Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

30 Gru 2014, 00:14

Geneza problemu jest taka: szukam Dodge Magnum 5.7 (dzięki wspaniałym radom na tymże forum) i trochę zejdzie zanim go złapie. Wymyśliłem, że kupię w tym czasie auto które później oddam żonie, a ja przez czas nieokreślony będę miał ubaw.
Obecnie mam Mitsubishi Galanta 2.5 V6 i jestem średnio zadowolony - fajne, ale trochę mocy braknie. Więc szukam czegoś podobnego z technologii japońskiej, bądź innej, byle nie niemieckiej.

Coś co mnie interesuje:
- Honda Type-R (sprawdzałem już 2 i jakoś słabo tak wyposażone, chociaż fajnie jeżdzą)
- Mazda 6 MPS (ale chyba nie wyrobię się w budżecie)
itp. wozy do wożenia się z punktu A do punktu B w wygodny sposób, ale gdy trzeba to też mają kopa. Żona też takie lubi, więc będzie tutaj zgoda.

Zasięg ogólnopolski - bo jak trzeba to pojadę i zobaczę, a jednocześnie pozwiedzam ciekawe miejsca.
Max rocznie 25 k (będzie LPG, ropniakom dziękuje)

O ile w Japońcach się orientuje (aczkolwiek proszę też o opinie, może coś pominąłem) tak włoskie i brytyjskie auta są mi obce.
Kasa na konto wpłynie w połowie stycznia, więc mam chwilę by się rozejrzeć, aczkolwiek mam samochód i nie ma parcia łapać tego co akurat jest. Po prostu chce namierzyć coś co mnie zaciekawi (jak np. ten dodge magnum) i potem szukać odpowiedniego egzemplarza.
Dziękuje za pomoc.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Rejestracja: 17 Sie 2014, 15:17
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

30 Gru 2014, 00:20

Salgrim napisał(a):fajne, ale trochę mocy braknie. Więc szukam czegoś podobnego z technologii japońskiej, bądź innej, byle nie niemieckiej.

Dlaczego nie niemieckiej? Rozumiem, że można nie lubić, niektórych francuzów czy włochów ale odrzucać w całości samochody niemieckie to bez sensu.
Jak coś brytyjskiego to zerknij na MG ZT 2.5 ?
[link wygasł]
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2098
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
Prawo jazdy od: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

30 Gru 2014, 00:33

Jesli szukales accorda VI TypeR to mam zla wiadomosc - w PL auto niemal nieuchwytne a te co sie pojawiaja to zwykle szroty. Dobry TypeR najprawdopodobniej bedzie ponad ten budzet niestety.

Sposob na ATR jest taki, ze ludzie kupuje bogata wersje ES z ladna buda i anglika ATR z np rozbita buda, potem szybciutko swap silnika, skrzyni, hakow itd i juz ^^ ATR gotowy ;D
TheS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 371
Rejestracja: 28 Lis 2012, 10:09
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy od: 07 05 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda Accord VI / Mazda 5
Silnik: 1.8 136KM /1,8 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

30 Gru 2014, 00:38

A jak z awaryjnością takich MG? Z niemieckich nie odrzucam tylko BMW. Po prostu jest tyle Niemców na drogach, że to cholernie wtórne coś takiego łapać. Jak byłem w Izraelu na wycieczce to tam jest odwrotnie - wszędzie Mazdy, Mitsubishi, Daihatsu. Tam mieć Audi to dopiero wydarzenie :)

Jednak zdecydowanie odrzucam chwilowo niemieckiego samochody. Może kiedyś.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Rejestracja: 17 Sie 2014, 15:17
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

30 Gru 2014, 00:45

TheS napisał(a):Jesli szukales accorda VI TypeR to mam zla wiadomosc - w PL auto niemal nieuchwytne a te co sie pojawiaja to zwykle szroty. Dobry TypeR najprawdopodobniej bedzie ponad ten budzet niestety.

Sposob na ATR jest taki, ze ludzie kupuje bogata wersje ES z ladna buda i anglika ATR z np rozbita buda, potem szybciutko swap silnika, skrzyni, hakow itd i juz ^^ ATR gotowy ;D


ATR sobie znajdę - nie koniecznie w Polsce. Niestety z takimi samochodami tak jest - muszą być bite, bo taki ich charakter moim zdaniem.

