czyjnik poziomu plynu...
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 213
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    06 Sty 2022, 16:34

    Cynerion napisał(a):nie spodziewałem się że będzie się ten silnik tak fajnie zbierał.

    zbieranie się to jeszcze nie wszystko
    Cynerion napisał(a): No i 100x sprawdzic przy zakupie czy juz ktos tego silnika nie przegrzał...
    Przegrzany pęka albo na wys glowicy albi bloku i wtedy jest tylko wymiana...

    a no właśnie, a no właśnie, generalnie po tylu autach i tak się tego nie dowiesz, a może już silnik był wymieniony w takim aucie.
    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169

    06 Sty 2022, 21:03

    toyman40 napisał(a):zbieranie się to jeszcze nie wszystko

    Nie zauważyłem żeby brakowało mu mocy przy wyższych prędkościach jeśli o to ci chodzi. Właśnie powiedziałbym że najwiekszą różnicę odczułem w przyspieszaniu pow 100 km/h w porownaniu do beny bez turbo o podobnej mocy.

    No i jasne nie dowiem się wielu rzeczy. Nie zmienia to faktu że są użytkownicy którzy dużo natrzaskali km od nowości i nie maja problemów.
    Swoja drogą troche mnie bawi takie gadanie. Jak ktoś twierdzi ze diesel 1.6 daje rade ale bena to już słabe bo to 1.6. :D
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 213
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    17 Sty 2022, 09:59

    No nic... rozmowy ciąg dalszy.
    Może odezwie się ktoś kto jeszcze się nie udzielał, a stał niedawno przed podobnym wyborem.

    Nie chcę wtopić. Najlepiej wybrałbym sedana w wolnossaku. Ale o takowe ciężko. Czytałem o tym mondeo MK4 i 2.0 ale to podobno nieporozumienie.
    Gdyby był tu użytkownik Mazdy 6 II chętnie porozmawiam o komforcie jazdy.
    Emanuel66
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 52
    Auto: Honda Civic VIII

    17 Sty 2022, 19:53

    miałem polecam, fajny dynamiczny silnik, ale tylko 2.0 benzyna , bdb benzynowy silnik, ale czy tobie przypadnie do gustu tego nie wiem bo skąd niby miałbym wiedzieć. Ludzie u nas o wyborze auta decydują bo gdzieś czytałem.....ale niestety o motoryzacji nie mają pojęcia, albo ktoś kupił kiedyś mazdę była zajechana i już nie chce, inny kupił świetny egzemplarz i będzie chwalił. Wiesz w Polsce co człowiek to opinia.
    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169

    17 Sty 2022, 20:18

    Zgadza się. Opinie w Internecie mają spory wpływ. Czasami to dobrze, czasami nie. Warto sobie swoją opinię wyrobić, jednak wspomóc się można i poprzez czyjeś opinie wykluczyć jakieś wadliwe modele.
    Planuje w środę jechać obejrzeć Mondeo MK4 1.6eb i może odbije trochę żeby obejrzeć mazdę 6 II z 2011 w kombi.
    Jak oceniasz komfort jazdy? Mówię o nierównościach itp itd.
    Emanuel66
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 52
    Auto: Honda Civic VIII

    17 Sty 2022, 21:03

    mazda jest trochę sztywna, ma twarde sprzęgło, jest dla gościa który chce mieć frajdę z jazdy, biegi krótkie i precyzyjne, silnik wkręca się z ochotą na obroty, silnik lubi obroty, chcesz komfortu kup peugeota 508 albo citroena z hydro.
    Aczkowiek mazda jest dosyć cicha w środku jak nie pałujesz
    takie jest MOJE zdanie , i takie są MOJE odczucia, ktoś inny może mieć inne,
    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169

    17 Sty 2022, 21:26

    Mam małe właśnie takie podejrzenia, tak jak wspominał ktoś na początku, że zmieniając ufo na mazdę 6 dużo większego komfortu nie odczuję.
    Tylko posłuchajcie wygląda na to że w kwocie do 35k ciężko znaleźć wygodnego sedana w BENZYNIE.
    1.6EB mocno podważany ze względu na silnik.
    508, C5 - głównie diesle, to samo Mondeo.
    BMW i audi dla mnie odpada. I w zasadzie nie zostaje nic.
    Emanuel66
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 52
    Auto: Honda Civic VIII