10 Lut 2012, 13:10
Silniki Fiata z tej serii były pierwszymi montowanymi seryjnie z CommonRailem na świecie.
O ile poprzedni właściciel rzeczywiście o niego dbał (co jest przy tym wieku wątpliwe z powodu kosztów takiego podejścia), to silnik jest bardzo dynamiczny, pracuje harmonijnie i jak nie trudno się domyśleć przy tej masie auta wiele potrafi. Koledze w takim aucie zaraz po kupnie zerwał się pasek - nie była to wina samochodu tylko kolegi, wiedział że jest do wymiany a olał to, bo operacja kosztowała krocie (dla niego). Skończyło się na złomowaniu silnika.
Silniki 2,5 w Omedze to o ile dobrze pamiętam konstrukcje BMW - raczej niezawodne, ale nie są to szczytowe osiągnięcia BMW w tym zakresie.
Dlatego też jeżeli takie masz oczekiwania i zdajesz sobie sprawę, że za te pieniądze takie auto i tak będzie zajeżdżone i stare , to może jednak sens jest poszukać np. BMW lub Merca? Tylko pamiętaj, że nawet po tym 1,5 roku takie auto może się nadawać do kasacji nie do sprzedania. Z drugiej strony jak skończy na drzewie (bo niby pierwsze auto, a mocy Ci zawsze mało - bez dogryzania), to mniej żal (auta, nie Ciebie).
Ciekawą opcją (bo dynamika zbliżona) jest również Audi 80 z silnikiem TDI, gdyby się postarać, można nawet wyczaić quatrro, choćby zmotane.