Osobiscie dla mnie, jeśli samochód był dobrze zrobiony to może być z przeszłością, nawet brutalną.
Ściąganie, swap itd. to za dużo kombinowania. Z tego powodu nie ogarniam Mitsubishi Legnum VR-4. Po prostu za dużo roboty. Chce gotowca, znaleźć i korzystać. Ew. poszukać dogłębnie, pojeździć pooglądać, znaleźć i korzystać. Pytam o coś innego niż Japan, bo ostatnio tak się zamknąłem na japońską myśl technologiczną, że nie ogarniam nic innego (no, może poza Dodge).
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Rejestracja: 17 Sie 2014, 15:17
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

30 Gru 2014, 10:33

To jak masz doświadczenie z mitsu pomyśl o colcie czt wersji 3d.
Miałem takiego zrobionego prostymi zabiegami na 220km/300nm i jechał więcej niż szybko a do tego jest w miarę hebel i dobry zawias. Masa raczej w innych autach nie spotykana.
W tej konfiguracji jechał szybciej albo tak samo jak cięższe auta o wieeeele mocniejsze :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4596
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [E] Audi A6 3,0TDI / BMW 530d / Merc E320CDI / Volvo S80 2,4 D5 [E] Audi A6 3,0TDI / BMW 530d / Merc E320CDI / Volvo S80 2,4 D5
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu E - diesel o mocy ok. 200KM - skrzynia automatyczna Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A6 C6 3,0 TDI - 225KM - BMW 530d e60 - 218KM - Mercedes E 320 CDI w211 - 204KM ...
    Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego
    Futurystyczny design modelu VISION E ukazuje charakter nowego języka stylistycznego ŠKODY dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Najbardziej uderzające cechy nadwozia to m.in. brak słupka B czy nietypowo otwierane ...

  • Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    30 Gru 2014, 11:59

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł] - Tutaj jest ładna Mazda lecz trzeba by było nagiąć budżet :roll:
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2422
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
    Auto: Nie mam

    Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    30 Gru 2014, 13:56

    Mazda MPS bardzo fajna, jednak poza budżetem chyba. No i nieaktualne już. Popatrzę jeszcze na Mazde 6 MPS - tylko to wszystko wtrysk bezpośredni, ciężko z LPG będzie

    szybki napisał(a):To jak masz doświadczenie z mitsu pomyśl o colcie czt wersji 3d.
    Miałem takiego zrobionego prostymi zabiegami na 220km/300nm i jechał więcej niż szybko a do tego jest w miarę hebel i dobry zawias. Masa raczej w innych autach nie spotykana.
    W tej konfiguracji jechał szybciej albo tak samo jak cięższe auta o wieeeele mocniejsze :D


    No właśnie chce uniknąć kombinowania i zamawiania i jeżdzenia. A co dokładnie zrobiłeś w swoim żeby tak go podciągnąć? Może jednak pozostane przy Miśkach - nigdy nie zawiodły.
    Salgrim
    Nowicjusz
     
    Posty: 47
    Rejestracja: 17 Sie 2014, 15:17
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Subaru GD WRX
    Silnik: 2.0 255 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    30 Gru 2014, 16:24

    Salgrim napisał(a):No właśnie chce uniknąć kombinowania i zamawiania i jeżdzenia. A co dokładnie zrobiłeś w swoim żeby tak go podciągnąć? Może jednak pozostane przy Miśkach - nigdy nie zawiodły.


    Dolot z wykorzystaniem oryginału
    ICek dobrej jakości
    wydech 2,5 " z DP (koniecznie)
    EBC z solenoidą
    a na końcu dobre strojenie. :twisted:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4596
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    30 Gru 2014, 20:55

    szybki napisał(a):
    Salgrim napisał(a):No właśnie chce uniknąć kombinowania i zamawiania i jeżdzenia. A co dokładnie zrobiłeś w swoim żeby tak go podciągnąć? Może jednak pozostane przy Miśkach - nigdy nie zawiodły.


    Dolot z wykorzystaniem oryginału
    ICek dobrej jakości
    wydech 2,5 " z DP (koniecznie)
    EBC z solenoidą
    a na końcu dobre strojenie. :twisted:


    I jaki to jest koszt? W galu robiłem takie manewry, ale to był przerost formy nad treścią i wyszło ponad 3 k za dolot ze strojeniem i zmianą filtra na stożkowy (największy błąd jaki zrobiłem). Może wyszło więcej, ale nie pamiętam już. Jednak nie chce znowu ciągle biegać do warsztatu - sam teraz nie mam gdzie robić a jeździć do rodziców na kanał 30 km w jedną stronę przez całą W-we jakoś mi się nie widzi.

