Colt CZT - ocena ogłoszenia

02 Paź 2018, 20:13

Coraz lepiej. Oleju nie miał i ponad 5 tyś na liczniku :/

Wyjdą w ciągu kilkuset kilometrów myślę. Jak przejeździsz 1-2 kkm i nic się nie zrobi to raczej temat zamknięty.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Paź 2018, 20:26

Teraz to mam mega obawy :/
"Mechanik sąsiad" właścicielki w celu sprawdzenia czy coś pyka powyżej 5 tyś obr ciągnął ją do końca czerwonego pola i zrobił vmax w tym stanie :(
Err0r
Nowicjusz
 
Posty: 28
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Accord VI
Silnik: 1.6i 115 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2018, 20:28

V-max nowym autem bez sprawdzenia oleju i płynów? Brak mi słów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Paź 2018, 20:47

Niestety.. Teraz mam wątpliwość czy wymieniać rozrząd itd. czy lepiej chwilę się wstrzymać i zobaczyć jak będzie pracował. Przy dodawaniu gazu słychać delikatne skrzypienie (pewnie to pasek rozrządu).
Jak na razie staram się jezdzić delikatnie, zobaczę co będzie jutro.
Err0r
Nowicjusz
 
Posty: 28
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Accord VI
Silnik: 1.6i 115 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2018, 20:48

Jak zmienisz olej na właściwy to słuchaj silnika na zimnym czy nic nie stuka na gorze i dole silnika.
Jesli cos sie przytarlo to objawi sie to ponad normatywnym zuzyciem oleju
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2018, 20:51

Err0r napisał(a):Teraz mam wątpliwość czy wymieniać rozrząd itd.


Nie ma to nic wspólnego z zatarciem silnika. Wymieniasz pasek, pompę oraz napinacze i rolki, nawet jak silnik będzie do remontu to te części zostaną :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowca i narciarz w jednym stali domu
    Zadając pytanie: Co łączy kierowcę i narciarza? Pewnie większość osób odpowiedziałaby, iż łączy ich samochód, którym narciarze najczęściej docierają pod stok narciarski. Jednak obie te grupy mają ze sobą ...
    BMW Z4: roadster przyszłości
    Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że na salonie NAIAS 2013 w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie ...

02 Paź 2018, 20:53

Tak btw zawsze slyszalem ze 2x tego samego paska sie nie napina
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2018, 21:05

a to niby dlaczego? pytam nigdy tego nie słyszałem i nie wydaje mi się aby to miało jaki kolwiek wpływ.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Paź 2018, 21:09

Nie wiem, ale slyszalem to od każdego mechanika.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2018, 21:21

Ciekawe jak by to wytłumaczyli bo dla mnie to nie ma znaczenia, przecież on się nie rozciąga poza tym nie jest tak napięty. Już nawet słyszałem farmazony typu pasek na swój kierunek tzn napisami do przodu czy jakoś tak :mrgreen:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Paź 2018, 21:24

O kierunkowych tez slyszalem, bede musial zapytac znajomego z optibelta
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2018, 21:26

Jak będzie miał najechane 1000 km to po co pasek zmieniać ludzie... Taka zasada się tyczy typu mamy pół żywotności paska i rozbieramy rozrząd, to warto dać nowy pasek. To samo z uszczelką pod pokrywą. Będziesz dawał nową jak obecna ma miesiąc?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Paź 2018, 21:34

Osobiście pewnie bym dal, mam pedantyczne podejscie do aut, chociaz sam nic przy nich nie robie bo nie mam ani miejsca ani warunkow.

Nawet olej zmieniam co 8 tys w prostym benzyniaku
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Paź 2018, 05:53

Raziel11 napisał(a):Tak btw zawsze slyszalem ze 2x tego samego paska sie nie napina

Wytłumaczenie jest proste - pasek kosztuje tak niewiele, że nie warto zakładać starego.
Przynajmniej ja tak uważam ale jak to mój kolega mówił - przyjeżdża klient na wymianę płynów: "Panie ile ja w tego grata wsadziłem". Potem okazuje się, że łożysko było tylko 4 lata temu czy klocki 2 lata temu i... tyle. Takie polskie marudzenie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Paź 2018, 09:29

Ale chłopaka eksperci nastraszyli..już pewnie drugiego silnika szuka i ceny robocizny :ok:
Jezdzij i się nie przejmuj. Po pierwsze to raczej złe sprawdziłeś stan...może na Gorce może świeżo po zgaszeniu. Takie braki oleju waliłyby ci czerwonymi kontrolka mi po oczach..nie sposób nie zauważyć. Wymień sobie ten olej, jezdzij i nie doszukuj się. A rady z cyklu czy stuka na zimnym to sobie podejdz do nich z uśmiechem bo na zimnym silniku zawsze jest dużowyższe ciśnienie oleju i stukania raczej tu nie zaobserwujesz. Takich to ekspertów tu mamy. Moja rada - ciesz się z nowego wozu i nie słuchaj forumowych szamanów bo zaraz pol samochodu wymienisz bez potrzeby i bez żadnego zauważalnego skutku. W ogóle skąd wy bierzecie te teorie...ze teraz następne kilometry będą decydujące :lol: albo coś się przytarlo albo nie tu nie ma polstanow
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek