CROSSOVER do 35tyś. Kilku faworytów. Który wybrać.

05 Sty 2012, 14:58

Witam Panowie.
Na starcie dziekuję za dzielenie się cennymi informacjami. Sporo czasu spędziłem na forum i znalazłem nie mniej cennych wskazówek. :)

Potrzebuje auta na 4ry łapy CROSSOVER, ale może byc też zwykłe 4*4
Mieszkam w górach i nie chce bać się zimy :wink:
Chce automatyczną skrzynie biegów + kombi. Preferuje benzyne do zagazowania, ale nie wykluczam też diesla.
Cena max 35tyś (włacznie z instalacją gazową)

Wypiszę chronologicznie moich wyselekcjonowanych faworytów. Proszę poprawcie mnie jeśli bładze. Doradzcie jakich silników, czego sie wystrzegać i na co zwracać szczególną uwage przy kupnie.

Audi Allroad 2.7T Wydaję sie byc najlepszym kompromisem pomiędzy właściwościami jezdnymi, prezencją, ceną i wygodą. 2.5 diesel odpada. Jak sprawdzić prawidłowe działanie pneumatycznego zawieszenia?
Subaru Outback 3 generacji. Ciężko będzie w tych pieniądzach dostać. Duży plus za napęd.
Alfa 159 Q4, lub 156 Q4 nie znalazłem nic na temat teo napędu...? :roll:
Volvo XC70 nie podoba sie mojej nażeczone, ale jestem w stanie ją przekonać :D
AUDI A4 B7 Quattro tutaj chyba diesle 3.0, lub 2.0
Volvo V50 AWD żadkość u nas ale jednak
Mazda 6 AWD również jest ich niewiele. Tutaj jestem ciekaw opini na temat napędu

Dodam ciekawostke

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dziękuję i obiecuje dzielic się doświadczeniami po kupnie.
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7

05 Sty 2012, 16:42

Jezeliu chcesz Outabacka z LPG, to tylko i wylacznie silnik 4 cylindrowy, a LPG zakladasz u Jako w Wawie, na forum Subaru masz do niego telefon.
A auto super pod wieloma wzgledami, moze popatrz tez za Foresterem II gen. A jezeli to nie musi byc cos SUV'owatego, to masz tez Legacy przeciez, mozesz go podniesc i masz Outbacka.

Jezeli ci pasuje autko wielkosci A4/V50, to tez masz Impreze, za 35k zl to kupisz cos fajnego bez problemu.

A co do filmiku, to o ile te autka byly na porownywalnych oponach, Audi wjechalo pewnie dlatego ze bylo najlzejsze, Impreza tez by wjechala pewnie, tym bardziej ze ma lepszy naped od Allroad i tez jest lekka.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Mozna powiedziec ze Subaryny sa w swoim zywiole, symetryczny naped + nisko polozony srodek ciezkosci i masz autko co sie perfekt prowadzi prawie ze w kazdych warunkach, zreszta wystarczy popatrzec na czasy WRX STI na Nurburgring.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N% ... _lap_times
Zaraz za M3, ktorego silnik jest o 100KM mocniejszy. Fakt ze WRX STI to nie to samo co zwykla Impreza, ale porownywane autka chowaja sie jak chodzi o prowadzenie. Juz nawet nie spominajac o wyniku Makkinena, ktory lekko zmodyfikowanym WRX STI wykrecil 7:55.(raptem 20KM pod maska wiecej dzieki innej turbinie) Osmieszajac GT-R szybszego o 1 sec.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

06 Sty 2012, 20:00

Jeśli chodzi o mnie to spośród subaru najchetniej wziąłbym Forestera. Pożądne toporne auto :wink: Ale muszę kierować się gustem mojej nażeczonej i niestety o ile do Volvo XC70 jeszcze ja przekonam, to do Forestera juz nie....
Outback, lub Legacy. Który silnik wybrać, i czym się kierować przy kupnie. Na co zwracać uwage?
Dziękuję
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7

06 Sty 2012, 21:15

Silnik H4 tylko i wylacznie, jest duzo latwiej gazowalny i sporo mniej pali od H6. Masz dwa do wyboru - 2,0 i 2,5l. W Outbacku masz tylko 2,5l i rozne wersje tego silnika(mocniejsze i slabsze, SpecB jakies 250KM pod maska) ale z tym budzetem tylko i tak kupisz w najslabszej wersji, wiec nie ma sie co nad silnikiem rozwodzic. Ja bym unikal 2.0 136KM w przypadku Legacy, troche malo mocy jednak, ale to juz twoja sprawa.

W ASO bys musial sprawdzic przed zakupem, lub w jakims warsztacie co Subaru ogarniaja, zeby nie kupic parcha kompletnego(Anglik po przekladce, czy 2 wydzwonione wraki zlozone jako 1 samochod). Ale ogolnie silnik ma nie kopcic, nie stukac, automat zmieniac biegi plynnie i redukowac, nie szarpac przy ruszaniu, przy zwolnionym hamulcu toczyc sie do przodu/tylu w zaleznosci od pozycji D/R. Zawiszenie tez ma nie pukac, stukac,, zadnych drgan, sciagania na bok jak puscisz kierownice przy 100km/h, czy wibracji przy wyzszych predkosciach.

Duzo aukcji to sciemy, wersje STI(to akurat w przypadku Imprezy najczesciej), zawyzanie mocy silnika i itp. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Sty 2012, 10:20

Proszę doradzcie jeszcze jak sprawdzić prawidłowe działanie zawieszenia w Allroad i czy jest jeszcze coś godne rzetelnego sprawdzenia przed kupnem. Zdaję się wybiore spośród tych dwóch marek Subaru i Audi. Pozostaje szukać okazji. 8)
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Sty 2012, 11:14

Stacja kontroli pojazdow i tyle, samemu to tylko mozesz sprawdzic czy je dobrze i odrazu pompuje, jak zmienisz wysokosc. Zawias w allroad moze i jest komfortowy, ale bardzo kosztowny w naprawie. I jak troche pogooglujesz to znajdziesz informacje o problemach z elektronika - czujniki czy zasniedziale styki.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach
    Niemcy nasi bliscy sąsiedzi za zachodnią granicą rozważają wprowadzenie ograniczenia prędkości na wszystkich autostradach. Do tej pory jeżeli znaki nie mówiły inaczej takie ograniczenie nie obowiązywało. Tu jednak ...

08 Sty 2012, 12:26

Przepraszam, że dalej ciągne temat. Znalazłem Mazde w dobrej cenie z gazem.
Nie wiem jednak nic na temat tego napędu i jakości jezdnych. Czy to napęd stały? Może konkurować z Legacy?
Załanczam linka

[link do oferty na Allegro wygasł]
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Lut 2012, 20:28

Padło na MAZDA 6 2.3 i 16V 4WD 162KM.
Zawiodłem się na 3 sztukach Allroad, a subaru są relatywnie droższe(zadrogie na mój budżet)

Nie mam dużego doświadczenia w samochodach. Jest to mój pierwszy samochód z napędem na 4 koła i napewno nie ostatni.
Jazda zimą tym samochodem to bajka. Śmieje się sąsiadom w twarz :) :) Kiedy oni cofają, żeby wziąść wiekszy rozpęd i wyjechać. Ja zatrzymuję sie w połowie góry i ruszam z miejsca.
Kapitalny samochód/napęd na zaśnieżone górskie drogi.
A jazda w zakretach to zabawa :twisted:

Dosć twardo zestrojeone zawieszenie. Za twardo dla mnie, ale cos co dla jednego jest wadą dla innych zaleta.
Przejechałem 2600km. Jestem zadowolony i oby się to nie zmieniło.
Spalanie na dużyych mrozach 12.6 litra benzyny i gazu. Liczyłem średnią obydwu paliw, bo przy niskich temperaturach przeżuca na gaz po kilku minutach.
Pozdrawiam
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7