    A co myślicie o Subaru 2.0 w serii 218 km? Jest turbinka, zrobić remap na 245 km, zrobić filtr powietrza i zamontować lpg.
    Salgrim
    Nowicjusz
     
    Posty: 47
    Rejestracja: 17 Sie 2014, 15:17
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Subaru GD WRX
    Silnik: 2.0 255 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    30 Gru 2014, 21:17

    Salgrim napisał(a):I jaki to jest koszt? W galu robiłem takie manewry, ale to był przerost formy nad treścią i wyszło ponad 3 k za dolot ze strojeniem i zmianą filtra na stożkowy (największy błąd jaki zrobiłem)

    Bo takie zabiegi nie robi się w n/a
    Salgrim napisał(a): Jednak nie chce znowu ciągle biegać do warsztatu - sam teraz nie mam gdzie robić a jeździć do rodziców na kanał 30 km w jedną stronę przez całą W-we jakoś mi się nie widzi.

    Albo coś robisz dobrze albo nie robisz... jak zrobisz raz ale bez głupich oszczędności to nie będziesz zaglądać do warsztatu.
    Salgrim napisał(a):A co myślicie o Subaru 2.0 w serii 218 km? Jest turbinka, zrobić remap na 245 km, zrobić filtr powietrza i zamontować lpg.

    Pięknie ładnie tylko w porównaniu do czt koszta x2 w momencie popsucia się a do tego masz stały napęd na 4ery koła więc czt będzie szybszy po zwykłym remapie już nie mówiąc o spalaniu pb.

    W czt możesz też zrobić sam remap będzie taniej.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4596
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    30 Gru 2014, 21:40

    szybki napisał(a):Pięknie ładnie tylko w porównaniu do czt koszta x2 w momencie popsucia się a do tego masz stały napęd na 4ery koła więc czt będzie szybszy po zwykłym remapie już nie mówiąc o spalaniu pb.

    W czt możesz też zrobić sam remap będzie taniej.


    Mitsu odpada. Niestety auto 3 drzwiowe nie pasi żonie,a ostatecznie auto dla niej ma być. Koszty japończyków mnie nie przerażają - częsci mam z hurtu w dobrej cenie i od razu wrzucam w koszty co też jest wygodne.
    Salgrim
    Nowicjusz
     
    Posty: 47
    Rejestracja: 17 Sie 2014, 15:17
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Subaru GD WRX
    Silnik: 2.0 255 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    30 Gru 2014, 22:37

    Salgrim napisał(a):A jak z awaryjnością takich MG?

    Są raczej mało awaryjne. Mg ZT to wizualnie usportowiony rover 75.
    Kupując ZT na pewno wyróżnisz się z tłumu. Samochód ten ma jeszcze jedną zaletę, wygląda na 3 x droższy niż jest w rzeczywistości. Te 190KM może dupy nie urywa ale wystarczy do naprawdę dynamicznej jazdy. 6 cylindrowy silniczek ma fajny nisko dostępny moment obrotowy więc na co dzień świetnie się sprawuję.
    kirin88
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2098
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
    Prawo jazdy od: 0- 0-2006
    Auto: BMW & ROVER
    Silnik: V8 :D
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    07 Sty 2015, 13:54

    Czy autor tematu już zakup zrobił?
    Bo jest ładny Type-R na sprzedaż :roll: i w dobrej cenie.
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2422
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
    Auto: Nie mam

    Re: Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

    07 Sty 2015, 22:11

    Jesli szukales accorda VI TypeR to mam zla wiadomosc - w PL auto niemal nieuchwytne a te co sie pojawiaja to zwykle szroty. Dobry TypeR najprawdopodobniej bedzie ponad ten budzet niestety.

    Accord VI type R jest do ogarnięcia za 25 tys zł i w bdb stanie, od forumowicza, fana marki, auto z założonym tematem na forum i bieżącymi opisami co, jak i za ile robione, obecnie są dwie wystawione, za 23,5 oraz 24 tys zł, była też za 28 tys zł (do negocjacji) ale się sprzedała, polecam forum accordklubpolska.pl

    chyba ze chodziło o Accorda VII type R, to oczywiście poza budżetem
    numer21
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Rejestracja: 30 Gru 2014, 00:16
    Prawo jazdy od: 0- 0-2001
    Auto: Clio II
    Silnik: 1.4 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009
      S2020005